Now showing items 1-20 of 72
-
Activitat de lectura en veu alta [activitat]
(2014-04)L’Escola Mossèn Cinto de Folgueroles ens presenta l’aplicació a l’aula a partir de la formació del Portafolis de Lectura. Treballen la lectura en veu alta fent conscient l’alumne i implicant-lo en tot ... -
Les bastides de suport [material didàctic]
(2017-05)Ensenyar és proporcionar ajudes a l’alumne per guiar i facilitar el procés d’aprenentatge que ha de seguir. Aquestes ajudes s’anomenen bastides de suport. En la primera part del dossier es desenvolupa ... -
Contacte amb l'alcalde: experiència d'escriptura [activitat]
(2017-03)Els alumnes de 3r aprofundeixen en el coneixement del municipi. Amb aquesta finalitat decideixen demanar hora per entrevistar-se amb l’alcalde mitjançant un correu electrònic. Abans d’enviar-lo s’han ... -
Ensenyar a escriure, una responsabilitat compartida: educació primària: CM, CS [presentació]
(2016-09)A qui correspon l’ensenyament de l’escriptura és una qüestió controvertida, encara per aclarir en moltes escoles. ¿Pertoca als mestres de llengua, només? Els alumnes, que de manera natural empren l’esquema ... -
L'entrevista a 4t i a 5è: què et suggereix aquest quadre?: experiència d'escriptura [activitat]
(2017-05)Els alumnes elaboren escrits sobre què els suggereix l’observació d’imatges d’obres d’art. L’observació la fan acompanyats de la mestra que a través d’una conversa-entrevista els ajuda a donar forma a ... -
Entrevista d'escriptura: Sant Jordi al Benviure: experiència d'escriptura [activitat]
(2017-05)Els alumnes expliquen per escrit com van viure la festa de Sant Jordi a l’escola per publicar-ho a la revista del centre. Mentre ho fan, la mestra efectua entrevistes personals d’escriptura. Se’n presenten ... -
Escriptura i reflexió sobre la llengua: un camí de doble sentit!: educació primària: CM, CS [presentació]
(2016-09)Tot i que la gramàtica es treballa a l’escola, es dóna la paradoxa que els alumnes no “la utilitzen” a l’hora de redactar: no veuen la relació entre gramàtica i escriptura. Un enfocament gramaticalista ... -
Escriure a raig és escriure?: educació primària: CM, CS [presentació]
(2016-03)La didàctica de l’escrit s’ha de focalitzar, sobretot, en el procés d’escriptura (fases) que facilita l’elaboració de textos adequats a cada situació. Per treballar aquest procés el docent haurà de ...