dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Heilbron, Marc | |
dc.contributor.author | Yanes Ortega, Yauci | |
dc.date.accessioned | 2015-07-14T07:36:16Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:29:57Z | |
dc.date.available | 2015-07-14T07:36:16Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:29:57Z | |
dc.date.created | 2014-06 | |
dc.date.issued | 2015-07-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7270 | |
dc.description.abstract | Aquest projecte estudia la trajectòria i les característiques de dos tenors de l'època de Rossini: Andrea Nozzari i Giovanni David. Tots dos van participar a l'estrena d'òperes com Otello i La donna del lago durant el període napolità de Rossini. Seguint la pràctica de l'època, el compositor va escriure els seus papers tenint molt present la seva veu. L'objectiu del treball és estudiar les diferències entre l'estil de tots dos tenors i avançar algunes idees entorn a la interpretació moderna d'aquest repertori, que avui anomenem de tenor líric-lleuger. | cat |
dc.description.abstract | Este proyecto estudia la trayectoria y las características de dos tenores de la ópera de Rossini: Andrea Nozzari y Giovanni David. Ambos participaron en el estreno de óperas como Otello y La donna del lago durante el período napolitano de Rossini. Siguiendo la práctica de la época, el compositor escribió sus papeles teniendo muy presente su voz. El objetivo del trabajo es estudiar las diferencias entre el estilo de los dos tenores y adelantar algunas ideas entorno a la interpretación moderna de este repertorio, que hoy denominamos de tenor lírico-ligero. | spa |
dc.description.abstract | This project studies the trajectory and characteristics of two tenors from Rossini’s Opera: Andrea Nozzari and Giovanni David. Both performed in operas including Otello and La Donna del Lago throughout Rossini's Napoleonic period. Following the common practice of the time, the composer focused greatly on their voices whilst composing his works. The aim of this study is to examine the differences in style between the two tenors and to propose ideas regarding the modern interpretation of this repertoire, nowadays classed a light lyrical tenor. | eng |
dc.format.extent | 33 p. | cat |
dc.language.iso | spa | cat |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | El tenor sui generis : dos tenores rossinianos | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Música -- Itàlia -- S. XIX | |
dc.subject.lemac | Tenors (Cantants) | |
dc.subject.lemac | Nozzari, Andrea -- Crítica i interpretació | |
dc.subject.lemac | David, Giovanni -- Crítica i interpretació | |
dc.subject.lemac | Òperes -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) -- S. XIX | |
dc.subject.lemac | Òperes -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) -- S. XXI | |
dc.subject.lemac | Rossini, Gioacchino, 1792-1868 -- Crítica i interpretació | |
dc.subject.lemac | Rossini, Gioacchino, 1792-1868. Otello | |
dc.subject.lemac | Rossini, Gioacchino, 1792-1868. Donna del lago | |