El cervell a l’escenari : una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Document Type
Master's final project
Abstract
Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell, des del punt de vista neurològic i psicològic, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música. S’ha intentat explicar des d’una òptica científica com funciona la memòria, quina relació té l’emoció amb la interpretació d’un concert, quin paper hi juga la part visual, així com posar en qüestió alguns mites que estan fortament arrelats en la professió. A l’últim capítol s’hi fa una mirada a les tècniques d’aproximació per tractar les fòbies, en les quals la teràpia cognitiu-conductual ha assolit un percentatge d’èxit molt elevat, i que poden ser de molta utilitat per tractar els casos d’ansietat escènica.
Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la música. Se ha intentado explicar desde una perspectiva científica cómo funciona la memoria, qué relación tiene la emoción con la interpretación de un concierto, qué papel juega la parte visual, así como poner en cuestión algunos mitos que están fuertemente arraigados en la profesión. El último capítulo es una mirada a las técnicas de aproximación paulatina para el tratamiento de las fobias, con las que la terapia cognitivo-conductual consigue una tasa de éxito muy alta, y que pueden ser de mucha utilidad para tratar los casos de ansiedad escénica.
This work aims to be an approach to the study of the brain, from both a neurological and psychological point of view, with reference to the implications for the practice and pedagogy of music. It will attempt to explain from a scientific perspective how memory works, the emotion role in the interpretation of a concert, the visual part in a performance, as well as calling into question some myths that are deeply rooted in the profession. The last chapter examines the techniques of the progressive approach for the treatment of phobias, for which cognitive behavioural therapy secures a very high success rate, which can be very useful for treating cases of performance anxiety.
Author
Language
Catalan
Publication date
2017-02-22Extension
61 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
PFM Xavier Coll i Quetglas.pdf
1.348Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Els aspectes que afecten la preparació per a la interpretació : breu recerca de la neurociència i la psicologia que envolten la pràctica musical
Gorchs Cauba, Núria (2017-09)La interpretació musical és una disciplina que engloba una sèrie d'aspectes tant mentals i psicològics com físics i tècnics. En aquest treball, primer es fa una contextualització i explicació de l'anatomia ...La interpretación musical es una disciplina que engloba una serie de aspectos tanto mentales y psicológicos como físicos y técnicos. En este trabajo, primero se hace una contextualización y explicación ...Musical performance is a discipline that involves many aspects such as mental and psychological, as well as physical and technical ones. In this project, first I do a contextualization and an explanation ... -
De la metodologia a la pràctica : anàlisi de les metodologies d'ensenyament musical i elaboració d'una proposta metodològica per a la pràctica docent en l'àmbit del llenguatge musical a les escoles de música
Launes Molón, Victor (2015-07-07)Aquest treball vol ser una revisió d'algunes de les principals metodologies desenvolupades al llarg del segle XX per l'ensenyament del llenguatge musical. Aquesta revisió serà completada amb una anàlisi ...Este trabajo quiere ser una revisión de algunas de las principales metodologías desarrolladas a lo largo del siglo XX pera la enseñanza del lenguaje musical. Esta revisión se completará con un análisis ...This academic work main purpose is to look back at some of the most used music methods developed during the twentieth century. It continues with a comparative analysis between different philosophical ... -
L’alè del clarinet : la respiració en la interpretació musical amb el clarinet
Belmonte i Llongueras, Núria (2013-07-24)El projecte és una proposta d’exploració i reflexió personal sobre la respiració en la interpretació musical amb el clarinet i els aspectes corporals i pedagògics relacionats que fan possible l’estat ...El proyecto es una propuesta de exploración y reflexión personal sobre la respiración en la interpretación musical con el clarinete y los aspectos corporales y pedagógicos relacionados que hacen posible ...This project is a proposal of a research in a personal approach about the breathing in musical performance with the clarinet and corporal and pedagogic related aspects. They allow the necessary psychophysics ...