El tenor sui generis: dos tenores rossinianos
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
Aquest projecte estudia la trajectòria i les característiques de dos tenors de l'època de Rossini: Andrea Nozzari i Giovanni David. Tots dos van participar en l'estrena d'òperes com Otello i La donna del lago durant el període napolità de Rossini. Seguint la pràctica de l'època, el compositor va escriure els seus papers tenint molt present la seva veu. L'objectiu del treball és estudiar les diferències entre l'estil de tots dos tenors i avançar algunes idees al voltant de la interpretació moderna d'aquest repertori, que avui anomenem de tenor líric-lleuger.Resumen
Este proyecto estudia la trayectoria y las características de dos tenores de la ópera de Rossini: Andrea Nozzari y Giovanni David. Ambos participaron en el estreno de óperas como Otello y La donna del lago durante el período napolitano de Rossini. Siguiendo la práctica de la época, el compositor escribió sus papeles teniendo muy en cuenta su voz. El objetivo del trabajo es estudiar las diferencias entre el estilo de ambos tenores y adelantar algunas ideas alrededor de la interpretación moderna de este repertorio, que hoy denominamos tenor lírico-ligero.Abstract
This project studies the trajectory and characteristics of two tenors from Rossini’s operas: Andrea Nozzari and Giovanni David. Both performed in operas including Otello and La donna del lago throughout Rossini's Neapolitan period. Following the common practice of the time, the composer focused greatly on their voices while composing his works. The aim of this study is to examine the differences in style between the two tenors and to propose ideas regarding the modern interpretation of this repertoire, nowadays classed as a light-lyric tenor.Author
Language
Spanish
Publication date
2015-07-14Extension
33 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
1.784Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Veus andrògines? La performance musical com a creadora d'identitats de gènere en els contratenors actuals
Planas Pla, Ferran (2019-06)Aquest treball té la intenció d'explorar el concepte de performance musical, entesa des d'un punt de vista el més ampli possible, com a creadora d'identitats de gènere. El centre d'aquest treball és un ...Este trabajo tiene la intención de explorar el concepto de performance musical, entendido desde un punto de vista lo más amplio posible, como creadora de identidades de género. El centro de este trabajo ...In this undergraduate dissertation, I want to explore the concept of musical performance in its widest sense as a creator of gender identities. The core of this dissertation is a case study of four ... -
Ressituant l'intèrpret: la interpretació musical a partir dels escrits de Roland Barthes
Alcañiz i Macias, Nina (2022-06)“Ressituant l’intèrpret” replanteja els límits de la interpretació musical en l’àmbit de la música clàssica a partir dels escrits de Roland Barthes. Si bé les reflexions barthesianes representen un punt ...“Resituando la/el intérprete” replantea los límites de la interpretación musical en el ámbito de la música clásica a partir de los escritos de Roland Barthes. Si bien las reflexiones barthesianas ..."Reframing the performer" reconsiders the limits of musical performance within the classical music field through Roland Barthes’ writings. While Barthesian reflections represent a starting point, ... -
Una mirada a l'escola pianística catalana
Sánchez i Calonge, Carles (2015-07-08)L’objecte d’estudi d’aquest treball és l’Escola pianística catalana des del tombant de la segle XIX fins a principi del XX. L’interès principal és conèixer i determinar si existeix una línia pedagògica ...El objetivo de estudio de este trabajo es la Escuela Pianística Catalana desde la segunda mitad del siglo XIX hasta principios del XX. El interés principal se ha basado en conocer y determinar si existe ...The area of study of this research has been the Catalan Piano School from the second half of the nineteenth century to the early twentieth century. The main interest is to examine and determine whether ...





