El vincle entre la música vocal i instrumental de J. Brahms: una anàlisi musical i semiòtica dels seus Opp. 2,3,6 i 7
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball gira entorn de l'obra primerenca del compositor Johannes Brahms. S'hi estudia la relació entre l'obra per a veu i piano i la de piano solista. Concretament, s'hi ofereixen un conjunt d'anàlisis per establir-hi possibles vincles entre paraula i música i sintetitzar els marcadors que caracteritzen el llenguatge compositiu de J. Brahms. L'objectiu del treball és, doncs, oferir eines al lector per escoltar i viure d'una manera més profunda l'obra del compositor alemany a partir d'elements acadèmics i de
significació musical.
Este trabajo gira alrededor de la obra de juventud del compositor Johannes Brahms. Se estudia la relación que existe entre la obra para voz y piano y la de piano solista. Concretamente, se llevan a cabo un conjunto de análisis semióticos y formales con el
objetivo de establecer vínculos entre palabra y música y de sintetizar los marcadores que caracterizan el lenguaje compositivo de J. Brahms. El objetivo del trabajo es, pues, ofrecer herramientas al lector para escuchar y vivir de una manera más profunda la obra del compositor alemán a partir de elementos académicos y de significación musical.
This work is focused on the early work of the composer Johannes Brahms. It studies the relation that exists between his compositions for voice and piano and those written for solo piano. In a more concrete way, we’ll use a group of semiotical and formal analysis in order to establish the connections between words and music and to synthesize the characteristics of J. Brahms’ compositive language. The aim of this work, therefore, is to give tools to the reader for him to be able to live and listen to the work of the German composer in a deeper way, based on academic and musically signifying elements.
Author
Language
Catalan
Publication date
2019-06Extension
60 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
2.043Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
La dualidad de Robert Schumann: genio y locura, una gran simbiosis
Sansano Navarro, Alba (2015-07-14)El artista romántico es la inspiración, la locura, la pasión. Es el genio, el visionario, el incomprendido. En este trabajo, se personifican todas estas características en una sola figura, la de Robert ...L’artista romàntic és la inspiració, la bogeria, la passió. És el geni, el visionari, l’incomprès. En aquest treball, es personifiquen totes aquestes característiques en una única figura, la de Robert ...The romantic artist is the inspiration, the madness, the passion. He is the genius, the visionary, misunderstood. In this thesis, all these characteristics are personified in Robert Schumann’s character ... -
Las dos versiones de la Cuarta Sinfonía de Robert Schumann : primer caso de revisión de una sinfonía por parte del propio compositor
Beriso Ros, Pedro Manuel (2011-12-20)La Cuarta Sinfonía de Robert Schumann ha sido una obra clave del repertorio orquestal desde su triunfal estreno en 1853, considerándose una de las mejores creaciones del compositor. Sin embargo no es ...La Quarta Simfonia de Robert Schumann ha estat una obra clau del repertori orquestral des de la seva triomfal estrena l'any 1853, considerant-se una de les millors creacions del compositor. No obstant, ...Robert Schumann's 4th Symphony has been a keystone of the orchestral repertoire ever since its triumphal premiere in 1853, being considered as one his best creations. However, what is not so well known ... -
Johann Sebastian Bach en la música de Robert Schumann
Santiago Carrillo, Andrea (2020-06)L ’acompanyament que va escriure Robert Schumann de les 6 Sonates i Partites BWV 1001-1006 per a violí de Johann Sebastian Bach porta a plantejar-se el motiu de la seva composició. Per tal ...El acompañamiento que escribió Robert Schumann de las 6 Sonatas y Partitas BWV 1001 a 1006 para violín de Johann Sebastián Bach lleva a plantearse el motivo de su composición. ...The accompaniment that Robert Schumann wrote of the 6 Sonatas and Partitas BWV 1001 to 1006 for violin by Johann leads us to consider the reason for its composition. In order ...