Mostrar el registro sencillo del ítem
Cartelera musical: del Renacimiento al Barroco
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Almajano, Marta | |
| dc.contributor.author | Medina Riera, María Elena | |
| dc.date.accessioned | 2013-07-16T13:13:47Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:23:12Z | |
| dc.date.available | 2013-07-16T13:13:47Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:23:12Z | |
| dc.date.created | 2013-06 | |
| dc.date.issued | 2013-07-16 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7210 | |
| dc.description.abstract | El títol del següent treball està inspirat en la revista Billboard (USA), llista d'èxits musicals (USA, 1936), i la Cartella Musicale d'Adriano Banchieri (Venècia, 1601), volent fer un homenatge a les músiques o melodies més escoltades. Aquest fenomen, que aparentment involucra només la recepció, va ser molt comú durant el s. XVI (període en el qual ens centrarem), però també molt abans i fins als nostres dies. El terme tècnic utilitzat per l'estudi d’aquest serà el de "préstec", en música, desenvolupat per diversos musicòlegs, però principalment per Peter Burkholder. Aquest procés ha involucrat no només la recepció, sinó també la composició, interpretació, intercanvi, etc. La meva idea és argumentar i documentar, en la mesura del possible, aquest fenomen mitjançant alguns exemples concrets. | ca |
| dc.description.abstract | El título del siguiente trabajo está inspirado en la revista Billboard (U.S.A.), lista de éxitos musicales (U.S.A., 1936), y la Cartella Musicale de Adriano Banchieri (Venecia, 1601), queriendo rendir homenaje a las músicas o melodías más escuchadas. Este fenómeno, que aparentemente involucra sólo la recepción, fue muy común durante el s. XVI (período en el cual nos centraremos), pero también mucho antes y hasta nuestros días. El término técnico utilizado para el estudio del mismo será el de “préstamo”, en música, desarrollado por varios musicólogos, pero principalmente por Peter Burkholder. Este proceso ha involucrado no sólo la recepción, sino también la composición, interpretación, intercambio, etc. Mi idea es argumentar y documentar, en la medida de lo posible, este fenómeno mediante algunos ejemplos concretos. | spa |
| dc.description.abstract | The title of the present work is inspired by Billboard magazine (USA), the music hit parade (USA, 1936), and Adriano Banchieri’s Cartella Musicale (Venice, 1601), aiming to pay homage to the music or melodies most heard. This phenomenon, which apparently involves only reception, was very common during the 16th century (the period on which we will focus), but also much earlier and continues to this day. The technical term used for its study is “borrowings” in music, developed by several musicologists, but mostly by Peter Burkholder. This process has involved not only reception, but also composition, interpretation, exchange, etc. My idea is to argue and document this phenomenon as thoroughly as possible through some concrete examples. | eng |
| dc.format.extent | 89 p. | cat |
| dc.language.iso | spa | cat |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | Attribution-NoDerivatives 3.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música antiga | |
| dc.title | Cartelera musical: del Renacimiento al Barroco | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Música--S. XVI--Arranjaments instrumentals | |
| dc.subject.lemac | Música--Préstec |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





