El cervell a l’escenari: una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Document Type
Master's final project
Resum
Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell des d’una perspectiva neurològica i psicològica, amb les implicacions que això comporta tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música. S’ha intentat explicar, des d’una òptica científica, com funciona la memòria, quina relació té l’emoció amb la interpretació en concert, quin paper hi juga la part visual, així com posar en qüestió alguns mites fortament arrelats en la professió. Finalment, en el darrer capítol es presenta una mirada a les tècniques d’aproximació per al tractament de les fòbies, entre les quals la teràpia cognitivoconductual ha assolit un percentatge d’èxit molt elevat, i que poden ser de gran utilitat per abordar els casos d’ansietat escènica.Resumen
Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la música. Se ha intentado explicar desde una perspectiva científica cómo funciona la memoria, qué relación tiene la emoción con la interpretación de un concierto, qué papel juega la parte visual, así como poner en cuestión algunos mitos que están fuertemente arraigados en la profesión. El último capítulo es una mirada a las técnicas de aproximación paulatina para el tratamiento de las fobias, con las que la terapia cognitivo-conductual consigue una tasa de éxito muy alta, y que pueden ser de mucha utilidad para tratar los casos de ansiedad escénica.Abstract
This work aims to offer an approach to the study of the brain from both neurological and psychological perspectives, considering its implications for the practice and pedagogy of music. It seeks to explain, from a scientific standpoint, how memory functions, the role of emotion in concert performance, and the influence of visual aspects, while also questioning certain myths deeply rooted in the profession. The final chapter examines various therapeutic approaches to the treatment of phobias, highlighting the high success rate of cognitive-behavioral therapy and its potential usefulness in addressing cases of performance anxiety.Author
Language
Catalan
Publication date
2017-02-22Extension
61 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
PFM Xavier Coll i Quetglas.pdf
1.348Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFM [24]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Els aspectes que afecten la preparació per a la interpretació: breu recerca de la neurociència i la psicologia que envolten la pràctica musical
Gorchs Cauba, Núria (2017-09)La interpretació musical és una disciplina que engloba una sèrie d’aspectes tant mentals i psicològics com físics i tècnics. En aquest treball, primer es fa una contextualització i explicació de l’anatomia ...La interpretación musical es una disciplina que engloba una serie de aspectos tanto mentales y psicológicos como físicos y técnicos. En este trabajo, primero se hace una contextualización y explicación ...Musical performance is a discipline that encompasses a wide range of aspects — mental and psychological, as well as physical and technical. This project first provides a contextualization and explanation ... -
Sortir a l'escenari? La por escènica en l'àmbit musical (2015)
Lomero Oro, Olga; Sanjuan, Carme (tutora); Institut Bernat el Ferrer (Molins de Rei, Catalunya); Fundació Orienta (2015) -
De la partitura a l'escenari
Roca Codinachs, Anna (2015-07-09)"De la partitura a l’escenari" consisteix en un estudi de diferents mètodes violinístics que vinculen temes com la concentració, el treball mental, la posició del cos i estratègies d’estudi, entre ...“De la partitura a l’escenari” consiste en un estudio de diferentes métodos violinísticos que vinculan temas como la concentración, el trabajo mental, la posición del cuerpo y estrategias de estudio, ...“De la partitura a l’escenari” is a study of different violinistic methods that bind topics such as concentration, mental work, body position, and study strategies, among others. The aim of this project ...





