Estudi PISA 2009: avançament de resultats (2011)
Author
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Publication date
2011-04Abstract
El número 19 de la col·lecció Quaderns d'avaluació està dedicat íntegrament als resultats de l'estudi PISA 2009.
Després d'una breu introducció a l'estudi internacional i de presentar la competència en comprensió lectora com a àmbit prioritari de l'avaluació del 2009, s'ofereix una síntesi dels resultats en competència en comprensió lectora, en competència matemàtica i en competència científica. Els resultats de l'alumnat de Catalunya es comparen amb els de l'alumnat dels països de l'OCDE i també amb els de l'alumnat de les comunitats autònomes que han ampliat la mostra de l'estudi.
S'analitzen alguns factors associats al rendiment en competència en comprensió lectora, com ara el nivell socioeconòmic i cultural de les famílies, el nivell educatiu del pare i la mare, les estratègies d'aprenentatge, etc.
S'ofereixen els resultats de l'alumnat de Catalunya obtinguts en els diferents cicles de PISA: 2000, 2003, 2006 i 2009.
Document Type
Book
Document version
Published version
Language
Catalan
Keywords
Avaluació educativa - Catalunya
Programme for International Student Assessment (PISA)
Extension
72
Publisher
Departament d'Ensenyament
Collection
Quaderns d'avaluació. CSASE;19
Citation
Estudi PISA 2009: avançament de resultats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Servei de Comunicació i Publicacions, 2011.