Una lectura feminista del primer moviment del Concert per a violí de Txaikovski
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
En aquest treball he volgut submergir-me en els estudis de gènere relacionats amb la música, enfocant-ho a la musicologia feminista com a camp d’estudi i relacionant-ho amb el meu àmbit d’interpretació del violí clàssic i contemporani, a través de l’anàlisi d’una obra canònica del repertori: el Concert per a violí op. 35 de Txaikovski. La meva intenció ha estat elaborar una anàlisi del primer moviment des de la perspectiva de gènere. Cal considerar també el context de l’obra i relacionar-la amb altres anàlisis provinents dels estudis feministes, així com amb testimonis que evidencien el masclisme de la societat del segle XIX aplicat al món musical.Resumen
En este trabajo he querido sumergirme en los estudios de género relacionados con la música, centrándolo en la musicología feminista como campo de estudio y poniéndolo en relación con mi ámbito: la interpretación del violín clásico y contemporáneo, a través del análisis de una obra canónica del repertorio: el Concierto para violín, op. 35, de Chaikovski. Mi intención ha sido elaborar un análisis del primer movimiento desde la perspectiva de género. Asimismo, se considera el contexto de la obra y se relaciona con otros análisis procedentes de los estudios feministas, así como con testimonios que evidencian el machismo de la sociedad del siglo XIX aplicado al mundo musical.Abstract
In this project, I have tried to dive into gender studies related to music, focusing on feminist musicology as a field of study and relating it to my area of expertise, classical and contemporary violin performance, through the analysis of a canonical work of the repertoire: Tchaikovsky’s Violin Concerto, Op. 35. My intention has been to conduct an analysis of the first movement from a gender perspective, taking into account the context of the work and relating it to other analyses derived from feminist studies, as well as to testimonies that reveal the male chauvinism of 19th-century society applied to the musical world.Author
Language
Catalan
Publication date
2019-06Extension
36 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
1.773Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Shostakovich i el violí: el Concert per a violí núm. 1 op. 77 i els Preludis op. 34
Puente Encinas, Sergi (2012-01-03)L’objectiu del projecte final titulat "Shostakovich i el violí" és l’estudi de la vida, el context històric i l’obra del cèlebre compositor rus Dmitri Shostakovich, prestant una especial atenció a dues ...El objetivo del proyecto final titulado “Shostakovich i el violí” es el estudio de la vida, el contexto histórico y la obra del célebre compositor ruso Dmitri Shostakovich, poniendo especial atención a ...The goal of this project, entitled "Shostakovich i el violí," is the study of the life, historical context, and work of the famous Russian composer Dmitri Shostakovich, paying special attention to two ... -
La pràctica interpretativa de les cadenzas dels concerts per a violí de W.A. Mozart
Consegal Pérez, Jordi (2018-06)Els concerts per a violí de Mozart plantegen un problema interpretatiu que sovint ha quedat en un segon pla immerescut: el problema de la cadenza. Com que no disposem de cap cadenza escrita pel compositor ...Los conciertos para violín de Mozart plantean un problema interpretativo que a menudo ha quedado en un inmerecido segundo plano: el problema de la cadenza. Al no disponer de ninguna cadenza escrita por ...The Mozart violin concertos lay out a problem which has frequently been left in an undeserved background: the problem of cadenzas. Given that there are no cadenzas written by the composer for these ... -
Txaikovski: els concerts per a piano i orquestra: arrels, inspiracions i influències
Vilamala Blanco, Hug (2013-07-23)La intenció d’aquest projecte final és donar més informació sobre els concerts de Txaikovski per a piano i orquestra a través d’una contextualització socio-cultural, una recerca entorn de les inspiracions ...La intención de este proyecto final es proporcionar más información sobre los conciertos de Chaikovsky para piano y orquesta a través de una contextualización socio-cultural, una búsqueda sobre las ...The aim of this final project is to provide more information about Tchaikovsky’s piano concertos through a socio-cultural contextualization, research on his aesthetic inspirations, and an analysis of ...





