La fantasia il·lustrada: la fantasia lliure en la segona meitat del segle XVIII
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
“La Fantasia Il·lustrada” és un treball d’investigació entorn de la fantasia lliure, gènere compositiu de la segona meitat del segle XVIII. Aprofundeix, a partir d’un extens buidatge bibliogràfic, en els coneixements sobre aquest gènere oblidat, ubicant-lo en el seu entorn musical i social, i reconeix l’empremta que va deixar en l’estètica d’aquells anys, la qual justifica la seva vàlua i el clam per reivindicar el reconeixement que es mereix. Per tal d’aconseguir aquest fi, aquest treball elabora sobre les diferents realitats estètiques de meitat de segle, sobre l’art de la jardineria, sobre Carl Philipp Emanuel Bach, i sobre la pràctica improvisada.Resumen
“La Fantasia Il·lustrada” es un trabajo de investigación en torno a la fantasía libre, género compositivo de la segunda mitad del siglo XVIII. Profundiza, a partir de un extenso vaciado bibliográfico, en los conocimientos sobre este género olvidado, ubicándolo en su entorno musical y social, y reconociendo la huella que dejó en la estética de esos años, la cual justifica su valía y el clamor para reivindicar el reconocimiento que se merece. A tal fin, este trabajo elabora sobre las diferentes realidades estéticas de mitad de siglo, sobre el arte de la jardinería, sobre Carl Philipp Emanuel Bach, y sobre la práctica improvisativa.Abstract
“La Fantasia Il·lustrada” is a research paper on the free fantasy, a compositional genre of the second half of the eighteenth century. It deepens, thanks to a vast bibliographical reading, our knowledge of this forgotten genre, locating its place within its musical and social environment, and highlighting the trace it left in the aesthetics of those years, which proves its value and the claim for the recognition it deserves. To that end, this research elaborates on the different aesthetic realities of the middle of the century, on garden art, on Carl Philipp Emanuel Bach, and on improvisatory practice.Author
Language
Catalan
Publication date
2014-04-10Extension
43 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
576.4Kb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Nikolai Medtner: melodies oblidades de la música russa de la primera meitat del segle XX
Romero Barber, Patricia (2015-07-27)El present projecte és fruit del meu desig d’aprofundir sobre la figura del compositor i pianista Nikolai Medtner i la seva obra per a piano, centrant-me sobretot en el que són les seves peces més ...Este proyecto es fruto de mi deseo de profundizar sobre la figura del compositor y pianista Nikolai Medtner y su obra para piano, centrándome sobre todo en sus piezas más originales y representativas, ...This project is the result of my desire to go into the details of the composer and pianist Nikolai Medtner and his piano works, focusing special attention on his most original and representative ... -
La Cantata a Europa a l’entorn del segle XVIII: música da camera italiana del Barroc tardà
Valls i Puig, Anna (2013-07-23)La cantata "da camera" italiana va tenir la seva màxima esplendor durant el segle XVII i als principis del XVIII. A partir de l’anàlisi d’obres de quatre compositors (Albinoni, Scarlatti, Caldara i ...La cantata "da camera" italiana tuvo su máximo esplendor durante el siglo XVII y a principios del XVIII. A partir del análisis de obras de cuatro compositores (Albinoni, Scarlatti, Caldara y Vivaldi), ...The Italian cantata "da camera" had its golden age during the seventeenth century and the early eighteenth century. Through the analysis of the works of four composers (Albinoni, Scarlatti, Caldara, and ... -
Música d’Amèrica Llatina del segle XX: el piano a l’Argentina, al Brasil i a Cuba
Goñi Santamaria, Garazi (2013-07-10)No podem pensar en una tradició musical llatinoamericana si no és a partir de la relació i confrontació de les cultures indígenes, africanes i europees, enteses des de la colonització fins als corrents ...No podemos pensar en una tradición musical latinoamericana si no es a partir de la relación y confrontación de las culturas indígenas, africanas y europeas, entendidas desde la colonización hasta las ...In order to understand the Latin American musical tradition, we need to closely examine the connections and relationships that have taken place among Indigenous, African, and European cultures from ...





