La transició de l'educació primària a la secundària (2013)
Tipus de document
Llibre
Resum
El nou número dels Quaderns d'avaluació està dedicat íntegrament al pas de l'educació primària a la secudària, que és un dels moments clau en la trajectòria educativa de l'alumnat.
El primer article, signat per la Direcció General d'Educació Infantil i Primària, explica en què consisteix el Suport Escolar Personalitzat (SEP), un dels eixos d'actuació previstos pel Departament d'Ensenyament per millorar els resultats educatius i reduir les taxes de fracàs escolar i d'abandó dels estudis. El SEP és un exemple de mesura a aplicar abans d'arribar al curs de transició que pot ajudar a facilitar que el canvi d'etapa s'esdevingui amb èxit. El segon article, signat per Màrius Martínez i Carmina Pinya, de l'ICE de la UAB, analitza els aspectes organitzatius, curriculars i d'orientació d'onze instituts escola de Catalunya. Aquestes institucions aconsegueixen d'amortir moltes de les dificultats que es generen en la transició de l'educació primària a la secundària.
El tercer article és escrit per Josep Maria Esteve Gibert i Anna Guilera Rico, professors de l'Institut Escola Jacint Verdaguer, de Sant Sadurní d'Anoia. Els autors expliquen quins són els factors que han fet evolucionar la seva institució escolar i resumeixen les pràctiques que la caracteritzen. El quart article, signat per Miquel Arcas Gómez, coordinador pedagògic de l'Institut Baix Camp de Reus, presenta el pla d'actuació del seu centre per a la transició de l'educació primària a la secundària.
ISSN
2014-797X
Citació
La transició de l'educació primària a la secundària. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament.Servei de Comunicació i Publicacions, 2013.
Documents
Autor/a
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Ensenyament
Data de publicació
2013-01Extensió
75
Col·lecció
Quaderns d'avaluació. CSASE;24
Matèries (LEMAC)
Avaluació educativa - Catalunya
Transició escolar - Educació primària
Transició escolar - Educació secundària obligatòria
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol, Autor/a o Matèria.
-
Quin model de funció directiva tenen els centres d'educació secundària a Catalunya? (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-12) -
Sistema d'indicadors d'ensenyament de Catalunya, núm. 7
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2002-11)Aquest informe és una actualització dels que el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu ha publicat en els darrers anys, i ofereix, a més de les dades de Catalunya, comparacions internacionals ... -
Avaluació diagnòstica de primària: materials per aplicar la prova (2019)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2019)