Interpretación : entre la ejecución textual y la creatividad
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
¿Debería el intérprete tratar de ser fiel a la idea del compositor a la hora de afrontar una partitura, o por el contrario puede utilizarla como punto de partida para desarrollar sus propias ideas? Esta dicotomía constituye el eje central del presente proyecto. Para esclarecerla se intenta llegar hasta su origen histórico y se analizan las particularidades de la partitura como fuente primaria. El campo de la hermenéutica, en concreto las teorías de W. Dilthey y G. Gadamer, sirve como base teórica sobre la que se sustentan ambas concepciones interpretativas. Y finalmente, las figuras de cuatro grandes pianistas y sus ideologías ejemplifican como estas dos concepciones se han reflejado en la práctica interpretativa real.
¿Deuria el intèrpret tractar de ser fidel a la idea del compositor a l’hora d’afrontar una partitura, o pel contrari pot utilitzar-la com a punt de partida per a desenvolupar les seues pròpies idees? Esta dicotomia constitueix l’eix central del present projecte. Per aclarir-la s’intenta arribar fins al seu origen històric i s’analitzen les particularitats de la partitura com a font primària. El camp de l’hermenèutica, en concret les teories de W. Dilthey y G. Gadamer, serveix com a base teòrica sobre la qual es sustenten ambdues concepcions interpretatives. I finalment, les figures de quatre grans pianistes i les seues ideologies exemplifiquen com estes dues concepcions s’han reflectit en la pràctica interpretativa real.
¿Should the player try to be faithful to the composer’s idea when facing the score, or on the contrary he can use it as a starting point for developing his own ideas? This dichotomy forms the backbone of the present project. In order to clear it up it’s intended to reach its historic origin and particularities of the score as a primary source are analyzed. The field of hermeneutics, specificly W. Dilthey and G. Gadamer’s theories, serves as a theorical basis on which both interpretative conceptions are sustained. Finally, the figures of four great pianists and their ideologies ilustrate how these two conceptions have been reflected within real interpretative practic.
Author
Language
Spanish
Publication date
2015-07-16Extension
58 p.
Documents to download
635.4Kb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Diferencias de articulación entre Franz Schubert y Robert Schumann : una aproximación a la Sonata para arpeggione D.821 y las Märchenbilder op.113
García Perals, Jorge (2021-06)Este trabajo nace del deseo de establecer una relación entre mi Trabajo Final de Grado y mi Recital Final de Grado. La elección de las obras de mi Recital Final, que son la Sonata para arpeggione D. 821 ...Aquest treball neix del desig d'establir una relació entre el meu Treball Final de Grau i el meu Recital Final de Grau. L'elecció de les obres del meu Recital Final, que són la Sonata per a arpeggione ...This dissertation is born from the desire to establish a relationship between my Final Degree Project and my Final Degree Recital. The choice of the pieces of my Final Recital, which are the Arpeggione ... -
Una mirada a l'escola pianística catalana
Sánchez i Calonge, Carles (2015-07-08)L’objecte d’estudi d’aquest treball és l’Escola pianística catalana des del tombant de segle XIX fins a principi del XX. L’interès principal és conèixer i determinar si existeix una línia pedagògica ...El objetivo de estudio de este trabajo es la Escuela Pianística Catalana desde la segunda mitad del siglo XIX hasta principios del XX. El interés principal se ha basado en conocer y determinar si existe ...The area of study of this research has been the Catalan Piano School from the second half of the nineteenth century to the early twentieth century. The main interest is to know and determine if there ... -
La descripció en música : des del teclat de J.S. Bach fins al piano de Debussy
Martínez Jiménez, Sabina (2013-07-16)