Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorHeilbron, Marc
dc.contributor.authorYanes Ortega, Yauci
dc.date.accessioned2015-07-14T07:36:16Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:29:57Z
dc.date.available2015-07-14T07:36:16Z
dc.date.available2025-03-14T11:29:57Z
dc.date.created2014-06
dc.date.issued2015-07-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7270
dc.description.abstractAquest projecte estudia la trajectòria i les característiques de dos tenors de l'època de Rossini: Andrea Nozzari i Giovanni David. Tots dos van participar a l'estrena d'òperes com Otello i La donna del lago durant el període napolità de Rossini. Seguint la pràctica de l'època, el compositor va escriure els seus papers tenint molt present la seva veu. L'objectiu del treball és estudiar les diferències entre l'estil de tots dos tenors i avançar algunes idees entorn a la interpretació moderna d'aquest repertori, que avui anomenem de tenor líric-lleuger.cat
dc.description.abstractEste proyecto estudia la trayectoria y las características de dos tenores de la ópera de Rossini: Andrea Nozzari y Giovanni David. Ambos participaron en el estreno de óperas como Otello y La donna del lago durante el período napolitano de Rossini. Siguiendo la práctica de la época, el compositor escribió sus papeles teniendo muy presente su voz. El objetivo del trabajo es estudiar las diferencias entre el estilo de los dos tenores y adelantar algunas ideas entorno a la interpretación moderna de este repertorio, que hoy denominamos de tenor lírico-ligero.spa
dc.description.abstractThis project studies the trajectory and characteristics of two tenors from Rossini’s Opera: Andrea Nozzari and Giovanni David. Both performed in operas including Otello and La Donna del Lago throughout Rossini's Napoleonic period. Following the common practice of the time, the composer focused greatly on their voices whilst composing his works. The aim of this study is to examine the differences in style between the two tenors and to propose ideas regarding the modern interpretation of this repertoire, nowadays classed a light lyrical tenor.eng
dc.format.extent33 p.cat
dc.language.isospacat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.titleEl tenor sui generis : dos tenores rossinianoscat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacMúsica -- Itàlia -- S. XIX
dc.subject.lemacTenors (Cantants)
dc.subject.lemacNozzari, Andrea -- Crítica i interpretació
dc.subject.lemacDavid, Giovanni -- Crítica i interpretació
dc.subject.lemacÒperes -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) -- S. XIX
dc.subject.lemacÒperes -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) -- S. XXI
dc.subject.lemacRossini, Gioacchino, 1792-1868 -- Crítica i interpretació
dc.subject.lemacRossini, Gioacchino, 1792-1868. Otello
dc.subject.lemacRossini, Gioacchino, 1792-1868. Donna del lago


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/