Escriure, per a què?: ed. infantil i cicle inicial [presentació]


Tipus de document
Conferència/Classe
Resum
L’escola ha d’oferir un context on la llengua escrita amb totes les seves funcions formi part de la vida quotidiana. Des d’un inici, l’alumne aprendrà a escriure perquè en tindrà la necessitat, i per aquest motiu llegirà i escriurà textos complets adequats a les exigències de les diverses situacions comunicatives.
El lligam família-escola és molt important en l’aprenentatge de l’escriptura, ja que els aspectes actitudinals i emocionals són factors decisius que afavoreixen la motivació i l’esforç per aprendre a escriure.
Citació
Escriure, per a què?: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016). Elaboració: Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Ensenyament
Data de publicació
2016-02Extensió
3 fitxers
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Lletres, mans, llapis, teclats i pantalles: ed. infantil i cicle inicial [presentació]
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-04)Si pensem en l’escriptura en el sentit de grafiar, de reproduir els traços del codi escrit, ens adonem que requereix un llarg camí d’educació del gest gràfic des dels moviments corporals, l’experimentació ... -
Posem-nos d'acord: les línies de centre!: ed. infantil i cicle inicial [presentació]
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-09)La coordinació i la coherència pedagògiques d’un centre garanteixen la millora dels resultats dels alumnes i l’èxit acadèmic. Però, sobre quins aspectes ens hem de posar d’acord? En aquesta conferència ... -
Som escriptors i escriptores!: ed. infantil i cicle inicial [presentació]
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-09)Cal acompanyar el procés d’aprenentatge de l’escriptura donant ajudes i retirant-les, oferint modelatges, i ajudant l’alumne a ser estratègic a l’hora de comunicar per escrit.