Mostrar el registro sencillo del ítem
Interpretación: entre la ejecución textual y la creatividad
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Salinas, Rafael | |
| dc.contributor.author | Álvarez Lorca, Ramón | |
| dc.date.accessioned | 2015-07-16T09:27:08Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:14:42Z | |
| dc.date.available | 2015-07-16T09:27:08Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:14:42Z | |
| dc.date.created | 2014-05 | |
| dc.date.issued | 2015-07-16 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7050 | |
| dc.description.abstract | Deuria l’intèrpret tractar de ser fidel a la idea del compositor a l’hora d’afrontar una partitura, o, pel contrari, pot utilitzar-la com a punt de partida per a desenvolupar les seves pròpies idees? Aquesta dicotomia constitueix l’eix central del present projecte. Per aclarir-la, s’intenta arribar fins al seu origen històric i s’analitzen les particularitats de la partitura com a font primària. El camp de l’hermenèutica, en concret les teories de W. Dilthey i G. Gadamer, serveix com a base teòrica sobre la qual se sustenten ambdues concepcions interpretatives. I, finalment, les figures de quatre grans pianistes i les seves ideologies exemplifiquen com aquestes dues concepcions s’han reflectit en la pràctica interpretativa real. | ca |
| dc.description.abstract | ¿Debería el intérprete tratar de ser fiel a la idea del compositor a la hora de afrontar una partitura, o, por el contrario, puede utilizarla como punto de partida para desarrollar sus propias ideas? Esta dicotomía constituye el eje central del presente proyecto. Para esclarecerla, se intenta llegar hasta su origen histórico y se analizan las particularidades de la partitura como fuente primaria. El campo de la hermenéutica, en concreto las teorías de W. Dilthey y G. Gadamer, sirve como base teórica sobre la que se sustentan ambas concepciones interpretativas. Y, finalmente, las figuras de cuatro grandes pianistas y sus ideologías ejemplifican cómo estas dos concepciones se han reflejado en la práctica interpretativa real. | spa |
| dc.description.abstract | Should the player try to be faithful to the composer’s idea when facing the score, or, on the contrary, can he use it as a starting point for developing his own ideas? This dichotomy forms the backbone of the present project. In order to clarify it, the historic origin and particularities of the score as a primary source are analyzed. The field of hermeneutics, specifically W. Dilthey and G. Gadamer’s theories, serves as a theoretical basis on which both interpretative conceptions are sustained. Finally, the figures of four great pianists and their ideologies illustrate how these two conceptions have been reflected within real interpretative practice. | eng |
| dc.format.extent | 58 p. | cat |
| dc.language.iso | spa | cat |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | Attribution 3.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música clàssica i contemporània | |
| dc.title | Interpretación: entre la ejecución textual y la creatividad | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Música--Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) | |
| dc.subject.lemac | Hermenèutica | |
| dc.subject.lemac | Piano, Música per a |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





