Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorSalinas, Rafael
dc.contributor.authorÁlvarez Lorca, Ramón
dc.date.accessioned2015-07-16T09:27:08Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:14:42Z
dc.date.available2015-07-16T09:27:08Z
dc.date.available2025-03-14T11:14:42Z
dc.date.created2014-05
dc.date.issued2015-07-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7050
dc.description.abstractDeuria l’intèrpret tractar de ser fidel a la idea del compositor a l’hora d’afrontar una partitura, o, pel contrari, pot utilitzar-la com a punt de partida per a desenvolupar les seves pròpies idees? Aquesta dicotomia constitueix l’eix central del present projecte. Per aclarir-la, s’intenta arribar fins al seu origen històric i s’analitzen les particularitats de la partitura com a font primària. El camp de l’hermenèutica, en concret les teories de W. Dilthey i G. Gadamer, serveix com a base teòrica sobre la qual se sustenten ambdues concepcions interpretatives. I, finalment, les figures de quatre grans pianistes i les seves ideologies exemplifiquen com aquestes dues concepcions s’han reflectit en la pràctica interpretativa real.ca
dc.description.abstract¿Debería el intérprete tratar de ser fiel a la idea del compositor a la hora de afrontar una partitura, o, por el contrario, puede utilizarla como punto de partida para desarrollar sus propias ideas? Esta dicotomía constituye el eje central del presente proyecto. Para esclarecerla, se intenta llegar hasta su origen histórico y se analizan las particularidades de la partitura como fuente primaria. El campo de la hermenéutica, en concreto las teorías de W. Dilthey y G. Gadamer, sirve como base teórica sobre la que se sustentan ambas concepciones interpretativas. Y, finalmente, las figuras de cuatro grandes pianistas y sus ideologías ejemplifican cómo estas dos concepciones se han reflejado en la práctica interpretativa real.spa
dc.description.abstractShould the player try to be faithful to the composer’s idea when facing the score, or, on the contrary, can he use it as a starting point for developing his own ideas? This dichotomy forms the backbone of the present project. In order to clarify it, the historic origin and particularities of the score as a primary source are analyzed. The field of hermeneutics, specifically W. Dilthey and G. Gadamer’s theories, serves as a theoretical basis on which both interpretative conceptions are sustained. Finally, the figures of four great pianists and their ideologies illustrate how these two conceptions have been reflected within real interpretative practice.eng
dc.format.extent58 p.cat
dc.language.isospacat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 3.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
dc.subject.otherTFG Música clàssica i contemporània
dc.titleInterpretación: entre la ejecución textual y la creatividad
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacMúsica--Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.)
dc.subject.lemacHermenèutica
dc.subject.lemacPiano, Música per a


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

info:eu-repo/semantics/openAccess
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/