Música y arquitectura: una aproximación a la relación entre ambas disciplinas
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
Aquest treball pretén explorar la relació entre música i arquitectura basant-se en l’estudi de quatre obres musicals de la segona meitat del segle XX vinculades a un projecte arquitectònic concret. Els casos estudiats són Prometeo de Luigi Nono, les peces espacials de Marc-André Dalbavie, els Polytopes d’Iannis Xenakis i Rothko Chapel de Morton Feldman. Després de l’estudi particular de cadascuna d’aquestes obres, s’ofereixen una sèrie de reflexions sobre el component espacial del so com a element expressiu del discurs musical i de les relacions que es donen entre l’obra musical i l’espai arquitectònic per al qual la seva escolta ha estat concebuda.Resumen
Este trabajo pretende explorar la relación entre música y arquitectura basándose en el estudio de cuatro obras musicales de la segunda mitad del siglo XX vinculadas a un proyecto arquitectónico concreto. Los casos estudiados son Prometeo de Luigi Nono, las piezas espaciales de Marc-André Dalbavie, los Polytopes de Iannis Xenakis y Rothko Chapel de Morton Feldman. Después del estudio particular de cada una de ellas, se ofrecen una serie de reflexiones acerca del componente espacial del sonido como elemento expresivo del discurso musical y de las relaciones que se dan entre la obra musical y el espacio arquitectónico para el que su escucha ha sido concebida.Abstract
This paper aims to explore the relationship between music and architecture, studying four musical works of the second half of the twentieth century that are linked to a specific architectural project. The studied cases are: Luigi Nono’s Prometeo, Marc-André Dalbavie’s spatial pieces, Iannis Xenakis’ Polytopes, and Morton Feldman’s Rothko Chapel. After the particular study of each work, a series of considerations are offered regarding the spatial component of sound as an expressive element of the musical discourse and the relationships that exist between the musical work and the architectural space designed for its listening.Autor/a
Llengua
Castellà
Data de publicació
2016-06Extensió
143 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Documents per descarregar
26.78Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Estructuración natural de las relaciones entre sonidos de altura definida: aproximación fenomenológica a las relaciones tonales
Lacilla Crespo, Raúl (2015-07-07)La majoria dels tractats d’harmonia enfoquen les relacions tonals com el resultat d’uns combinacions concretes i fins a cert punt aleatòries de sons i només molt de tant en tant trobem justificacions ...La mayoría de tratados de armonía enfocan las relaciones armónicas como el resultado de combinaciones concretas y hasta cierto punto aleatorias de sonidos y solamente muy de vez en cuando encontramos ...The majority of harmony treatises approach tonal relations as the result of concrete and, to a certain extent, random combinations of tones. Only very seldom do we find justifications explaining why ... -
Les relacions entre les estructures formals de la música i el llenguatge : el cas de la semicadència en l'estructura formal del període paral·lel
Quintana Sanfeliu, Oriol (2022-06)Aquest treball explora, des d’una perspectiva generativa de l’anàlisi de l’harmonia tonal, el modelatge formal de la semicadència, particularment quan va seguida d’un reinici en la tònica. Prenent la ...Este trabajo explora, desde una perspectiva generativa del análisis de la armonía tonal, el modelaje formal de la semicadencia, particularmente cuando va seguida de un reinicio en la tónica. Tomando la ...This work explores, within a generative framework for the analysis of tonal harmony, the formal modelling of the half cadence, particularly when it involves a tonic restart after the dominant interruption. ... -
El uso de la trompa en las catedrales gallegas: una visión generalizada de las capillas de música en Galicia y el papel de la trompa como instrumento integrante en las mismas entre los siglos XIV y XIX
Vidal Rodríguez, Ismael (2015-07-09)Durant poc més d’un segle d’investigacions sobre les capelles musicals a les catedrals peninsulars, i concretament a Galícia, s’ha recopilat informació important sobre la música en aquest context. Així ...Durante algo más de un siglo de investigaciones sobre las capillas musicales en las catedrales peninsulares, y concretamente en Galicia, se ha recopilado información importante acerca de la música en ...For more than a century, researchers have been studying the importance of the horn in the chapels of Galicia. The horn has always held a privileged position in chapel and cathedral music for both ...





