Educació emocional i expressivitat artística : caminant per les harmonies del cos i la consciència
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
El present treball se centra en l’educació emocional com a eina per establir l’expressivitat al centre de la música i de l’aprenentatge musical. A través de la recerca i l’aplicació de tres enfocaments —el focusing, l’estat de flux i la sensory awareness— que tracten aquests conceptes, es busquen nous camins per assolir aquest objectiu. El caràcter vivencial dels aspectes abordats durant la investigació ha requerit una aplicació personal força extensa en la part pràctica, combinada amb un acompanyament expressiu i emocional tant a nivell grupal com individual. Tot plegat ha permès aplicar els coneixements extrets de les línies de treball seleccionades, així com observar-ne la complementarietat i la seva repercussió en casos d’estudi concrets.Resumen
El presente trabajo se centra en la educación emocional como herramienta para situar la expresividad en el núcleo de la música y del aprendizaje musical. A través del estudio y la aplicación de tres enfoques —focusing, el estado de flujo y la sensory awareness— relacionados con estos conceptos, se buscan nuevos caminos para alcanzar este objetivo. El carácter vivencial de los aspectos abordados durante la investigación ha requerido una aplicación personal bastante amplia en la parte práctica, combinada con un acompañamiento expresivo y emocional tanto a nivel grupal como individual. Todo ello ha permitido aplicar los conocimientos extraídos de las líneas de trabajo seleccionadas, así como observar la complementariedad entre ellas y su repercusión en casos de estudio concretos.Abstract
This research focuses on emotional education as a means to place expressivity at the core of music and musical learning. This goal is pursued through the study and application of three approaches — Focusing, Flow, and Sensory Awareness. The experiential nature of these concepts has required an extensive personal application, combined with expressive and emotional support at both the individual and group levels. Through the practical implementation of these approaches, I have been able to observe their complementarity and their impact on the participants involved in the study.Author
Language
Catalan
Publication date
2021-06Extension
180 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
16.14Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
El cervell a l’escenari: una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Coll, Xavier, 1960- (2017-02-22)Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell des d’una perspectiva neurològica i psicològica, amb les implicacions que això comporta tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la ...Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la ...This work aims to offer an approach to the study of the brain from both neurological and psychological perspectives, considering its implications for the practice and pedagogy of music. It seeks to ... -
Una escola municipal de música per al Prat de Llobregat: anàlisi del seu valor públic
Aragonès Jové, Enric (2013-07-10)Aquest estudi es proposa analitzar el valor públic del projecte de l’Escola Municipal de Música del Prat de Llobregat. A aquest efecte, s’enfoca la mesura del valor públic des de múltiples perspectives ...Este estudio se propone analizar el valor público del proyecto de la Escuela Municipal de Música de El Prat de Llobregat. A tal efecto, se enfoca la medida del valor público desde múltiples perspectivas ...This study aims to analyze the public value of the Municipal Music School project in El Prat de Llobregat. To this end, we focus on measuring public value from multiple perspectives based on the work ... -
COMviure 11: acompanyem el cos i les emocions [audiovisual] (2020)
Departament d'Educació. Direcció General d'Innovació, Recerca i Cultura Digital (2020-07-15)Amb la participació de: Oriol Julià Aguarón (Equip SEER) ; Ramiro Ortegón Delgadillo (Equip SEER) ; Lurdes Martínez Minguez (GREP-UAB) ; Javier Castillo Rubio (Equip SEER) ; Andrea Vazquez Nebot (Equip ...





