BAULA, de l'escola al barri: un projecte d'art comunitari per a la transformació social
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resum
“BAULA, de l’escola al barri’ és un projecte d’art comunitari pensat per ajudar a la construcció social del barri de Roquetes – districte de Nou Barris, Barcelona – a partir de l’actuació dins del marc educatiu del CEIP Antaviana. Després d’una primera fase de documentació sobre l’impacte social de la participació en les arts i els nous reptes de l’educació, hem portat a terme una investigació de camp amb l’objectiu de detectar les necessitats del context concret. El resultat ha estat el disseny d’una proposta d’actuació que estructura el seu eix central al voltant de la creativitat i la improvisació, com a eines de creixement individual i col·lectiu. Finalment, una prova pilot ens ha permès fer diverses millores al plantejament previ, sent, el resultat, una proposta fortament fonamentada i aplicable en un futur més o menys proper.Resumen
“BAULA, de la escuela al barrio“ es un proyecto de arte comunitario pensado para ayudar en la construcción social del barrio de Roquetes – distrito de Nou Barris, Barcelona – a partir de la actuación dentro del marco educativo del CEIP Antaviana. Después de una primera fase de documentación sobre el impacto social de la participación en las artes y los nuevos retos de la educación, hemos desarrollado una investigación de campo con el objetivo de detectar las necesidades del contexto concreto. El resultado ha sido el diseño de una propuesta de actuación que estructura su eje central alrededor de la creatividad y la improvisación, como instrumentos de crecimiento individual y colectivo. Finalmente, una prueba piloto nos ha permitido hacer varias mejoras al planteamiento previo, siendo el resultado una propuesta fuertemente fundamentada y aplicable en un futuro más o menos próximo.Abstract
“BAULA, from the school to the neighborhood“ is a community arts project created in order to boost the social construction of Roquetes area – in Nou Barris district, in Barcelona – from the action done in Antaviana public primary school. After the first stage of documentation about the social impact of participation in the arts and after getting acquainted with education’s new challenges, we developed a field investigation in order to detect the concrete needs of the context. The result took us to make a design of a program whose axis is creativity and improvisation, as an instrument of individual and collective growth. At the end, we did a try-out for the purpose of evaluating the original program and we improved it with the results. The final project is now solid so as to be applied in the near future.Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2015-07-15Extensión
112 p.
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Documentos para descargar
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- ESM sèrie - TFG [237]
Derechos
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Recollir-se i ressonar per capgirar : una investigació autobiogràfica envers la transformació, personal i col·lectiva, en participar d'un projecte comunitari amb persones amb discapacitat
Sagalés Carbonell, Mireia; Xaubet Piferrer, Anna (2022-06)“Recollir-se i ressonar per capgirar” és un treball que recull una investigació autobiogràfica al voltant de la participació en el projecte Komorebi, un projecte comunitari dut a terme en un centre ...“Recollir-se i ressonar per capgirar” is a project that includes an autobiographical investigation around our participation in the Komorebi Project, a community project carried out in a special education ...“Recollir-se i ressonar per capgirar” es un trabajo que recoge una investigación autobiográfica alrededor de la participación en el Proyecto Komorebi, un proyecto comunitario llevado a cabo en un ... -
El so dels objectes: projecte de creació col·lectiva pel foment de la interacció social a Vila-rodona
Santasmasas Rabadà, Neus (2018-06)Aquest treball ha consistit en la posada en pràctica d’un programa d’intervenció socioeducativa amb famílies del municipi de Vila-rodona, amb totes les seves fases: disseny, aplicació i avaluació. Aquest ...This work has consisted of the implementation of a social-educative intervention program with families of the municipality of Vila-rodona, with all their parts: design, application and evaluation. This ...Este trabajo ha consistido en la puesta en práctica de un programa de intervención socio-educativa con familias del municipio de Vila-rodona, con todas sus fases: diseño, aplicación y evaluación. Este ... -
Arts Fusió: una proposta didàctica transdisciplinària a través d’un procés d’aprenentatge creatiu
Roig Guarch, Laura Pietat; Castro Bérniz, Tamara (2011-12-20)"Arts Fusió" és un projecte pedagògic entorn de la transdisciplinarietat artística, consistent en una recerca al voltant d'aquest concepte i dels valors formatius que aporta en processos d'aprenentatge ..."Arts Fusió" is a pedagogical project around artistic transdisciplinarity, which consists of research related to the term and training values that it provides in the creative learning process. From that ..."Arts Fusió" es un proyecto pedagógico en torno a la transdisciplinariedad artística que consiste en una investigación en relación al término y a los valores formativos que aporta en procesos de aprendizaje ...




