Cartelera musical: del Renacimiento al Barroco
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
El títol del següent treball està inspirat en la revista Billboard (USA), llista d'èxits musicals (USA, 1936), i la Cartella Musicale d'Adriano Banchieri (Venècia, 1601), volent fer un homenatge a les músiques o melodies més escoltades. Aquest fenomen, que aparentment involucra només la recepció, va ser molt comú durant el s. XVI (període en el qual ens centrarem), però també molt abans i fins als nostres dies. El terme tècnic utilitzat per l'estudi d’aquest serà el de "préstec", en música, desenvolupat per diversos musicòlegs, però principalment per Peter Burkholder. Aquest procés ha involucrat no només la recepció, sinó també la composició, interpretació, intercanvi, etc. La meva idea és argumentar i documentar, en la mesura del possible, aquest fenomen mitjançant alguns exemples concrets.Resumen
El título del siguiente trabajo está inspirado en la revista Billboard (U.S.A.), lista de éxitos musicales (U.S.A., 1936), y la Cartella Musicale de Adriano Banchieri (Venecia, 1601), queriendo rendir homenaje a las músicas o melodías más escuchadas. Este fenómeno, que aparentemente involucra sólo la recepción, fue muy común durante el s. XVI (período en el cual nos centraremos), pero también mucho antes y hasta nuestros días. El término técnico utilizado para el estudio del mismo será el de “préstamo”, en música, desarrollado por varios musicólogos, pero principalmente por Peter Burkholder. Este proceso ha involucrado no sólo la recepción, sino también la composición, interpretación, intercambio, etc. Mi idea es argumentar y documentar, en la medida de lo posible, este fenómeno mediante algunos ejemplos concretos.Abstract
The title of the present work is inspired by Billboard magazine (USA), the music hit parade (USA, 1936), and Adriano Banchieri’s Cartella Musicale (Venice, 1601), aiming to pay homage to the music or melodies most heard. This phenomenon, which apparently involves only reception, was very common during the 16th century (the period on which we will focus), but also much earlier and continues to this day. The technical term used for its study is “borrowings” in music, developed by several musicologists, but mostly by Peter Burkholder. This process has involved not only reception, but also composition, interpretation, exchange, etc. My idea is to argue and document this phenomenon as thoroughly as possible through some concrete examples.Author
Language
Spanish
Publication date
2013-07-16Extension
89 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
PF María Elena Medina Riera.pdf
12.97Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
L'educació del gust musical a través dels mitjans de comunicació: un estudi sobre el ràdio-edit
Oliveres Künzi, Albert (2015-07-15)La pregunta que ha donat lloc al present estudi és la següent: què és un ràdio-edit i a què respon? L'objectiu del treball és veure quines conseqüències té la relació de la música amb la ràdio i com es ...La pregunta que da lugar a este estudio es la siguiente: ¿Qué es un radio-edit y a qué responde? El objetivo del trabajo es ver qué consecuencias tiene la relación de la música con la radio y cómo se ...The question that prompted the present study is the following: What are radio edits, and what purpose do they serve? The aim of the study is to examine the consequences of the relationship between music ... -
Els baixonets a Catalunya: una aproximació organològica, funcional i del repertori: el fons musical de Canet de Mar
Sebastià Ortigosa, Efrem (2013-07-23)Aquest treball fa un estudi dels baixonets a Catalunya des de les perspectives organològica, funcional i del repertori. A partir de les informacions aportades pels instruments originals, pels tractats ...Este trabajo hace un estudio de los bajoncillos en Cataluña desde las perspectivas organológica, funcional y del repertorio. A partir de las informaciones aportadas por los instrumentos originales, por ...This work comprises a study of the soprano, alto, and tenor dulcians in Catalonia, the “baixonets,” from organological, functional, and repertory perspectives. From the information provided by the ... -
El vincle entre la música vocal i instrumental de J. Brahms: anàlisi musical i semiòtica dels seus Opp. 2, 3, 6 i 7
Varas Rosés, Eric (2019-06)Aquest treball gira entorn de l’obra primerenca del compositor Johannes Brahms. S’hi estudia la relació entre l’obra per a veu i piano i la de piano solista. Concretament, s’hi presenten un conjunt ...Este trabajo se centra en la obra de juventud del compositor Johannes Brahms. Se estudia la relación entre la obra para voz y piano y la de piano solista. Concretamente, se llevan a cabo un conjunto de ...This work focuses on the early compositions of the composer Johannes Brahms. It examines the relationship between his works for voice and piano and those for solo piano. Specifically, a set of semiotic ...





