Marc conceptual per a l'avaluació PISA 2003 (2004)
Alternative title
The PISA 2003 Assessment Framework: Mathematics, Reading, Science and Problem Solving Knowledge and Skills
Document Type
Report
Abstract
En el marc de l'OCDE l'estudi PISA (Programa per a l'Avaluació Internacional de l'Alumnat) 2003 avalua els coneixements i habilitats de l'alumnat de 15 anys en matemàtiques, comprensió lectora, ciències i resolució de problemes.
El document presenta els principis que guien l'avaluació PISA 2003, descrita en funció dels continguts que l'alumnat necessita adquirir, els processos que ha de realitzar i el context en què s'apliquen els coneixements i les habilitats adquirides. També il·lustra els àmbits d'avaluació (matemàtiques, ciències de la naturalesa i resolució de problemes) mitjançant diferents exemples. Els exemples de l'àmbit de comprensió lectora es poden trobar en "La medida de los conocimientos y destrezas de los alumnos" publicat per l'INECSE l'any 2001.
Note
Traducció i adaptació de "The PISA 2003 Assessment Framework: Mathematics, Reading, Science and Problem Solving Knowledge and Skills", publicat per l'OCDE el 2003.
Citation
Marc conceptual per a l'avaluació PISA 2003. Elaboració: Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE). Traducció i adaptació: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2004.
Language
Català
Publisher
Departament d'Educació
Publication date
2004-12Extension
227
Collection
Documents. CSASE; 1
Subject (LEMAC)
Avaluació educativa
Indicadors educatius
Keywords
Programme for International Student Assessment (PISA)
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Copyright: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Marc conceptual de resolució de problemes per a l'avaluació PISA 2012 (2011)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) (2011-09)El volum és la traducció de "PISA 2012 Field Trial Problem Solving Framework", de l'OCDE. És el marc conceptual recomanat per a l'avalució de resolució de problemes al pilotatge de PISA 2012. El document ... -
Marc conceptual de matemàtiques per a l'avaluació PISA 2012 (2011)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) (2011-02)La primera part del document és una traducció de "Draft 2012 PISA Mathematics Framework", publicat per l'OCDE (2010). Conté una introducció, amb la definició de competència matemàtica, un capítol dedicat ... -
Competència lectora: marc conceptual per a l'avaluació PISA 2009 (2008)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) (2008-09)El present informe conté el marc conceptual de l'avaluació de la comprensió lectora, que és l'àmbit prioritari d'avaluació en l'estudi PISA 2009.