. Obre en una nova finestra.Logo gencat
Menú
  • Imatge usuariInicia sesión. Obre en una nova finestra.
  • Imatge menúContacto
  • Menú idioma Idioma: esfletxa cap avallfletxa cap avall
    • Català
    • English
Cercador

RDE - Repositorio del Departamento de Educación y Formación Profesional

  • Principal
  • Información sobre el repositorio
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

|RDE - Repositorio del Departamento de Educación y Formación Profesional

Imatge capçalera
  • Principal 
  • Escola Superior de Música de Catalunya 
  • ESM sèrie - TFG 
  • Ver ítem 

Ver ítem 

  • Compartir en Twitter
  • Compartir en Facebook
  • Compartir en Telegram
  • Compartir en WhatsApp
  • Imprimir
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

BAULA, de l'escola al barri: un projecte d'art comunitari per a la transformació social


 


URI http://hdl.handle.net/20.500.12694/7143
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resum
“BAULA, de l’escola al barri” és un projecte d’art comunitari pensat per ajudar a la construcció social del barri de Roquetes – districte de Nou Barris, Barcelona – a partir de l’actuació dins del marc educatiu del CEIP Antaviana. Després d’una primera fase de documentació sobre l’impacte social de la participació en les arts i els nous reptes de l’educació, hem portat a terme una investigació de camp amb l’objectiu de detectar les necessitats del context concret. El resultat ha estat el disseny d’una proposta d’actuació que estructura el seu eix central al voltant de la creativitat i la improvisació, com a eines de creixement individual i col·lectiu. Finalment, una prova pilot ens ha permès fer diverses millores al plantejament previ, sent el resultat una proposta fortament fonamentada i aplicable en un futur més o menys proper.

Resumen
“BAULA, de la escuela al barrio” es un proyecto de arte comunitario pensado para ayudar en la construcción social del barrio de Roquetes – distrito de Nou Barris, Barcelona – a partir de la actuación dentro del marco educativo del CEIP Antaviana. Después de una primera fase de documentación sobre el impacto social de la participación en las artes y los nuevos retos de la educación, hemos desarrollado una investigación de campo con el objetivo de detectar las necesidades del contexto concreto. El resultado ha sido el diseño de una propuesta de actuación que estructura su eje central alrededor de la creatividad y la improvisación, como instrumentos de crecimiento individual y colectivo. Finalmente, una prueba piloto nos ha permitido hacer varias mejoras al planteamiento previo, siendo el resultado una propuesta fuertemente fundamentada y aplicable en un futuro más o menos próximo.

Abstract
“BAULA, from the School to the Neighborhood” is a community arts project created to promote the social development of the Roquetes area – in the Nou Barris district of Barcelona – through activities conducted at Antaviana Public Primary School. After the first stage of documentation on the social impact of participation in the arts and after becoming familiar with the new challenges in education, we conducted a field investigation to identify the specific needs of the context. The result led us to design a program centered on creativity and improvisation as tools for individual and collective growth. Finally, we conducted a pilot study to evaluate the original program and made improvements based on the results. The final project is now well-founded and ready for application in the near future..

Autor/a
Brossa Ordóñez, Marta
Puig Canal, Anna
Reguant Vila, Marc
Colaboradores
Escola Superior de Música de Catalunya
Gómez, Ignasi
Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2015-07-15
Extensión
112 p.
Materias (LEMAC)
Projectes d'art comunitari--Roquetes (Barcelona, Catalunya)
Pedagogia social
Sociologia de l'educació
Música--Ensenyament
Palabras clave
TFG Pedagogia
Citación recomendada
Esta citación se ha generado automáticamente.
Mostrar el registro completo del ítem

Documentos para descargar

Thumbnail

TFG Baula, de l’escola al barri.pdf

895.4Kb

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

  • ESM sèrie - TFG [237]

Derechos

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Ítems relacionados

Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.

  • Thumbnail

    Recollir-se i ressonar per capgirar : una investigació autobiogràfica envers la transformació, personal i col·lectiva, en participar d'un projecte comunitari amb persones amb discapacitat 

    Sagalés Carbonell, Mireia; Xaubet Piferrer, Anna (2022-06)
    “Recollir-se i ressonar per capgirar” és un treball que recull una investigació autobiogràfica al voltant de la participació en el projecte Komorebi, un projecte comunitari dut a terme en un centre ...
    “Recollir-se i ressonar per capgirar” es un trabajo que recoge una investigación autobiográfica alrededor de la participación en el Proyecto Komorebi, un proyecto comunitario llevado a cabo en un centro ...
    “Recollir-se i ressonar per capgirar” is a project that includes an autobiographical investigation regarding our participation in the Komorebi Project, a community project carried out in a special ...
  • Thumbnail

    El so dels objectes: projecte de creació col·lectiva pel foment de la interacció social a Vila-rodona 

    Santasmasas Rabadà, Neus (2018-06)
    Aquest treball ha consistit en la posada en pràctica d’un programa d’intervenció socioeducativa amb famílies del municipi de Vila-rodona, amb totes les seves fases: disseny, aplicació i avaluació. Aquest ...
    Este trabajo ha consistido en la puesta en práctica de un programa de intervención socioeducativa con familias del municipio de Vila-rodona, con todas sus fases: diseño, aplicación, y evaluación. Este ...
    This work consisted of the implementation of a socio-educational intervention program with families in the municipality of Vila-rodona, with all its phases: design, application, and evaluation. This ...
  • Thumbnail

    Arts Fusió: una proposta didàctica transdisciplinària a través d’un procés d’aprenentatge creatiu 

    Roig Guarch, Laura Pietat; Castro Bérniz, Tamara (2011-12-20)
    "Arts Fusió" és un projecte pedagògic entorn de la transdisciplinarietat artística, consistent en una recerca al voltant d'aquest concepte i dels valors formatius que aporta en processos d'aprenentatge ...
    "Arts Fusió" es un proyecto pedagógico en torno a la transdisciplinariedad artística que consiste en una investigación en relación con el término y los valores formativos que aporta en procesos de ...
    "Arts Fusió" is a pedagogical project around artistic transdisciplinarity, which consists of research related to the term and the training values that it provides in the creative learning process. From ...

Visualiza

Todo el repositorioPor ámbitos y coleccionesPor autor/aPor títuloPor tipo de documentoPor materiaPor fecha de publicaciónEsta colecciónPor autor/aPor títuloPor tipo de documentoPor materiaPor fecha de publicación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Sigue las redes sociales del Departamento de Educación y Formación Profesional:

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona d'Instagram
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
  • Icona de compartir
Logo generalitat
  • Aviso legal
  • Accesibilidad
  • Política de cookies
  • Mapa web