La pràctica interpretativa de les cadenzas dels concerts per a violí de W.A. Mozart
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
Els concerts per a violí de Mozart plantegen un problema interpretatiu que sovint ha quedat en un segon pla immerescut: el problema de la cadenza. Com que no disposem de cap cadenza escrita pel compositor per a aquests concerts se sol optar per cadenzas escrites posteriorment, però aquestes sovint no concorden estilísticament amb l’obra. Per tal de donar una resposta a aquesta problemàtica, el present treball pretén aprofundir en la pràctica interpretativa de la cadenza al segle XVIII principalment a través de la cerca de tractats de l’època i altra bibliografia i d’anàlisi de cadenzas existents. El treball proporciona la informació necessària per prendre una decisió interpretativa històricament informada respecte de la cadenza i inclou una cadenza pròpia per al primer moviment del concert núm. 5 en La major de Mozart.Resumen
Los conciertos para violín de Mozart plantean un problema interpretativo que a menudo ha quedado en un inmerecido segundo plano: el problema de la cadenza. Al no disponer de ninguna cadenza escrita por el compositor para estos conciertos se suele optar por cadenzas escritas posteriormente, pero muchas veces estas no concuerdan estilísticamente con la obra. Para dar una respuesta a esta problemática, el presente trabajo pretende profundizar en la práctica interpretativa de la cadenza en el siglo XVIII principalmente a través tratados de la época y otra bibliografía y del análisis de cadenzas existentes. El trabajo proporciona la información necesaria para tomar una decisión interpretativa históricamente informada con respecto a la cadenza y incluye una cadenza propia para el primer movimiento del concerto n.º 5 en La mayor de Mozart.Abstract
The Mozart violin concertos lay out a problem which has frequently been left in an undeserved background: the problem of cadenzas. Given that there are not cadenzas written by the composer for these concertos, performers usually choose cadenzas which have been written later. But, unfortunately, these cadenzas seldom fit stylistically with the piece. With the purpose of giving an answer to this problem, the present project expects to go into detail about the performance practice of the cadenza in the eighteenth century, basically through epoch treatises and other bibliography and the analysis of existent cadenzas. The work provides all the information needed to make a historically informed decision about the cadenza and it includes my own cadenza for the fifth Mozart’s violin concerto in A major.Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2018-06Extensió
41 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Documents per descarregar
7.157Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
La Sonata K.304 de Mozart: entre la moderación ilustrada y el patetismo expresivo
Benito Forriol, Clara de (2024-06)Aquest Treball de Fi de Grau té com a objectiu proveir a l'intèrpret d'una proposta musical per a la Sonata K. 304 en mi menor de W. A. Mozart. Per assolir aquest propòsit, s'ha realitzat una investigació ...Este Trabajo de Fin de Grado tiene como objetivo proveer al intérprete de una propuesta musical para la Sonata K. 304 en mi menor de Mozart. Para alcanzar este propósito, se ha realizado una investigación ...This Bachelor’s Thesis aims to provide the performer with a musical proposal for Mozart’s Sonata K. 304 in E minor. To achieve this purpose, an in-depth investigation has been conducted on the methods ... -
Una lectura feminista del primer moviment del Concert per a violí de Txaikovski
Riera Guerrero, Laura (2019-06)En aquest treball he volgut submergir-me en els estudis de gènere relacionats amb la música, enfocant-ho a la musicologia feminista com a camp d'estudi i relacionant-ho amb el meu àmbit, interpretació ...In this project I have tried to dive into the gender studies related to music, focusing on feminist musicology as a study field and relating it to my study area, classical and contemporary violin ...En este trabajo he querido sumergirme en los estudios de género relacionados con la música, focalizándolo en la musicología feminista como campo de estudio y relacionándolo con mi ámbito, interpretación ... -
La notación del staccato de W.A Mozart. ¿Qué significan los puntos y los strokes?
Abela Cruz, Gustavo (2022-06)La notació de Wolfgang Amadeus Mozart respecte a l'articulació ha estat motiu de debat musical, especialment en la segona meitat del segle XX. L'ambigüitat entre dos hipotètics signes de staccato (punt ...Wolfgang Amadeus Mozart's notation of articulation has been the subject of musical debate, especially in the second half of the twentieth century. The ambiguity between two hypothetical staccato signs ...La notación de Wolfgang Amadeus Mozart al respecto de la articulación ha sido motivo de debate musical, especialmente en la segunda mitad del siglo XX. La ambigüedad entre dos hipotéticos signos de ...





