El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest objectiu, es repassa quina ha estat l’evolució de la tècnica pianística francesa, s’estudia el material i les circumstàncies que originen els respectius catàlegs per a piano, i es realitza una comparativa del repertori estudiat en els principals conservatoris superiors de Barcelona, París, Sant Petersburg i Moscou. Aquesta anàlisi permet determinar que el Conservatori de París potencia les obres de nova creació, mentre que als conservatoris de Barcelona, Sant Petersburg i Moscou encara s’opta per un estudi convergent cap al cànon. Com a conseqüència, els autors esmentats es consideren objecte d’estudi essencial a París, mentre que a Barcelona i les ciutats russes encara no s’han establert en el pla d’estudis.Resumen
Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal de alcanzar este objetivo, se hace un repaso de la evolución de la técnica pianística francesa, se estudia el material y las circunstancias que originaron los respectivos catálogos para piano, y se realiza una comparativa del repertorio estudiado en los principales conservatorios superiores de Barcelona, París, San Petersburgo y Moscú. Este análisis permite determinar que el Conservatorio de París potencia las obras de nueva creación; sin embargo, en Barcelona, San Petersburgo y Moscú se sigue optando por un plan de estudios canónico. De este modo, los autores citados se consideran objeto básico de estudio en París, pero aún son desconocidos en los currículos de Barcelona y las urbes rusas.Abstract
The main goal of this project is to study the contributions of Messiaen, Dutilleux, and Boulez to piano literature and to analyze their significance in contemporary performance practice. With this aim in mind, the study examines the evolution of French piano technique, investigates the material and circumstances that gave rise to the corresponding piano catalogues, and compares the repertoire studied at the main conservatories in Barcelona, Paris, Saint Petersburg, and Moscow. This analysis shows that the Paris Conservatory emphasizes avant-garde compositions, while Barcelona, Saint Petersburg, and Moscow continue to follow a more canonical curriculum. Consequently, these composers are considered essential in Paris, yet remain largely unknown in the curricula of Barcelona and the Russian cities.Author
Language
Catalan
Publication date
2015-07-06Extension
49 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
723.0Kb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Més enllà de la cobla: el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado desde el punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía haber ...The symphonic repertoire for the tenora is a little-known field among performers of this instrument and has been scarcely studied from a musicological point of view. However, everything suggests that a ... -
Música d’Amèrica Llatina del segle XX: el piano a l’Argentina, al Brasil i a Cuba
Goñi Santamaria, Garazi (2013-07-10)No podem pensar en una tradició musical llatinoamericana si no és a partir de la relació i confrontació de les cultures indígenes, africanes i europees, enteses des de la colonització fins als corrents ...No podemos pensar en una tradición musical latinoamericana si no es a partir de la relación y confrontación de las culturas indígenas, africanas y europeas, entendidas desde la colonización hasta las ...In order to understand the Latin American musical tradition, we need to closely examine the connections and relationships that have taken place among Indigenous, African, and European cultures from ... -
Cantant entre guerres: música coral per a veus blanques a França i Catalunya a principis del segle XX
Niubò Peludero, Emmanuel (2013-07-17)Aquest treball busca definir algunes característiques comunes d'obres musicals escrites a principis del segle XX per compositors francesos i catalans per a cor de veus blanques, mitjançant l'estudi de ...Este trabajo busca definir algunas características comunes de obras musicales escritas a principios del siglo XX por compositores franceses y catalanes para coro de voces blancas, mediante el estudio ...This work intends to define some common characteristics in musical pieces written at the beginning of the 20th century by French and Catalan composers for women’s or children’s voices choruses, by ...





