Mostrar el registro sencillo del ítem
Variables que influeixen en els resultats acadèmics i en els usos lingüístics de l'alumnat de 4t d'ESO: curs 2020-2021 (2022)
dc.contributor.author | Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu | |
dc.date.accessioned | 2022-06-14T10:20:40Z | |
dc.date.available | 2022-06-14T10:20:40Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.citation | Variables que influeixen en els resultats acadèmics i en els usos lingüístics de l'alumnat de 4t d'ESO: curs 2020-2021. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació / d'Ensenyament, 2022. | ca |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12694/3147 | |
dc.description.abstract | Anàlisi de les variables que influeixen en els resultats acadèmics i en els usos lingüístics de l’alumnat de quart d’ESO. A partir de les dades que s’obtenen de les proves de competències bàsiques de l’avaluació de quart d’ESO, de l’Estudi sociodemogràfic i lingüístic i de l’Anàlisi del context, tots ells confeccionats i aplicats pel CSASE durant el curs 2020-2021, s'ha pogut avaluar l'impacte que les diverses variables sociodemogràfiques i lingüístiques han tingut en l'adquisició competencial de l'alumnat de 4t d'ESO, i l'ús que hi fan del català. S’hi han fet servir tècniques estadístiques i models computacionals avançats que aporten informació d'aquelles variables que incideixen més en l'adquisició competencial i en els usos lingüístics de l’alumnat als centres educatius. És destacable la incorporació d’arbres de segmentació de gran utilitat per a una anàlisi multivariable. L’estudi s’ha dividit en dues parts: La primera se centra en el tractament de les dades amb l’objectiu de descriure la influència que tenen les diverses variables sociodemogràfiques i de context en el rendiment acadèmic de l’alumnat. La segona presenta una anàlisi similar a la de la primera, relacionant la informació obtinguda amb l’ús del català, tot fent servir les variables de context sociodemogràfic i lingüístic. | ca |
dc.format.extent | 41 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Departament d'Educació | ca |
dc.relation.ispartofseries | Informes d'avaluació. CSASE;31 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.title | Variables que influeixen en els resultats acadèmics i en els usos lingüístics de l'alumnat de 4t d'ESO: curs 2020-2021 (2022) | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.subject.lemac | Alumnes d'ensenyament secundari - Condicions socials - Enquestes | ca |
dc.subject.lemac | Llenguatge i llengües - Ús | ca |