TALIS 2018: síntesi de resultats (2022)
Tipus de document
Informe
Resum
Quadern basat en els resultats obtinguts per l’estudi internacional TALIS aplicat el 2018, té com a objectiu conèixer i comparar l'entorn, el clima d'aprenentatge dels centres educatius i les condicions de treball del professorat i dels directors de l’educació dels territoris participants, així com examinar i descriure com es desenvolupa, es reconeix, es valora i es recompensa la tasca docent i la de la direcció escolar.
Els aspectes més rellevants que s’hi analitzen són la capacitat d’innovació, el lideratge pel canvi, la capacitat per impulsar els projectes educatius col·laboratius, els treballs en xarxa. les oportunitats de formació i de mobilitat local i internacional, les condicions laborals i els sistemes d’avaluació de la tasca docent.
TALIS 2018 aporta dades que confirmen que la satisfacció laboral té un impacte positiu en els docents, el clima escolar i els aprenents. Fa èmfasi en el rol de la formació, sempre des de la perspectiva de l’aprenentatge al llarg de la vida com a eina fonamental perquè el professorat sigui capaç d’adaptar-se amb flexibilitat als canvis que requereix la seva professió en la societat actual. L’estudi constata que disposar de bons plans de formació del professorat aporta valor afegit als sistemes educatius. Finalment, fa evident que l’avaluació de la pràctica educativa és un instrument valuosíssim per millorar l’efectivitat de la tasca dels docents i els directors, ja que els permet identificar fortaleses i abordar mancances respecte de les eines o metodologies utilitzades.
ISSN
2014-797X
Citació
TALIS 2018: síntesi de resultats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2022.
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Educació
Data de publicació
2022-07Extensió
64 p.
Col·lecció
Quaderns d'avaluació. CSASE; 52
Matèries (LEMAC)
Avaluació educativa
Paraules clau
Teaching and Learning International Survey (TALIS)
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
PISA 2018: síntesi de resultats de comprensió lectora (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-12)Els resultats de PISA 2018 es van fer públics el dia 3 de desembre de 2019. El dia 15 de novembre, però, al portal de PISA de l’OCDE, hi va aparèixer una nota en què s’informava de l’ajornament de la ... -
PISA 2018: síntesi de resultats (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-01)El número 45 dels Quaderns d'avaluació està dedicat als resultats de PISA 2018. Els resultats de PISA 2018 es van fer públics el dia 3 de desembre de 2019. El dia 15 de novembre, però, al portal de ... -
PIRLS 2016 i TIMSS 2015: síntesi de resultats (2018)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2018-01)En el número 39 de la col·lecció ‘Quaderns d’avaluació’ es reuneixen dos articles que són la síntesi de resultats de dues avaluacions internacionals, promogudes per la IEA: PIRLS 2016 i TIMSS 2015. La ...