Música com a altaveu polític: estudi de cas dels concerts nocturns de la Festa Major Alternativa del Roser de Maig de Cerdanyola del Vallès
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
A Cerdanyola del Vallès, durant els dies de Festa Major (FM), s’organitzen unes festes alternatives. A diferència de les primeres, aquestes són autoorganitzades, autogestionades i desobedients. Els concerts que organitzen també són diferents dels de la FM i tenen una importància cabdal en la pràctica: la música és considerada un altaveu pel que fa als seus missatges polítics. En aquest treball d’investigació es pretén abordar la pràctica de la Festa Major Alternativa de Cerdanyola, centrant-se en l’activitat més enèrgica: els concerts de nit del Roser de Maig. El concepte alternatiu és el que conforma aquest espai, així doncs, la recerca implica analitzar amb detall l'ús i els significats del concepte alternatiu que es fa des de la mateixa escena i té per objectiu observar si la música ajuda a teixir-la. La pràctica serà abordada amb les eines del concepte de festa brindades per Josep Martí (2008) i observada a partir de categories com la diferenciació, la joventut, la identitat (Megías i Rodríguez, 2001) i el gènere.Resumen
En Cerdanyola del Vallès, durante los días de Fiesta Mayor (FM), se organizan unas fiestas alternativas. A diferencia de las primeras, estas son autoorganizadas, autogestionadas y desobedientes. Los conciertos que organizan también son diferentes a los de la FM y tienen una relevante importancia en la práctica: la música es considerada un altavoz para sus mensajes políticos. En este trabajo de investigación se pretende abordar la práctica de la Fiesta Mayor Alternativa de Cerdanyola, centrándose en la actividad más enérgica: los conciertos de noche del Roser de Maig. El concepto alternativo es el que conforma este espacio; por tanto, el trabajo implica analizar con detalle el uso y los significados del concepto alternativo que se hace desde la propia escena y tiene por objetivo observar si la música ayuda a tejerla. La práctica será abordada con las herramientas del concepto de fiesta facilitadas por Martí (2008) y observada a partir de categorías como la diferenciación, la juventud, la identidad (Megías i Rodríguez, 2001) y el género.Abstract
The official Festa Major (FM) in Cerdanyola is organized by the town council. However, there is an alternative celebration at the same time, which is self-organized, self-managed, and disobedient, called the alternative festival. The concerts are also different from the FM, and they are the key to this festivity: music is conceived as a loudspeaker for political messages. In this research work, we are going to focus on the Roser de Maig concerts (which are the key to this festival) to analyze the alternative festival in Cerdanyola. The research will first analyze in detail the use and the meanings of the concept “alternative” and then explore how music can help build an alternative space. The practice will be approached with the tools of the concept of party facilitated by Martí (2008) and observed from categories such as differentiation, youth, identity (Megías i Rodríguez, 2001), and gender.Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2017-09Extensió
61 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Documents per descarregar
3.444Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
El lied més casolà: els concerts domèstics de lied a la Barcelona del primer franquisme
Ribalta Coma-Cros, Martina (2016-07)Els concerts domèstics han estat una realitat freqüent en la història musical i social de Barcelona, sobretot al segle XX. Durant el primer franquisme (1939-1959), la ciutat gaudia d’un important nombre ...Los conciertos caseros han sido una realidad frecuente en la historia musical y social de Barcelona, sobre todo en el siglo XX. Durante el primer franquismo (1939-1959), la ciudad gozaba de un importante ...Domestic concerts in the 20th century have been an interesting part of the musical and social history of Barcelona. During the first two decades of Franco’s regime (1939-1959), the city enjoyed quite a ... -
Una lectura feminista del primer moviment del Concert per a violí de Txaikovski
Riera Guerrero, Laura (2019-06)En aquest treball he volgut submergir-me en els estudis de gènere relacionats amb la música, enfocant-ho a la musicologia feminista com a camp d’estudi i relacionant-ho amb el meu àmbit d’interpretació ...En este trabajo he querido sumergirme en los estudios de género relacionados con la música, centrándolo en la musicología feminista como campo de estudio y poniéndolo en relación con mi ámbito: la ...In this project, I have tried to dive into gender studies related to music, focusing on feminist musicology as a field of study and relating it to my area of expertise, classical and contemporary violin ... -
L'evolució dels estudis per a piano: del taller al gran repertori de concert
Marigó i Sarrión, Carles (2011-12-19)Aquest projecte final proposa un recorregut per l'evolució dels estudis per a piano des de la segona meitat del segle XVIII fins a l'inici del segle XX. El treball està format per tres capítols de recerca ...Este proyecto final propone un recorrido por la evolución de los estudios para piano desde la segunda mitad del siglo XVIII hasta los principios del siglo XX. El trabajo está compuesto por tres capítulos ...This final project offers a journey through the evolution of the piano studies from the second half of the 18th century to the early 20th century. Its content is constructed of three chapters of historical ...





