Cartelera musical : del Renacimiento al Barroco
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
El título del siguiente trabajo está inspirado en la revista Billboard (U.S.A.), lista de éxitos musicales (U.S.A.,1936), y la Cartella Musicale de Adriano Banchieri (Venecia, 1601), queriendo hacer homenaje a las músicas o melodías más escuchadas. Este fenómeno que aparentemente involucra sólo la recepción, fue muy común durante el s. XVI (período en el cual nos centraremos), pero también mucho antes y hasta nuestros días. El término técnico utilizado para el estudio del mismo, será el de “préstamo”, en música, desarrollado por varios musicólogos pero principalmente por Peter Burkholder. Este proceso ha involucrado no sólo la recepción, sino también la composición, interpretación, intercambio, etc. Mi idea es argumentar y documentar en la medida de lo posible este fenómeno mediante algunos ejemplos concretos.
El títol del següent treball està inspirat en la revista Billboard (USA), llista d'èxits musicals (USA, 1936), i la Cartella Musicale d'Adriano Banchieri (Venècia, 1601), volent fer homenatge a les músiques o melodies més escoltades. Aquest fenomen que aparentment involucra només la recepció, va ser molt comú durant el s. XVI (període en el qual ens centrarem), però també molt abans i fins als nostres dies. El terme tècnic utilitzat per l'estudi del mateix, serà el de "préstec", en música, desenvolupat per diversos musicòlegs però principalment per Peter Burkholder. Aquest procés ha involucrat no només la recepció, sinó també la composició, interpretació, intercanvi, etc. La meva idea és argumentar i documentar en la mesura del possible aquest fenomen mitjançant alguns exemples concrets.
The title of the present work is inspired by Billboard magazine (USA), music hit parade (USA, 1936), and Adriano Cartella Banchieri Musicale (Venice, 1601), wanting to do homage to the music or melodies most heard. This phenomenon, which apparently involves only the reception, was very common during the s. XVI (period in which we will focus), but also much
earlier and to this day. The technical term for the study of it, will be to "borrow" in music, developed by several musicologists but mostly by Peter Burkholder. This process has involved not only the reception, but also the composition, interpretation, exchange, etc. My idea is to argue and document as much as possible this phenomenon through some concrete examples.
Author
Language
Spanish
Publication date
2013-07-16Extension
89 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
PF María Elena Medina Riera.pdf
12.97Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Els baixonets a Catalunya : una aproximació organològica, funcional i del repertori : el fons musical de Canet de Mar
Sebastià Ortigosa, Efrem (2013-07-23)Aquest treball fa un estudi dels baixonets a Catalunya des de les perspectives organològica, funcional i del repertori. A partir de les informacions aportades pels instruments originals, pels tractats ...Este trabajo hace un estudio de los bajoncillos en Cataluña desde las perspectivas organológica, funcional y del repertorio. A partir de las informaciones aportadas por los instrumentos originales, por ...This work comprises a study of the soprano, alto and tenor dulcians in Catalonia, the baixonets, from organological, functional and repertory perspectives. From the information provided by the original ... -
L'educació del gust musical a través dels mitjans de comunicació : un estudi sobre el ràdio-edit
Oliveres Künzi, Albert (2015-07-15)La pregunta que ha donat lloc al present estudi és la següent: què és un ràdio-edit i a què respon? L'objectiu del treball és veure quines conseqüències té la relació de la música amb la ràdio i com es ...La pregunta que da lugar a este estudio es la siguiente: que es un rádio-edit y a que responde? El objetivo del trabajo es ver que consecuencias tiene la relación de la música con la rádio y como se ...The question that was raised for the present study is the following: what are radio-edits and what do they respond to? The aim of the study is to examine the consequences of the relationship between ... -
El vincle entre la música vocal i instrumental de J. Brahms : una anàlisi musical i semiòtica dels seus Opp. 2,3,6 i 7
Varas Rosés, Eric (2019-06)Aquest treball gira entorn de l'obra primerenca del compositor Johannes Brahms. S'hi estudia la relació entre l'obra per a veu i piano i la de piano solista. Concretament, s'hi ofereixen un conjunt ...Este trabajo gira alrededor de la obra de juventud del compositor Johannes Brahms. Se estudia la relación que existe entre la obra para voz y piano y la de piano solista. Concretamente, se llevan a cabo ...This work is focused on the early work of the composer Johannes Brahms. It studies the relation that exists between his compositions for voice and piano and those written for solo piano. In a more ...