“Punt i seguit” : un programa d’intervenció
Alternative title
Dinamització i construcció d’una identitat de col·lectiu partint del debat entre professionals i futurs professionals de l’educació musical
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
La investigació present se centra en l’estudi de la identitat professional del docent de música. Per abordar-la es creen diferents eines-programes inscrits en el macro-programa de les II Jornades de Pedagogia Musical -Punt i Seguit-, realitzades a l’Esmuc. La seva creació parteix d’un marc teòric sobre la identitat professional i el disseny i l’avaluació de programes. A través de l’anàlisi de dades extretes d’un qüestionari i del programa de debats ubicat a les jornades, es comencen a definir els trets implícits i compartits de la identitat professional del docent de música, i s’afirma l’existència d’una identitat incipient.
La presente investigación se centra en el estudio de la identidad profesional del docente de música. Para abordarla se crean diferentes herramientas-programas inscritos en el macro-programa de las II Jornades de Pedagogia Musical -Punt i Seguit-, realizadas en la Esmuc. Su creación parte de un marco teórico sobre la identidad professional y el diseño y evaluación de programas. A través del análisis de los datos extraídos de un qüestionario y del programa de debates ubicado en las jornadas, se empiezan a definir los rasgos implícitos y compartidos de la identidad profesional del docente de música, y se afirma la existencia de una identidad incipiente.
This research focuses on the study of the professional identity of music teachers. In order to tackle the research different tool-programs were created within the macro-program of the “II Jornades de Pedagogia Musical -Punt i seguit-” which took place in the Esmuc. Its creation stems from a theoretical framework about the professional identity and the design and
evaluation of programs. Through the analysis of the data extracted from a questionnaire and the discussion program held in the conference, this research begins to define the implicit and shared traits of the professional identity of music teachers and it affirms the existence of an emerging identity.
Language
Catalan
Publication date
2015-02-13Extension
196 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
8.043Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Performances subterrànies : relacions socio-corporals en les situacions diàries de performance musical del metro de Barcelona
García-Albea Sánchez-Casas, Clàudia (2019-06)Aquest treball és un recorregut observacional, experimental i analític pel fenomen dels i les músics del metro de Barcelona. Hem situat la investigació en el marc de la pràctica urbana i ens hem centrat ...Este trabajo es un recorrido observacional, experimental y analítico por el fenómeno de las y los músicos del metro de Barcelona. Hemos situado la investigación en el marco de la práctica urbana i nos ...This paper is an observational, experimental, and analytic journey through the phenomenon of Barcelona’s subway musicians. The research takes place within the framework of urban practice with a focus ... -
Aprendizaje cooperativo entre alumnos de grado de interpretación de saxo jazz/mm en la ESMUC
Delgado Fernández, Alejandro (2021-06)Aquest treball es basa en l’aplicació pràctica d’un mètode d’aprenentatge cooperatiu anomenat tutoria entre iguals recíproca, que consisteix en la formació de parelles d’estudiants que aprenen mutuament, ...Este trabajo se basa en la aplicación práctica de un método de aprendizaje cooperativo llamado tutoría entre iguales recíproca, que consiste en la formación de parejas de estudiantes que aprenden ...This work is based on the practical application of a cooperative learning method called reciprocal peer tutoring, which consists in the grouping of pairs of students who learn reciprocally, alternating ... -
Organitzem-nos : qui fa què?
Vidal Ribas, Montserrat (2011-12-14)L’organització educativa en una escola de música és un aspecte de l’àmbit de coneixement pedagògic que té el seu propi engranatge i un funcionament particular. Mitjançant l’estudi comparatiu entre les ...La organización educativa en una escuela de música es un aspecto fundamental en el ámbito de conocimiento pedagógico que tiene su propio engranaje y un funcionamiento particular. A través del estudio ...Education organization in music schools is a fundamental aspect in the field of pedagogical knowledge with its own gearwheel and particularly run system. This project is aimed to provide an overall view ...