Educació emocional i expressivitat artística
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
El present treball se centra en l’educació emocional com a eina per a establir l’expressivitat al centre de la música i de l’aprenentatge musical. A través de la recerca i aplicació de tres enfocaments — el focusing, l’estat de flux i el sensorial awareness— que versen sobre aquests conceptes, es busquen nous camins per a tal objectiu.
El caràcter vivencial dels aspectes abordats durant la investigació ha requerit una aplicació personal força extensa en la part pràctica, combinada amb un acompanyament expressiu i emocional a nivell grupal i individualitzat. Tot això m’ha permès aplicar els coneixements extrets de les línies de treball seleccionades, així com observar la complementerietat entre elles i la seva repercussió en casos d’estudi concrets.
El presente trabajo se centra en la educación emocional como herramienta para establecer la expresividad en el centro de la música y el aprendizaje musical. Mediante el estudio y aplicación de tres enfoques — el focusing, el estado de flujo y el sensorial awareness — que tratan esos conceptos, se buscan nuevos caminos para este objetivo. El carácter vivencial de los aspectos abordados durante la investigación ha requerido de una aplicación personal bastante extensa en la parte práctica, combinada con un acompañamiento expresivo y emocional a nivel grupal y individualizado. Todo esto me ha permitido aplicar los conocimientos extraídos de las líneas de trabajo seleccionadas, así como observar la complementariedad entre ellas y su repercusión en casos de estudio concretos.
This investigation focuses on emotional education as a way to establish expressivity as the center of music and music learning. This goal is realized through the research and application of three concepts: focusing, flow and sensorial awareness. Putting these concepts into practice has required a combination of both personal application and the expressive and emotional support of the individuals and the group as a whole. In the application of these concepts, I have been able to observe different ways to make them work together and their impact on the people I have worked with.
Author
Language
Catalan
Publication date
2021-06Extension
180 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
16.14Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
L'audició a primària: un despertar emocional i creatiu
Amorós Mestres, Montserrat (2006)Aquest treball és una proposta que amplia el camp de l'Educació Musical, donant-li una dimensió emocional i creativa. Parteix del fet que l'audició musical desvetlla emocions. A partir de 5 emocions ... -
Competències bàsiques de l’àmbit artístic: identificació i desplegament a l’educació primària: educació artística: visual i plàstica, música i dansa
Departament d'Ensenyament. Direcció General d'Educació Infantil i Primària (2016-06)L'objectiu d'aquesta publicació és identificar i desplegar les competències bàsiques pròpies de l'àmbit artístic de l'educació primària, amb la qual es pretén ajudar els centres a desenvolupar el ... -
La millora del benestar a l'aula des de l'enfocament de l'ecologia emocional
Clua i Borràs, Immaculada (2009)Tracta del treball d’autoconsciència que s'ha fet amb l’alumnat que ha après a fer una gestió adaptativa de les seves emocions i ha aconseguit ser conscient de l’impacte que aquestes emocions tenen en ...