Música com a altaveu polític: estudi de cas dels concerts nocturns de la Festa Major Alternativa del Roser de Maig de Cerdanyola del Vallès
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
A Cerdanyola del Vallès, durant els dies de Festa Major (FM), s’organitzen unes festes alternatives. A diferència de les primeres, aquestes són autoorganitzades, autogestionades i desobedients. Els concerts que organitzen també són diferents als de la FM i tenen una importància cabdal en la pràctica: la música és considerada un altaveu pel que fa als seus missatges polítics. En aquest treball d’investigació es pretén abordar la pràctica de la Festa Major Alternativa de Cerdanyola centrant-se en l’activitat més enèrgica: els concerts de nit del Roser de Maig. El concepte alternatiu és el que conforma aquest espai, així doncs la recerca passa per analitzar amb detall l'ús i significats del concepte alternatiu que es fa des de la pròpia escena i té per objectiu observar si la música ajuda a teixir-la. La pràctica serà abordada amb les eines del concepte de festa brindades per Josep Martí (2008) i observada a partir de categories com la diferenciació, la joventut, la identitat (Megías i Rodríguez, 2001) i el gènere.
En Cerdanyola del Vallès, durante los días de Fiesta Mayor (FM), se organizan unas fiestas alternativas. A diferencia de las primeras, éstas son autoorganizadas, autogestionadas y desobedientes. Los conciertos que organizan también son diferentes a los de la FM y tienen una relevante importancia en la práctica: la música es considerada como altavoz para sus mensajes políticos. En este trabajo de investigación se pretende abordar la práctica de la Fiesta Mayor Alternativa de Cerdanyola centrándose en la actividad más enérgica: los conciertos de noche del Roser de Maig. El concepto alternativo es el que conforma este espacio, por tanto, el trabajo pasa por analizar con detalle el uso y significados del concepto alternativo que se hace desde la propia escena y tiene por objetivo observar si la música ayuda a tejerla. La práctica será abordada con las herramientas del concepto de fiesta facilitadas por Martí (2008) y observada a partir de categorías como la diferenciación, la juventud, la identidad (Megías i Rodríguez, 2001) y el género.
The official Festa Major (FM) in Cerdanyola is organized by the town council. However, there is an alternative celebration, at the same time, which is self-organized, self-managed and disobedient the alternative festival. The concerts are also different from the FM and they are the key of this festivity music is conceived as a loudspeaker for political messages. In this research work we are going to focus on the Roser de Maig concerts (which are the key of this festival) to analyze the alternative festival in Cerdanyola. The research will first analyze in detail the use and meanings of the concept alternative, to then explore how music can help build an alternative space. The practice will be approached with the tools of the concept of party facilitated by Martí (2008) and observed from catgories such as differentiation, youth, identity (Megíasi Rodríguez, 2001) and gender.
Author
Language
Catalan
Publication date
2017-09Extension
61 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
3.444Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
El lied més casolà: els concerts domèstics de lied a la Barcelona del primer franquisme
Ribalta Coma-Cros, Martina (2016-07)Els concerts domèstics han estat una realitat freqüent en la història musical i social de Barcelona, sobretot al segle XX. Durant el primer franquisme (1939-1959), la ciutat gaudia d’un important nombre ...Los conciertos caseros han sido una realidad frecuente en la historia musical y social de Barcelona, sobre todo en el siglo XX. Durante el primer franquismo (1939-1959), la ciudad gozaba de un importante ...Domestic concerts on the 20th century have become an interesting part of the musical and social history of Barcelona. During the first two decades of Franco´s regime (1939-1959) the city enjoyed quite ... -
L'evolució dels estudis per a piano : del taller al gran repertori de concert
Marigó i Sarrión, Carles (2011-12-19)Aquest projecte final proposa un recorregut per l'evolució dels estudis per a piano des de la segona meitat del segle XVIII fins a l'inici del segle XX. El treball està format per tres capítols de recerca ...Este proyecto final propone un recorrido por la evolución de los estudios para piano desde la segunda mitad del siglo XVIII hasta principios del siglo XX. El trabajo está compuesto por tres capítulos ...This final project offers a journey through the evolution of the piano studies from the second half of the 18th century to early the 20th century. Its content is constructed under three chapters of ... -
El cervell a l’escenari: una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Coll, Xavier, 1960- (2017-02-22)Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell, des del punt de vista neurològic i psicològic, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música. S’ha ...Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la ...This work aims to be an approach to the study of the brain, from both a neurological and psychological point of view, with reference to the implications for the practice and pedagogy of music. It will ...