“Punt i seguit” : un programa d’intervenció
Alternative title
Dinamització i construcció d’una identitat de col·lectiu partint del debat entre professionals i futurs professionals de l’educació musical
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
La investigació present se centra en l’estudi de la identitat professional del docent de música. Per abordar-la es creen diferents eines-programes inscrits en el macro-programa de les II Jornades de Pedagogia Musical -Punt i Seguit-, realitzades a l’Esmuc. La seva creació parteix d’un marc teòric sobre la identitat professional i el disseny i l’avaluació de programes. A través de l’anàlisi de dades extretes d’un qüestionari i del programa de debats ubicat a les jornades, es comencen a definir els trets implícits i compartits de la identitat professional del docent de música, i s’afirma l’existència d’una identitat incipient.
La presente investigación se centra en el estudio de la identidad profesional del docente de música. Para abordarla se crean diferentes herramientas-programas inscritos en el macro-programa de las II Jornades de Pedagogia Musical -Punt i Seguit-, realizadas en la Esmuc. Su creación parte de un marco teórico sobre la identidad professional y el diseño y evaluación de programas. A través del análisis de los datos extraídos de un qüestionario y del programa de debates ubicado en las jornadas, se empiezan a definir los rasgos implícitos y compartidos de la identidad profesional del docente de música, y se afirma la existencia de una identidad incipiente.
This research focuses on the study of the professional identity of music teachers. In order to tackle the research different tool-programs were created within the macro-program of the “II Jornades de Pedagogia Musical -Punt i seguit-” which took place in the Esmuc. Its creation stems from a theoretical framework about the professional identity and the design and
evaluation of programs. Through the analysis of the data extracted from a questionnaire and the discussion program held in the conference, this research begins to define the implicit and shared traits of the professional identity of music teachers and it affirms the existence of an emerging identity.
Language
Catalan
Publication date
2015-02-13Extension
196 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
8.043Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Organitzem-nos : qui fa què?
Vidal Ribas, Montserrat (2011-12-14)L’organització educativa en una escola de música és un aspecte de l’àmbit de coneixement pedagògic que té el seu propi engranatge i un funcionament particular. Mitjançant l’estudi comparatiu entre les ...La organización educativa en una escuela de música es un aspecto fundamental en el ámbito de conocimiento pedagógico que tiene su propio engranaje y un funcionamiento particular. A través del estudio ...Education organization in music schools is a fundamental aspect in the field of pedagogical knowledge with its own gearwheel and particularly run system. This project is aimed to provide an overall view ... -
Arts Fusió : una proposta didàctica transdisciplinària a través d’un procés d’aprenentatge creatiu
Roig Guarch, Laura Pietat; Castro Bérniz, Tamara (2011-12-20)Arts Fusió és un projecte pedagògic entorn a la transdisciplinarietat artística, consistent en una recerca al voltant d'aquest concepte i dels valors formatius que aporta en processos d'aprenentatge ...Arts Fusió es un proyecto pedagógico entorno a la transdisciplinariedad artística que consiste en una investigación en relación al término y a los valores formativos que aporta en procesos de aprendizaje ...Arts Fusió is a pedagogical project around artistic transdisciplinarity, which consists in a research related to the term and training values that it provides in creative learning process. From that ... -
Comparació de tres mètodes per a violí : Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig
Soteras Valenti, Isabel (2013-07-29)Aquest treball és un anàlisi de tres aproximacions pedagògiques en el camp de la música sorgides al segle XX; la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig. Les tres estan centrades en l’ensenyament ...Este trabajo es un análisis de tres aproximaciones pedagógicas en el campo de la música surgidas en el siglo XX; la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland y Mimi Zweig. Las tres están centradas en el enseñamiento ...This study is an analysis of three pedagogical approaches to music that appeared in the 19th century, those of Shinichi Suzuki, Paul Rolland and Mimi Zweig. The three of them focus on violin training ...