Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorSimarro, Miguel
dc.contributor.authorBachs Viñuela, Isaac
dc.date.accessioned2019-05-20T16:36:42Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:24:29Z
dc.date.available2019-05-20T16:36:42Z
dc.date.available2025-03-14T11:24:29Z
dc.date.created2018-06
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7224
dc.description.abstractAquest treball vol explicar els factors que van propiciar el naixement d’una renaixença cultural jueva a finals del segle XIX i principis del XX, així com el seu desenvolupament i la incidència posterior en compositors cabdals de la música occidental, com són Shostakovich i Prokofiev. Per fer-ho, aquest treball està documentat àmpliament a partir de bibliografia impresa de musicòlegs jueus especialitzats de gran renom, com són Israel Adler i Abraham Idelssohn, així com de treballs fets des de la visió de l’intèrpret, com són els realitzats pels pianistes Jascha Nemtsov i Alexander Tentser, entre altres. Gràcies a aquest treball, he pogut constatar que la Nova Escola Jueva va ser un embrió estilístic que va cristal·litzar, posteriorment, dins les obres de Shostakovich i Prokofiev, entre altres, i que, per contra, els seus membres i el repertori han passat a un immerescut oblit.ca
dc.description.abstractEl presente trabajo quiere explicar los factores que propiciaron el nacimiento de un renacer cultural judío a finales del siglo XIX y principios del XX, así como su desarrollo y la incidencia posterior en los compositores cruciales de la música occidental, como son Shostakovich y Prokofiev. Para ello, este trabajo está documentado ampliamente a partir de bibliografía impresa de musicólogos judíos especializados de gran renombre, como son Israel Adler y Abraham Idelssohn, así como de trabajos hechos desde la perspectiva del intérprete, como son los realizados por los pianistas Jascha Nemtsov y Alexander Tentser, entre otros. Gracias a este trabajo, he podido constatar que la Nueva Escuela Judía fue un embrión estilístico que cristalizó, posteriormente, dentro de las obras de Shostakovich y Prokofiev, entre otros, y que, por contra, sus miembros y repertorio pasaron a un inmerecido olvido.spa
dc.description.abstractThe present work aims to explain the factors that led to the birth of a Jewish cultural renaissance in the late nineteenth and early twentieth centuries, as well as its development and subsequent influence on key composers of Western music, such as Shostakovich and Prokofiev. To this end, this work is widely documented using a printed bibliography of renowned Jewish musicologists, such as Israel Adler and Abraham Idelssohn, as well as works produced from the perspective of the performer, such as those by pianists Jascha Nemtsov and Alexander Tentser, among others. Thanks to this work, I have determined that the New Jewish School was a stylistic embryo that later crystallized into the works of Shostakovich and Prokofiev, among others, and that, on the other hand, its members and repertoire have fallen into undeserved oblivion.eng
dc.format.extent59 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.otherTFG Música clàssica i contemporània
dc.titleLa Nova Escola Jueva: una renaixença cultural
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacMúsica jueva--S. XIX - XX
dc.subject.lemacJueus
dc.subject.lemacXostakóvitx, Dmitri Dmítrievitx, 1906-1975


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/