La transició de l'educació primària a la secundària
Document Type
Monograph
Abstract
El nou número dels Quaderns d'avaluació està dedicat íntegrament al pas de l'educació primària a la secudària, que és un dels moments clau en la trajectòria educativa de l'alumnat.
El primer article, signat per la Direcció General d'Educació Infantil i Primària, explica en què consisteix el Suport Escolar Personalitzat (SEP), un dels eixos d'actuació previstos pel Departament d'Ensenyament per millorar els resultats educatius i reduir les taxes de fracàs escolar i d'abandó dels estudis. El SEP és un exemple de mesura a aplicar abans d'arribar al curs de transició que pot ajudar a facilitar que el canvi d'etapa s'esdevingui amb èxit. El segon article, signat per Màrius Martínez i Carmina Pinya, de l'ICE de la UAB, analitza els aspectes organitzatius, curriculars i d'orientació d'onze instituts escola de Catalunya. Aquestes institucions aconsegueixen d'amortir moltes de les dificultats que es generen en la transició de l'educació primària a la secundària.
El tercer article és escrit per Josep Maria Esteve Gibert i Anna Guilera Rico, professors de l'Institut Escola Jacint Verdaguer, de Sant Sadurní d'Anoia. Els autors expliquen quins són els factors que han fet evolucionar la seva institució escolar i resumeixen les pràctiques que la caracteritzen. El quart article, signat per Miquel Arcas Gómez, coordinador pedagògic de l'Institut Baix Camp de Reus, presenta el pla d'actuació del seu centre per a la transició de l'educació primària a la secundària.
ISSN
2014-797X
Citation
La transició de l'educació primària a la secundària. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament.Servei de Comunicació i Publicacions, 2013.
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2013-01Extension
75
Collection
Quaderns d'avaluació. CSASE; 24
Subject (LEMAC)
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Anàlisi dels factors associats a l'assoliment d'algunes competències bàsiques en l'àrea de matemàtiques: una proposta de millora en la connexió curricular en la transició primària-secundària
Barrera Gómez, Jose (2009)S'ha dissenyat un estudi estadístic per tal de detectar els factors que s'associen a l'assoliment d'algunes competències bàsiques a curt termini d'una manera objectiva i mesurable que permeti proporcionar ... -
Pisa 2006, resultats de l'alumnat a Catalunya: avaluació de l'educació secundària obligatòria 2006
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2009) -
Marc conceptual de l'avaluació de l'educació secundària obligatòria 2006
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2006-12)L'informe presenta els principis que guien l'avaluació de l'ESO duta a terme pel Departament d'Educació. S'inclouen els marcs dels diferents estudis realitzats: estudis de resultats (PISA, llengua ...