Comparació de tres mètodes per a violí : Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball és un anàlisi de tres aproximacions pedagògiques en el camp de la música sorgides al segle XX; la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig. Les tres estan centrades en l’ensenyament del violí i formen part de les aproximacions pedagògiques més conegudes i amb més reputació en aquest camp. S’han volgut estudiar i analitzar de manera separada cada una d’aquestes aproximacions i, posteriorment, fer-ne una comparació que permeti observar
aquells aspectes que comparteixen i aquells amb els quals difereixen. La conclusió extreta és que el coneixement de diferents aproximacions pedagògiques i l’adequada combinació d’aquestes, a l’hora d’impartir la nostra tasca com a docents, és el que ens enriqueix com a pedagogs i també com a persones.
Este trabajo es un análisis de tres aproximaciones pedagógicas en el campo de la música surgidas en el siglo XX; la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland y Mimi Zweig. Las tres están centradas en el enseñamiento del violín y forman parte de las
aproximaciones pedagógicas más conocidas y con más reputación en este campo. Se han estudiado y analizado de manera separada cada una de estas aproximaciones pedagógicas y, posteriormente, se ha hecho una comparación que
permite observar aquellos aspectos que comparten y aquellos con los que difieren. La conclusión extraída es que el conocimiento de diferentes aproximaciones pedagógicas y la adecuada combinación de éstas mientras impartimos nuestra
tarea como docentes, es lo que nos enriquece como pedagogos y también como personas.
This study is an analysis of three pedagogical approaches to music that appeared in the 19th century, those of Shinichi Suzuki, Paul Rolland and Mimi Zweig. The three of them focus on violin training and are some of the most widely known and
reputable in this field. Each one has been studied and analyzed separately and then compared in order to discover their similarities and differences. The conclusion reached is that being familiar with different approaches and knowing how to combine the best elements of each in one’s teaching is what enriches teachers most, both as educators and as people.
Author
Language
Catalan
Publication date
2013-07-29Extension
123 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
1.003Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
BAULA, de l'escola al barri: un projecte d'art comunitari per a la transformació social
Brossa Ordóñez, Marta; Puig Canal, Anna; Reguant Vila, Marc (2015-07-15)‘BAULA, de l’escola al barri’ és un projecte d’art comunitari pensat per ajudar a la construcció social del barri de Roquetes – districte de Nou Barris, Barcelona – a partir de l’actuació dins del marc ...‘BAULA, de la escuela al barrio’ es un proyecto de arte comunitario pensado para ayudar en la construcción social del barrio de Roquetes – distrito de Nou Barris, Barcelona – a partir de la actuación ...‘BAULA, from the school to the neighborhood’ is a community arts project created in order to boost the social construction of Roquetes area – in Nou Barris district, in Barcelona – from the action done ... -
“Punt i seguit” : un programa d’intervenció
Gordo, Carla; Parladé, Sara; Huertas, Anna (2015-02-13)La investigació present se centra en l’estudi de la identitat professional del docent de música. Per abordar-la es creen diferents eines-programes inscrits en el macro-programa de les II Jornades de ...La presente investigación se centra en el estudio de la identidad profesional del docente de música. Para abordarla se crean diferentes herramientas-programas inscritos en el macro-programa de las II ...This research focuses on the study of the professional identity of music teachers. In order to tackle the research different tool-programs were created within the macro-program of the “II Jornades de ... -
Organitzem-nos : qui fa què?
Vidal Ribas, Montserrat (2011-12-14)L’organització educativa en una escola de música és un aspecte de l’àmbit de coneixement pedagògic que té el seu propi engranatge i un funcionament particular. Mitjançant l’estudi comparatiu entre les ...La organización educativa en una escuela de música es un aspecto fundamental en el ámbito de conocimiento pedagógico que tiene su propio engranaje y un funcionamiento particular. A través del estudio ...Education organization in music schools is a fundamental aspect in the field of pedagogical knowledge with its own gearwheel and particularly run system. This project is aimed to provide an overall view ...