Estudi PISA 2009: avançament de resultats (2011)
Tipus de document
Monografia
Resum
El número 19 de la col·lecció Quaderns d'avaluació està dedicat íntegrament als resultats de l'estudi PISA 2009.
Després d'una breu introducció a l'estudi internacional i de presentar la competència en comprensió lectora com a àmbit prioritari de l'avaluació del 2009, s'ofereix una síntesi dels resultats en competència en comprensió lectora, en competència matemàtica i en competència científica. Els resultats de l'alumnat de Catalunya es comparen amb els de l'alumnat dels països de l'OCDE i també amb els de l'alumnat de les comunitats autònomes que han ampliat la mostra de l'estudi.
S'analitzen alguns factors associats al rendiment en competència en comprensió lectora, com ara el nivell socioeconòmic i cultural de les famílies, el nivell educatiu del pare i la mare, les estratègies d'aprenentatge, etc.
S'ofereixen els resultats de l'alumnat de Catalunya obtinguts en els diferents cicles de PISA: 2000, 2003, 2006 i 2009.
Citació
Estudi PISA 2009: avançament de resultats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Servei de Comunicació i Publicacions, 2011.
Autor/a
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Ensenyament
Data de publicació
2011-04Extensió
72
Col·lecció
Quaderns d'avaluació. CSASE; 19
Matèries (LEMAC)
Avaluació educativa - Catalunya
Programme for International Student Assessment (PISA)
Documents
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol, Autor/a o Matèria.
-
Model d'informe d'avaluació diagnòstica interna (2016)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2016) -
És la repetició de curs una estratègia efectiva per millorar els resultats acadèmics? (2021)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2021-04) -
TIMSS 2019: síntesi dels marcs conceptuals de matemàtiques i ciències de quart d'educació primària (2018)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA); Martin, M.O.; Mullis, Ina V.S. (2018-10)El document presenta una síntesi dels marcs conceptuals en què es basa l’avaluació internacional TIMSS (Estudi Internacional de Tendències en Matemàtiques i Ciències). Els dos marcs conceptuals fan ...