| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Grimalt, Joan | |
| dc.contributor.author | Varas Rosés, Eric | |
| dc.date.accessioned | 2020-04-29T18:35:12Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:14:33Z | |
| dc.date.available | 2020-04-29T18:35:12Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:14:33Z | |
| dc.date.created | 2019-06 | |
| dc.date.issued | 2019-06 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7043 | |
| dc.description.abstract | Aquest treball gira entorn de l’obra primerenca del compositor Johannes Brahms. S’hi estudia la relació entre l’obra per a veu i piano i la de piano solista. Concretament, s’hi presenten un conjunt d’anàlisis per establir possibles vincles entre paraula i música i sintetitzar els marcadors que caracteritzen el llenguatge compositiu de J. Brahms. L’objectiu del treball és, doncs, oferir eines al lector per escoltar i viure de manera més profunda l’obra del compositor alemany a partir d’elements acadèmics i de significació musical. | ca |
| dc.description.abstract | Este trabajo se centra en la obra de juventud del compositor Johannes Brahms. Se estudia la relación entre la obra para voz y piano y la de piano solista. Concretamente, se llevan a cabo un conjunto de análisis semióticos y formales con el objetivo de establecer vínculos entre palabra y música y de sintetizar los marcadores que caracterizan el lenguaje compositivo de J. Brahms. El objetivo del trabajo es, por tanto, ofrecer herramientas al lector para escuchar y vivir de manera más profunda la obra del compositor alemán, a partir de elementos académicos y de significación musical. | spa |
| dc.description.abstract | This work focuses on the early compositions of the composer Johannes Brahms. It examines the relationship between his works for voice and piano and those for solo piano. Specifically, a set of semiotic and formal analyses is employed to establish connections between words and music and to synthesize the features that characterize J. Brahms’ compositional language. The aim of this study, therefore, is to provide the reader with tools to engage more deeply with the composer’s work, both in listening and interpretation, based on academic and musically significant elements. | eng |
| dc.format.extent | 60 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música clàssica i contemporània | |
| dc.title | El vincle entre la música vocal i instrumental de J. Brahms: anàlisi musical i semiòtica dels seus Opp. 2, 3, 6 i 7 | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Brahms, Johannes, 1833-1897--Crítica i interpretació | |
| dc.subject.lemac | Brahms, Johannes, 1833-1897. Sonates, piano, núm. 2, op. 2, fa diesi menor | |
| dc.subject.lemac | Brahms, Johannes, 1833-1897. Lieder, op. 3 | |
| dc.subject.lemac | Brahms, Johannes, 1833-1897. Lieder, op. 6 | |
| dc.subject.lemac | Brahms, Johannes, 1833-1897. Lieder, op. 7 | |
| dc.subject.lemac | Sonates (Piano)--Anàlisi i apreciació | |
| dc.subject.lemac | Cançons--Anàlisi i apreciació | |
| dc.subject.lemac | Música--Alemanya--S. XIX | |