Un diálogo creativo con S. Prokofiev : XX visiones fugitivas, XXI miradas furtivas


Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
El presente proyecto aspira a recrear la obra de un autor de la música clásica occidental a través de la interpretación, la composición y un análisis bibliográficamente fundamentado. El recital del proyecto consistirá, por tanto, en la interpretación de las 20 Visions Fugitives Op. 22 para piano de S. Prokofiev seguidas de las 21 Miradas Furtivas Op. 3, un ciclo de miniaturas originales directamente inspiradas en las Visions. La parte escrita del proyecto se concentrará en contextualizar, por un lado, el formato del proyecto, la elección del repertorio y la perspectiva analítica adoptada y, por otro, en investigar las sintonías estilísticas establecidas entre ambos ciclos así como su marcado carácter poético, programático e improvisatorio.
El present projecte aspira a recrear l'obra d'un autor de la música clàssica occidental mitjantçant la interpretació, la composició i una anàlisi bibliogràficament fonamentada. El recital del projecte consistirà, per tant, en la interpretació de les 20 Visions Fugitives Op. 22 per a piano de S. Prokofiev, seguides de les 21 Mirades Furtives Op. 3, un cicle de miniatures originals directament inspirades en les Visions. La part escrita del projecte es concentrarà en contextualitzar, d'una banda, el format del projecte, l'elecció del repertori i la perspectiva analítica adoptada i, de l’altre, a investigar les sintonies estilístiques establertes entre els dos cicles així com el seu marcat caràcter poètic, programàtic i improvisatori.
The aim of this project is to recreate the music of one particular author from the western classical music tradition through performance practice, composition, and a bibliographically documented analysis. The recital will comprehend, consequently, the performance of the 20 Visions Fugitives Op. 22 for piano, by S. Prokofiev, followed by the 21 Miradas Furtivas Op. 3, a cycle of original miniatures directly inspired by the Visions. The written part of the project will offer a theoretical contextualization of this format and uphold the values of the chosen repertoire. It will also investigate the stylistic parallelisms between both cycles and their poetic, programmatic and seemingly improvised qualities.
Autor/a
Llengua
Castellà
Data de publicació
2015-07-16Extensió
63 p.
Matèries (LEMAC)
Documents per descarregar
2.183Mb
2. PF Daniel Ariño Fernández.pdf
456.5Kb
1.628Mb
30.97Kb
31.39Kb
31.44Kb
37.79Kb
28.17Kb
33.05Kb
27.64Kb
22.85Kb
22.05Kb
46.65Kb
38.11Kb
23.41Kb
31.19Kb
23.96Kb
27.42Kb
17 Con una audace leggerezza.pdf
27.45Kb
24.61Kb
28.91Kb
29.02Kb
47.12Kb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Drets
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
Farré Rozada, Laura (2015-07-06)Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest ...Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal ...The main goal of this project relays on studying the contributions of Messiaen, Dutilleux and Boulez to the piano literature, analysing its significance nowadays in performance terms. With these targets ... -
Una mirada a l'escola pianística catalana
Sánchez i Calonge, Carles (2015-07-08)L’objecte d’estudi d’aquest treball és l’Escola pianística catalana des del tombant de segle XIX fins a principi del XX. L’interès principal és conèixer i determinar si existeix una línia pedagògica ...El objetivo de estudio de este trabajo es la Escuela Pianística Catalana desde la segunda mitad del siglo XIX hasta principios del XX. El interés principal se ha basado en conocer y determinar si existe ...The area of study of this research has been the Catalan Piano School from the second half of the nineteenth century to the early twentieth century. The main interest is to know and determine if there ... -
Schubert i les seves composicions per a violí
Rodríguez Masafrets, Ariadna (2013-07-17)Amb aquest projecte he volgut aproximar-me al repertori de cambra per violí i piano del compositor vienès Franz Schubert. Les tres obres escollides són poc habituals a les sales de concert, en part per ...Con este proyecto he querido aproximarme al repertorio de cámara para violín y piano del compositor vienés Franz Schubert. Las tres obras escogidas son poco habituales en las salas de concierto, en parte ...My intention with this project was to get closer to the chamber music repertoire for violin and piano written by the Vienesse composer Franz Schubert. The three pieces I´ve chosen are not habitual at ...