Marc conceptual per a l'avaluació PISA 2003 (2004)
Altres títols
The PISA 2003 Assessment Framework: Mathematics, Reading, Science and Problem Solving Knowledge and Skills
Tipus de document
Informe
Resum
En el marc de l'OCDE l'estudi PISA (Programa per a l'Avaluació Internacional de l'Alumnat) 2003 avalua els coneixements i habilitats de l'alumnat de 15 anys en matemàtiques, comprensió lectora, ciències i resolució de problemes.
El document presenta els principis que guien l'avaluació PISA 2003, descrita en funció dels continguts que l'alumnat necessita adquirir, els processos que ha de realitzar i el context en què s'apliquen els coneixements i les habilitats adquirides. També il·lustra els àmbits d'avaluació (matemàtiques, ciències de la naturalesa i resolució de problemes) mitjançant diferents exemples. Els exemples de l'àmbit de comprensió lectora es poden trobar en "La medida de los conocimientos y destrezas de los alumnos" publicat per l'INECSE l'any 2001.
Nota
Traducció i adaptació de "The PISA 2003 Assessment Framework: Mathematics, Reading, Science and Problem Solving Knowledge and Skills", publicat per l'OCDE el 2003.
Citació
Marc conceptual per a l'avaluació PISA 2003. Elaboració: Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE). Traducció i adaptació: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2004.
Autor/a
Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE)
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Educació
Data de publicació
2004-12Extensió
227
Col·lecció
Documents. CSASE; 1
Matèries (LEMAC)
Avaluació educativa
Indicadors educatius
Programme for International Student Assessment (PISA)
Documents
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Copyright: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol, Autor/a o Matèria.
-
Marc conceptual de resolució de problemes per a l'avaluació PISA 2012 (2011)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) (2011-09)El volum és la traducció de "PISA 2012 Field Trial Problem Solving Framework", de l'OCDE. És el marc conceptual recomanat per a l'avalució de resolució de problemes al pilotatge de PISA 2012. El document ... -
PISA: ítems alliberats de competència matemàtica (2014)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) (2014-05)L'informe presenta 78 unitats d’avaluació de matemàtiques aplicades en les edicions de PISA dels anys 2000, 2003, 2006 i 2012, així com altres unitats utilitzades en els pilotatges previs a aquestes ... -
Marc conceptual per a l'avaluació PISA 2006 (2007)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) (2007-03)En el marc de l'OCDE, l'estudi PISA 2006 avalua els coneixements i habilitats de l'alumnat de 15 anys en ciències de la naturalesa (àrea prioritària d'avaluació), comprensió lectora i matemàtiques. El ...