. Obre en una nova finestra.Logo gencat
Menú
  • Imatge usuariInicia sesión. Obre en una nova finestra.
  • Imatge menúContacto
  • Menú idioma Idioma: esfletxa cap avallfletxa cap avall
    • Català
    • English
Cercador

RDE - Repositorio del Departamento de Educación y Formación Profesional

  • Principal
  • Información sobre el repositorio
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

|RDE - Repositorio del Departamento de Educación y Formación Profesional

Imatge capçalera
  • Principal 
  • Escola Superior de Música de Catalunya 
  • ESM sèrie - TFG 
  • Ver ítem 

Ver ítem 

  • Compartir en Twitter
  • Compartir en Facebook
  • Compartir en Telegram
  • Compartir en WhatsApp
  • Imprimir
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comparació de tres mètodes per a violí: Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig


 


URI http://hdl.handle.net/20.500.12694/7145
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resum
Aquest treball és un anàlisi de tres aproximacions pedagògiques en el camp de la música sorgides al segle XX: la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig. Les tres estan centrades en l’ensenyament del violí i formen part de les aproximacions pedagògiques més conegudes i amb més reputació en aquest camp. S’han volgut estudiar i analitzar de manera separada cada una d’aquestes aproximacions i, posteriorment, fer-ne una comparació que permeti observar aquells aspectes que comparteixen i aquells en els quals difereixen. La conclusió extreta és que el coneixement de diferents aproximacions pedagògiques i l’adequada combinació d’aquestes, a l’hora d’impartir la nostra tasca com a docents, és el que ens enriqueix com a pedagogs i també com a persones.

Resumen
Este trabajo es un análisis de tres aproximaciones pedagógicas en el campo de la música surgidas en el siglo XX: la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland y Mimi Zweig. Las tres están centradas en el enseñanza del violín y forman parte de las aproximaciones pedagógicas más conocidas y con más reputación en este campo. Se han estudiado y analizado de manera separada cada una de estas aproximaciones pedagógicas y, posteriormente, se ha hecho una comparación que permite observar aquellos aspectos que comparten y aquellos en los que difieren. La conclusión extraída es que el conocimiento de diferentes aproximaciones pedagógicas y la adecuada combinación de estas, mientras impartimos nuestra tarea como docentes, es lo que nos enriquece como pedagogos y también como personas.

Abstract
This study is an analysis of three pedagogical approaches to music that emerged in the 20th century: those of Shinichi Suzuki, Paul Rolland, and Mimi Zweig. All three focus on violin training and are among the most widely known and reputable in this field. Each approach has been studied and analyzed separately and then compared in order to discover their similarities and differences. The conclusion reached is that being familiar with different approaches and knowing how to combine the best elements of each in one’s teaching is what enriches teachers most, both as educators and as people.

Autor/a
Soteras Valenti, Isabel
Colaboradores
Escola Superior de Música de Catalunya
Mercadal-Brotons, Melissa
Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2013-07-29
Extensión
123 p.
Materias (LEMAC)
Violí--Mètodes
Violí--Ensenyament
Música--Ensenyament--S. XX
Pedagogia
Palabras clave
TFG Pedagogia
Citación recomendada
Esta citación se ha generado automáticamente.
Mostrar el registro completo del ítem

Documentos para descargar

Thumbnail

PF Isabel Soteras Valenti.pdf

1.003Mb

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

  • ESM sèrie - TFG [237]

Derechos

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Ítems relacionados

Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.

  • Thumbnail

    El vibrato en el violín 

    López Arca, Alexandra (2015-07-07)
    Aquest treball constitueix una aproximació al vibrato en el violí des de diversos punts de vista. En primer lloc, abordarem la qüestió històrica: quan apareix el vibrato, com evoluciona al llarg dels ...
    Este trabajo constituye una aproximación al vibrato en el violín desde diversos puntos de vista. En primer lugar, abordaremos la cuestión histórica: cuándo aparece el vibrato, cómo evoluciona a lo largo ...
    This dissertation aims to provide an approach to violin vibrato from different perspectives. First, we will tackle the historical question: when vibrato appeared, how it evolved throughout history, and ...
  • Thumbnail

    De la partitura a l'escenari 

    Roca Codinachs, Anna (2015-07-09)
    "De la partitura a l’escenari" consisteix en un estudi de diferents mètodes violinístics que vinculen temes com la concentració, el treball mental, la posició del cos i estratègies d’estudi, entre ...
    “De la partitura a l’escenari” consiste en un estudio de diferentes métodos violinísticos que vinculan temas como la concentración, el trabajo mental, la posición del cuerpo y estrategias de estudio, ...
    “De la partitura a l’escenari” is a study of different violinistic methods that bind topics such as concentration, mental work, body position, and study strategies, among others. The aim of this project ...
  • Thumbnail

    BAULA, de l'escola al barri: un projecte d'art comunitari per a la transformació social 

    Brossa Ordóñez, Marta; Puig Canal, Anna; Reguant Vila, Marc (2015-07-15)
    “BAULA, de l’escola al barri” és un projecte d’art comunitari pensat per ajudar a la construcció social del barri de Roquetes – districte de Nou Barris, Barcelona – a partir de l’actuació dins del marc ...
    “BAULA, de la escuela al barrio” es un proyecto de arte comunitario pensado para ayudar en la construcción social del barrio de Roquetes – distrito de Nou Barris, Barcelona – a partir de la actuación ...
    “BAULA, from the School to the Neighborhood” is a community arts project created to promote the social development of the Roquetes area – in the Nou Barris district of Barcelona – through activities ...

Visualiza

Todo el repositorioPor ámbitos y coleccionesPor autor/aPor títuloPor tipo de documentoPor materiaPor fecha de publicaciónEsta colecciónPor autor/aPor títuloPor tipo de documentoPor materiaPor fecha de publicación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Sigue las redes sociales del Departamento de Educación y Formación Profesional:

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona d'Instagram
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
  • Icona de compartir
Logo generalitat
  • Aviso legal
  • Accesibilidad
  • Política de cookies
  • Mapa web