. Obre en una nova finestra.Logo gencat
Menú
  • Imatge usuariInicia sesión. Obre en una nova finestra.
  • Imatge menúContacto
  • Menú idioma Idioma: esfletxa cap avallfletxa cap avall
    • Català
    • English
Cercador

RDE - Repositorio del Departamento de Educación y Formación Profesional

  • Principal
  • Información sobre el repositorio
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

|RDE - Repositorio del Departamento de Educación y Formación Profesional

Imatge capçalera
  • Principal 
  • Escola Superior de Música de Catalunya 
  • ESM sèrie - TFG 
  • Ver ítem 

Ver ítem 

  • Compartir en Twitter
  • Compartir en Facebook
  • Compartir en Telegram
  • Compartir en WhatsApp
  • Imprimir
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

BAULA, de l'escola al barri: un projecte d'art comunitari per a la transformació social


 


URI http://hdl.handle.net/20.500.12694/7143
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resum
“BAULA, de l’escola al barri’ és un projecte d’art comunitari pensat per ajudar a la construcció social del barri de Roquetes – districte de Nou Barris, Barcelona – a partir de l’actuació dins del marc educatiu del CEIP Antaviana. Després d’una primera fase de documentació sobre l’impacte social de la participació en les arts i els nous reptes de l’educació, hem portat a terme una investigació de camp amb l’objectiu de detectar les necessitats del context concret. El resultat ha estat el disseny d’una proposta d’actuació que estructura el seu eix central al voltant de la creativitat i la improvisació, com a eines de creixement individual i col·lectiu. Finalment, una prova pilot ens ha permès fer diverses millores al plantejament previ, sent, el resultat, una proposta fortament fonamentada i aplicable en un futur més o menys proper.

Resumen
“BAULA, de la escuela al barrio“ es un proyecto de arte comunitario pensado para ayudar en la construcción social del barrio de Roquetes – distrito de Nou Barris, Barcelona – a partir de la actuación dentro del marco educativo del CEIP Antaviana. Después de una primera fase de documentación sobre el impacto social de la participación en las artes y los nuevos retos de la educación, hemos desarrollado una investigación de campo con el objetivo de detectar las necesidades del contexto concreto. El resultado ha sido el diseño de una propuesta de actuación que estructura su eje central alrededor de la creatividad y la improvisación, como instrumentos de crecimiento individual y colectivo. Finalmente, una prueba piloto nos ha permitido hacer varias mejoras al planteamiento previo, siendo el resultado una propuesta fuertemente fundamentada y aplicable en un futuro más o menos próximo.

Abstract
“BAULA, from the school to the neighborhood“ is a community arts project created in order to boost the social construction of Roquetes area – in Nou Barris district, in Barcelona – from the action done in Antaviana public primary school. After the first stage of documentation about the social impact of participation in the arts and after getting acquainted with education’s new challenges, we developed a field investigation in order to detect the concrete needs of the context. The result took us to make a design of a program whose axis is creativity and improvisation, as an instrument of individual and collective growth. At the end, we did a try-out for the purpose of evaluating the original program and we improved it with the results. The final project is now solid so as to be applied in the near future.

Autor/a
Brossa Ordóñez, Marta
Puig Canal, Anna
Reguant Vila, Marc
Colaboradores
Escola Superior de Música de Catalunya
Gómez, Ignasi
Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2015-07-15
Extensión
112 p.
Materias (LEMAC)
Projectes d'art comunitari--Roquetes (Barcelona, Catalunya)
Pedagogia social
Sociologia de l'educació
Música--Ensenyament
Palabras clave
TFG Pedagogia
Mostrar el registro completo del ítem

Documentos para descargar

Thumbnail

TFG Baula, de l’escola al barri.pdf

895.4Kb

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

  • ESM sèrie - TFG [237]

Derechos

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Ítems relacionados

Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.

  • Thumbnail

    Recollir-se i ressonar per capgirar : una investigació autobiogràfica envers la transformació, personal i col·lectiva, en participar d'un projecte comunitari amb persones amb discapacitat 

    Sagalés Carbonell, Mireia; Xaubet Piferrer, Anna (2022-06)
    “Recollir-se i ressonar per capgirar” és un treball que recull una investigació autobiogràfica al voltant de la participació en el projecte Komorebi, un projecte comunitari dut a terme en un centre ...
    “Recollir-se i ressonar per capgirar” is a project that includes an autobiographical investigation around our participation in the Komorebi Project, a community project carried out in a special education ...
    “Recollir-se i ressonar per capgirar” es un trabajo que recoge una investigación autobiográfica alrededor de la participación en el Proyecto Komorebi, un proyecto comunitario llevado a cabo en un ...
  • Thumbnail

    El so dels objectes: projecte de creació col·lectiva pel foment de la interacció social a Vila-rodona 

    Santasmasas Rabadà, Neus (2018-06)
    Aquest treball ha consistit en la posada en pràctica d’un programa d’intervenció socioeducativa amb famílies del municipi de Vila-rodona, amb totes les seves fases: disseny, aplicació i avaluació. Aquest ...
    This work has consisted of the implementation of a social-educative intervention program with families of the municipality of Vila-rodona, with all their parts: design, application and evaluation. This ...
    Este trabajo ha consistido en la puesta en práctica de un programa de intervención socio-educativa con familias del municipio de Vila-rodona, con todas sus fases: diseño, aplicación y evaluación. Este ...
  • Thumbnail

    Arts Fusió: una proposta didàctica transdisciplinària a través d’un procés d’aprenentatge creatiu 

    Roig Guarch, Laura Pietat; Castro Bérniz, Tamara (2011-12-20)
    "Arts Fusió" és un projecte pedagògic entorn de la transdisciplinarietat artística, consistent en una recerca al voltant d'aquest concepte i dels valors formatius que aporta en processos d'aprenentatge ...
    "Arts Fusió" is a pedagogical project around artistic transdisciplinarity, which consists of research related to the term and training values that it provides in the creative learning process. From that ...
    "Arts Fusió" es un proyecto pedagógico en torno a la transdisciplinariedad artística que consiste en una investigación en relación al término y a los valores formativos que aporta en procesos de aprendizaje ...

Visualiza

Todo el repositorioPor ámbitos y coleccionesPor autor/aPor títuloPor tipo de documentoPor materiaPor fecha de publicaciónEsta colecciónPor autor/aPor títuloPor tipo de documentoPor materiaPor fecha de publicación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Sigue las redes sociales del Departamento de Educación y Formación Profesional:

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona d'Instagram
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
  • Icona de compartir
Logo generalitat
  • Aviso legal
  • Accesibilidad
  • Política de cookies
  • Mapa web