La transició de l'educació primària a la secundària (2013)
Document Type
Book
Abstract
El nou número dels Quaderns d'avaluació està dedicat íntegrament al pas de l'educació primària a la secudària, que és un dels moments clau en la trajectòria educativa de l'alumnat.
El primer article, signat per la Direcció General d'Educació Infantil i Primària, explica en què consisteix el Suport Escolar Personalitzat (SEP), un dels eixos d'actuació previstos pel Departament d'Ensenyament per millorar els resultats educatius i reduir les taxes de fracàs escolar i d'abandó dels estudis. El SEP és un exemple de mesura a aplicar abans d'arribar al curs de transició que pot ajudar a facilitar que el canvi d'etapa s'esdevingui amb èxit. El segon article, signat per Màrius Martínez i Carmina Pinya, de l'ICE de la UAB, analitza els aspectes organitzatius, curriculars i d'orientació d'onze instituts escola de Catalunya. Aquestes institucions aconsegueixen d'amortir moltes de les dificultats que es generen en la transició de l'educació primària a la secundària.
El tercer article és escrit per Josep Maria Esteve Gibert i Anna Guilera Rico, professors de l'Institut Escola Jacint Verdaguer, de Sant Sadurní d'Anoia. Els autors expliquen quins són els factors que han fet evolucionar la seva institució escolar i resumeixen les pràctiques que la caracteritzen. El quart article, signat per Miquel Arcas Gómez, coordinador pedagògic de l'Institut Baix Camp de Reus, presenta el pla d'actuació del seu centre per a la transició de l'educació primària a la secundària.
ISSN
2014-797X
Citation
La transició de l'educació primària a la secundària. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament.Servei de Comunicació i Publicacions, 2013.
Documents
Author
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2013-01Extension
75
Collection
Quaderns d'avaluació. CSASE;24
Subject (LEMAC)
Avaluació educativa - Catalunya
Transició escolar - Educació primària
Transició escolar - Educació secundària obligatòria
This item appears in the following Collection(s)
Related Items
Displaying related items by Title, Author or Subject.
-
Els resultats en l’expressió oral en una llengua estan relacionats amb els de les altres llengües? (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-11) -
Més hores d’estudi, millors resultats en les proves? (2022)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2022-04) -
L'avaluació de la formació professional reglada 2008-2009 (2008)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2008-01)El número 10 dels Quaderns d'avaluació presenta els objectius i les línes mestres de l'avaluació de la formació professional reglada, prevista per al 2008 i el 2009. És una avaluació sistèmica que ha ...