Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorCostal i Fornells, Anna, 1981-
dc.contributor.authorSánchez i Calonge, Carles
dc.date.accessioned2015-07-08T11:22:02Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:28:15Z
dc.date.available2015-07-08T11:22:02Z
dc.date.available2025-03-14T11:28:15Z
dc.date.created2015-06
dc.date.issued2015-07-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7255
dc.descriptionEl treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió.
dc.description.abstractL’objecte d’estudi d’aquest treball és l’Escola pianística catalana des del tombant de la segle XIX fins a principi del XX. L’interès principal és conèixer i determinar si existeix una línia pedagògica contínua amb uns trets interpretatius comuns que permetin catalogar-la com a tal. Per això, ha calgut recórrer al fons sonor que es conserva, i a les fonts documentals dels compositors i pianistes que la conformen: Pere Tintorer, Joan Baptista Pujol i Enric Granados, com els més rellevants. Així doncs, d’acord amb els elements tècnics i musicals localitzats i analitzats, he pogut concloure que la idea d’Escola pianística catalana, probablement, s’acosta més a una visió eminentment romàntica que no pas científica.ca
dc.description.abstractEl objetivo de estudio de este trabajo es la Escuela Pianística Catalana desde la segunda mitad del siglo XIX hasta principios del XX. El interés principal se ha basado en conocer y determinar si existe una línea pedagógica continua con rasgos interpretativos comunes que permitan catalogarla como tal. Para tal fin, ha sido necesario recurrir al fondo sonoro que se conserva y a las fuentes documentales de compositores y pianistas que lo conforman: Pere Tintorer, Joan Baptista Pujol y Enric Granados, considerados los más relevantes. Así pues, de acuerdo con los elementos técnicos y musicales localizados y analizados, he podido concluir que la idea de Escuela Pianística Catalana, probablemente, se acerca más a una visión eminentemente romántica que a científica.spa
dc.description.abstractThe area of study of this research has been the Catalan Piano School from the second half of the nineteenth century to the early twentieth century. The main interest is to examine and determine whether there exists a continuous pedagogical line with common interpretative characteristics, which would allow it to be classified as such. For this reason, it has been necessary to consult the main sound and documentary sources of the most relevant composers and pianists, such as Pere Tintorer, Joan Baptista Pujol, and Enric Granados. According to the technical and musical elements detected and analysed, I conclude that the idea of a Catalan Piano School is probably closer to an eminently romantic vision than to a scientific one.eng
dc.format.extent32 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subject.otherTFG Música clàssica i contemporània
dc.titleUna mirada a l'escola pianística catalana
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacPiano, Música per a--Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.)
dc.subject.lemacMúsica--Catalunya--S. XIX
dc.subject.lemacMúsica--Catalunya--S. XX
dc.subject.lemacPiano--Ensenyament
dc.subject.lemacTintorer, Pere, 1814-1891--Crítica i interpretació
dc.subject.lemacPujol, Joan Baptista, 1835-1898--Crítica i interpretació
dc.subject.lemacGranados, Enric, 1867-1916--Crítica i interpretació


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/