Comparació de tres mètodes per a violí: Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
Aquest treball és un anàlisi de tres aproximacions pedagògiques en el camp de la música sorgides al segle XX: la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig. Les tres estan centrades en l’ensenyament del violí i formen part de les aproximacions pedagògiques més conegudes i amb més reputació en aquest camp. S’han volgut estudiar i analitzar de manera separada cada una d’aquestes aproximacions i, posteriorment, fer-ne una comparació que permeti observar aquells aspectes que comparteixen i aquells en els quals difereixen. La conclusió extreta és que el coneixement de diferents aproximacions pedagògiques i l’adequada combinació d’aquestes, a l’hora d’impartir la nostra tasca com a docents, és el que ens enriqueix com a pedagogs i també com a persones.Resumen
Este trabajo es un análisis de tres aproximaciones pedagógicas en el campo de la música surgidas en el siglo XX: la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland y Mimi Zweig. Las tres están centradas en el enseñanza del violín y forman parte de las aproximaciones pedagógicas más conocidas y con más reputación en este campo. Se han estudiado y analizado de manera separada cada una de estas aproximaciones pedagógicas y, posteriormente, se ha hecho una comparación que permite observar aquellos aspectos que comparten y aquellos en los que difieren. La conclusión extraída es que el conocimiento de diferentes aproximaciones pedagógicas y la adecuada combinación de estas, mientras impartimos nuestra tarea como docentes, es lo que nos enriquece como pedagogos y también como personas.Abstract
This study is an analysis of three pedagogical approaches to music that emerged in the 20th century: those of Shinichi Suzuki, Paul Rolland, and Mimi Zweig. All three focus on violin training and are among the most widely known and reputable in this field. Each approach has been studied and analyzed separately and then compared in order to discover their similarities and differences. The conclusion reached is that being familiar with different approaches and knowing how to combine the best elements of each in one’s teaching is what enriches teachers most, both as educators and as people.Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2013-07-29Extensió
123 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Documents per descarregar
1.003Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
BAULA, de l'escola al barri: un projecte d'art comunitari per a la transformació social
Brossa Ordóñez, Marta; Puig Canal, Anna; Reguant Vila, Marc (2015-07-15)“BAULA, de l’escola al barri” és un projecte d’art comunitari pensat per ajudar a la construcció social del barri de Roquetes – districte de Nou Barris, Barcelona – a partir de l’actuació dins del marc ...“BAULA, de la escuela al barrio” es un proyecto de arte comunitario pensado para ayudar en la construcción social del barrio de Roquetes – distrito de Nou Barris, Barcelona – a partir de la actuación ...“BAULA, from the School to the Neighborhood” is a community arts project created to promote the social development of the Roquetes area – in the Nou Barris district of Barcelona – through activities ... -
“Punt i seguit” : un programa d’intervenció : dinamització i construcció d'una identitat de col·lectiu partint del debat entre professionals i futurs professionals de l'educació musical
Gordo, Carla; Parladé, Sara; Huertas, Anna (2015-02-13)La investigació present se centra en l’estudi de la identitat professional del docent de música. Per abordar-la es creen diferents eines i programes inscrits en el macroprograma de les II Jornades de ...La presente investigación se centra en el estudio de la identidad profesional del docente de música. Para abordarla se crean diferentes herramientas y programas inscritos en el macroprograma de las II ...This research focuses on the study of the professional identity of music teachers. In order to tackle it, different tools and programs were created within the macroprogram of the “II Jornades de Pedagogia ... -
Organitzem-nos. Qui fa què? Escoles de música: models de gestió i funcionament
Vidal Ribas, Montserrat (2011-12-14)L’organització educativa en una escola de música és un aspecte de l’àmbit de coneixement pedagògic que té el seu propi engranatge i un funcionament particular. Mitjançant l’estudi comparatiu entre les ...La organización educativa en una escuela de música es un aspecto fundamental en el ámbito de conocimiento pedagógico que tiene su propio engranaje y un funcionamiento particular. A través del estudio ...Education organization in music schools is a fundamental aspect in the field of pedagogical knowledge, with its own mechanisms and operational structure. This project is aimed at providing an overall ...




