Interpretación versus ejecución: redescubriendo el lenguaje de la música


Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
“Interpretació versus Execució” és un projecte que pretén assentar les bases per al plantejament d’una versió pròpia i informada d’obres de diferents estils musicals – barroc, clàssic, romàntic i contemporani – i la seva possible aplicació amb la flauta moderna en quatre obre concretes. La metodologia utilitzada ha consistit en la recerca d’informació als tractats, llibres, articles, així com entrevistes i classes amb músics experts en cadascun dels temes. El projecte pretén impulsar l’interès del jove músic per la cerca personal i informada de les pràctiques interpretatives que redundi en una interpretació pròpia de les obres que vol tocar.Resumen
“Interpretación versus Ejecución” es un proyecto que pretende sentar las bases para el planteamiento de una versión propia e informada de obras de diferentes estilos musicales. Se presta especial atención a las prácticas propias de cada estilo – barroco, clásico, romántico y contemporáneo - y su posible aplicación con la flauta moderna en cuatro obras concretas. La metodología empleada ha consistido en la búsqueda de información en tratados, libros, artículos, así como entrevistas y clases con músicos expertos en cada uno de los temas. El proyecto pretende impulsar el interés del joven músico por una búsqueda personal e informada de las prácticas interpretativas que redunde en una interpretación propia de las obras que desee tocar.Abstract
“Interpretació versus Execució” is a project that is intended to set the foundation of the musician's approach to different musical styles – baroque, classical, romantic and contemporary - as well as give the relevant background knowledge and its possible execution on the modern flute, illustrated on four concrete works. The applied methodology consists of searching for information in treatises, books, articles, as well as personal interviews and lessons with musicians of profound knowledge and expertise in their single subject. This project should spark young musicians interest to start their personal research and exploration of the interpretative methods in order to lead to a proper interpretation of the works that they wish to play.Author
Language
Spanish
Publication date
2013-07-17Extension
227 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Documents to download
PF Camila Moukarzel Ortega.pdf
70.07Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Las cuerdas del violín barroco
Vilar Segura, Víctor (2019-06)Les cordes són un element clau per a la pràctica històrica del violí. Malgrat això, no ha sobreviscut cap als nostres dies, per la qual cosa és necessària una investigació interdisciplinària per a ...Strings are a fundamental part of the historical violin performance. However, none of them has survived to the present, so an interdisciplinary investigation is necessary just to know a little about ...Las cuerdas son un elemento clave para la práctica histórica del violín. Sin embargo, no ha sobrevivido ninguna a nuestros días, por lo que es necesaria una investigación interdisciplinar para conocer ... -
Coreografiant el passat: la dansa a la cort de Lluís XIV : notació i criteris d'interpretació
Sintes Ferrarons, Laura (2014-04-10)Aquest projecte estudia la dansa francesa dels segles XVII i XVIII i la seva relació amb la interpretació musical. A partir de les fonts de l’època (tractats, coreografies i testimonis) s’han analitzat ...This project studies the French dance of the seventeenth and eighteenth centuries and its relation to musical performance. From contemporary sources (treatises, choreographies and testimonials), the ...Este proyecto estudia la danza francesa de los siglos XVII y XVIII y su relación con la interpretación musical. A partir de las fuentes de la época (tratados, coreografías y testimonios) se han analizado ... -
Una mirada a l'escola pianística catalana
Sánchez i Calonge, Carles (2015-07-08)L’objecte d’estudi d’aquest treball és l’Escola pianística catalana des del tombant de segle XIX fins a principi del XX. L’interès principal és conèixer i determinar si existeix una línia pedagògica ...The area of study of this research has been the Catalan Piano School from the second half of the nineteenth century to the early twentieth century. The main interest is to know and determine if there ...El objetivo de estudio de este trabajo es la Escuela Pianística Catalana desde la segunda mitad del siglo XIX hasta principios del XX. El interés principal se ha basado en conocer y determinar si existe ...





