La Cantata a Europa a l’entorn del segle XVIII : música da camera italiana del Barroc tardà
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
La cantata da camera italiana va tenir el seu màxim esplendor durant el segle XVII i principis del XVIII. A partir de l’anàlisi d’obres de quatre compositors (Albinoni, Scarlatti, Caldara i Vivaldi) s’estudia l’evolució d’aquesta forma, els seus orígens i la seva interpretació, fent especial atenció al text i a l’ornamentació.
La cantata da camera italiana tuvo su máximo esplendor durante el siglo XVII y principios del XVIII. A partir del análisis de obras de cuatro compositores (Albinoni, Scarlatti, Caldara y Vivaldi) se estudia la evolución de esta forma, sus orígenes y su interpretación, poniendo especial hincapié en el texto y en la ornamentación.
Italian cantata da camera had its golden age during the seventeenth century and beginning of the eighteenth. Through the analysis of the works of four composers (Albinoni, Scarlatti, Caldara and Vivaldi) we study the evolution of this genre, its origins and interpretation, specially focusing on the text and the ornamentation.
Author
Language
Catalan
Publication date
2013-07-23Extension
68 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
1.585Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Las cuerdas del violín barroco
Vilar Segura, Víctor (2019-06)Las cuerdas son un elemento clave para la práctica histórica del violín. Sin embargo, no ha sobrevivido ninguna a nuestros días, por lo es necesaria una investigación interdisciplinar para conocer cómo ...Les cordes són un element clau per a la pràctica històrica del violí. Malgrat això, no ha sobreviscut cap als nostres dies, pel que és necessària una investigació interdisciplinària per a conèixer com ...Strings are a fundamental part of the historical violin performance. However, none of them has survived to the present, so an interdisciplinary investigation is necessary just to know a little about ... -
La notación del staccato de W.A Mozart : ¿qué significan los puntos y los strokes?
Abela Cruz, Gustavo (2022-06)La notación de Wolfgang Amadeus Mozart al respecto de la articulación ha sido motivo de debate musical, especialmente en la segunda mitad del siglo XX. La ambigüedad entre dos hipotéticos signos de ...La notació de Wolfgang Amadeus Mozart al respecte de l'articulació ha estat motiu de debat musical, especialment en la segona meitat del segle XX. L'ambigüitat entre dos hipotètics signes de staccato ...Wolfgang Amadeus Mozart's notation of articulation has been the subject of musical debate, especially in the second half of the twentieth century. The ambiguity between two hypothetical staccato signs ... -
Veus andrògines? La performance musical com a creadora d'identitats de gènere en els contratenors actuals
Planas Pla, Ferran (2019-06)Aquest treball té la intenció d'explorar el concepte de performance musical, entesa des d'un punt de vista el més ampli possible, com a creadora d'identitats de gènere. El centre d'aquest treball és un ...Este trabajo tiene la intención de explorar el concepto de performance musical, entendida desde un punto de vista lo más amplio posible, como creador identidades de género. El centro de este trabajo es ...In this undergraduate dissertation I want to explore the concept of musical performance in its widest sense as creator of gender identities. The core of this dissertation is a case study of four ...