Comparació de tres mètodes per a violí : Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball és un anàlisi de tres aproximacions pedagògiques en el camp de la música sorgides al segle XX; la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig. Les tres estan centrades en l’ensenyament del violí i formen part de les aproximacions pedagògiques més conegudes i amb més reputació en aquest camp. S’han volgut estudiar i analitzar de manera separada cada una d’aquestes aproximacions i, posteriorment, fer-ne una comparació que permeti observar
aquells aspectes que comparteixen i aquells amb els quals difereixen. La conclusió extreta és que el coneixement de diferents aproximacions pedagògiques i l’adequada combinació d’aquestes, a l’hora d’impartir la nostra tasca com a docents, és el que ens enriqueix com a pedagogs i també com a persones.
Este trabajo es un análisis de tres aproximaciones pedagógicas en el campo de la música surgidas en el siglo XX; la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland y Mimi Zweig. Las tres están centradas en el enseñamiento del violín y forman parte de las
aproximaciones pedagógicas más conocidas y con más reputación en este campo. Se han estudiado y analizado de manera separada cada una de estas aproximaciones pedagógicas y, posteriormente, se ha hecho una comparación que
permite observar aquellos aspectos que comparten y aquellos con los que difieren. La conclusión extraída es que el conocimiento de diferentes aproximaciones pedagógicas y la adecuada combinación de éstas mientras impartimos nuestra
tarea como docentes, es lo que nos enriquece como pedagogos y también como personas.
This study is an analysis of three pedagogical approaches to music that appeared in the 19th century, those of Shinichi Suzuki, Paul Rolland and Mimi Zweig. The three of them focus on violin training and are some of the most widely known and
reputable in this field. Each one has been studied and analyzed separately and then compared in order to discover their similarities and differences. The conclusion reached is that being familiar with different approaches and knowing how to combine the best elements of each in one’s teaching is what enriches teachers most, both as educators and as people.
Author
Language
Catalan
Publication date
2013-07-29Extension
123 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
1.003Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
El vibrato en el violín
López Arca, Alexandra (2015-07-07)Este trabajo constituye una aproximación al vibrato en el violín desde diversos puntos de vista. En primer lugar, abordaremos la cuestión histórica: cuándo aparece el vibrato, cómo evoluciona a lo largo ...Aquest treball constitueix una aproximació al vibrato en el violí des de diversos punts de vista. En primer lloc, abordarem la qüestió històrica: quan apareix el vibrato, com evoluciona al llarg dels ...This dissertation aims to be an approach to violin vibrato from different points of view. At first, we will tackle the historical question: when vibrato appears, how it evolves throughout history and ... -
Schubert i les seves composicions per a violí
Rodríguez Masafrets, Ariadna (2013-07-17)Amb aquest projecte he volgut aproximar-me al repertori de cambra per violí i piano del compositor vienès Franz Schubert. Les tres obres escollides són poc habituals a les sales de concert, en part per ...Con este proyecto he querido aproximarme al repertorio de cámara para violín y piano del compositor vienés Franz Schubert. Las tres obras escogidas son poco habituales en las salas de concierto, en parte ...My intention with this project was to get closer to the chamber music repertoire for violin and piano written by the Vienesse composer Franz Schubert. The three pieces I´ve chosen are not habitual at ... -
BAULA, de l'escola al barri : un projecte d'art comunitari per a la transformació social
Brossa Ordóñez, Marta; Puig Canal, Anna; Reguant Vila, Marc (2015-07-15)‘BAULA, de l’escola al barri’ és un projecte d’art comunitari pensat per ajudar a la construcció social del barri de Roquetes – districte de Nou Barris, Barcelona – a partir de l’actuació dins del marc ...‘BAULA, de la escuela al barrio’ es un proyecto de arte comunitario pensado para ayudar en la construcción social del barrio de Roquetes – distrito de Nou Barris, Barcelona – a partir de la actuación ...‘BAULA, from the school to the neighborhood’ is a community arts project created in order to boost the social construction of Roquetes area – in Nou Barris district, in Barcelona – from the action done ...