. Obre en una nova finestra.Logo gencat
Menú
  • Imatge usuariLog in. Obre en una nova finestra.
  • Imatge menúContact Us
  • Menú idioma Idioma: enfletxa cap avallfletxa cap avall
    • Castellano
    • Català
Cercador

RDE - Repository of Ministry of Education and Vocational Training

  • Home
  • About the repository
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

|RDE - Repository of Ministry of Education and Vocational Training

Imatge capçalera
  • Home 
  • Escola Superior de Música de Catalunya 
  • ESM sèrie - TFG 
  • View Item 

View Item 

  • Share on Twitter
  • Share on Facebook
  • Share on Telegram
  • Share on WhatsApp
  • Print
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

L'educació del gust musical a través dels mitjans de comunicació: un estudi sobre el ràdio-edit


 


URI http://hdl.handle.net/20.500.12694/7117
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
La pregunta que ha donat lloc al present estudi és la següent: què és un ràdio-edit i a què respon? L'objectiu del treball és veure quines conseqüències té la relació de la música amb la ràdio i com es materialitzen formalment. El treball explica la raó de ser dels ràdio-edit, que són propis de les Contemporary Hit Radios (CHR), i, a través de l'anàlisi dels temes que han entrat a les llistes d'èxits de Los 40 Principales durant el 2013, s'ha pogut determinar quines són les principals característiques formals que han de complir els temes que s'hi emeten. La conclusió que s'extreu d'aquest estudi és que la música adapta la seva forma en funció dels usos que se li demanen (en el cas estudiat, s'adapta a les particularitats de l'emissió de les Contemporary Hit Radios).

Resumen
La pregunta que da lugar a este estudio es la siguiente: ¿Qué es un radio-edit y a qué responde? El objetivo del trabajo es ver qué consecuencias tiene la relación de la música con la radio y cómo se materializan a nivel formal. El trabajo explica la razón de ser de los radio-edit, que son propios de las Contemporary Hit Radios (CHR), y, a través del análisis de los temas que han aparecido en las listas de éxitos de Los 40 Principales a lo largo del 2013, se han establecido cuáles son las principales características formales que tienen las canciones que en ella se emiten. La conclusión a la que llega este estudio es que la música adapta su forma en función de los usos que se le piden (en este caso, se adapta a las peculiaridades de la emisión de las Contemporary Hit Radios).

Abstract
The question that prompted the present study is the following: What are radio edits, and what purpose do they serve? The aim of the study is to examine the consequences of the relationship between music and radio and how these are materialized at a formal level. The study explains the raison d’être of radio edits, which are typical of Contemporary Hit Radios (CHR). By analyzing the songs that appeared on the Los 40 Principales hit parade throughout 2013, the main formal characteristics that broadcast songs should meet were identified. The main conclusion that can be drawn from this study is that music adapts its form according to the uses expected of it (in this case, it adapts to the specific broadcasting requirements of Contemporary Hit Radios).

Author
Oliveres Künzi, Albert
Collaborators
Escola Superior de Música de Catalunya
Bäcker, Rolf
Language
Catalan
Publication date
2015-07-15
Extension
68 p.
Subject (LEMAC)
Música de ràdio
Ràdio i música
Arranjament (Música)
Mitjans de comunicació de massa i educació
Apreciació musical
Keywords
TFG Musicologia
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Show full item record

Documents to download

Thumbnail

PF Albert Oliveres Künzi.pdf

470.1Kb

This item appears in the following Collection(s)

  • ESM sèrie - TFG [237]

Rights

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Related Items

Displaying related items by Title and Subject.

  • Thumbnail

    Orientacions i criteris d’avaluació del cos de professors d’ensenyament secundari de l’especialitat de Processos i mitjans de comunicació 

    Departament d'Educació (2024)
  • Thumbnail

    Cartelera musical: del Renacimiento al Barroco 

    Medina Riera, María Elena (2013-07-16)
    El títol del següent treball està inspirat en la revista Billboard (USA), llista d'èxits musicals (USA, 1936), i la Cartella Musicale d'Adriano Banchieri (Venècia, 1601), volent fer un homenatge a les ...
    El título del siguiente trabajo está inspirado en la revista Billboard (U.S.A.), lista de éxitos musicales (U.S.A., 1936), y la Cartella Musicale de Adriano Banchieri (Venecia, 1601), queriendo rendir ...
    The title of the present work is inspired by Billboard magazine (USA), the music hit parade (USA, 1936), and Adriano Banchieri’s Cartella Musicale (Venice, 1601), aiming to pay homage to the music or ...
  • Thumbnail

    Música, sociedad y mestizaje a través del sonido del fagot 

    Fernández Vargas, Alfonso (2013-07-23)
    La societat, la música i la cultura són elements que han anat relacionats des de l'antiguitat. Avui, els mitjans de comunicació han obert les fronteres del que fins fa poques dècades eren barreres ...
    La sociedad, la música y la cultura son elementos que han estado relacionados desde la Antigüedad. Hoy en día, los medios de comunicación han abierto las fronteras de lo que hasta hace pocas décadas ...
    Society, music, and culture are elements that have been linked since antiquity. Nowadays, modern means of communication have broken down the barriers that, in the past, were geographically impenetrable. ...

Browse

The entire repositoryBy fields & collectionsBy AuthorBy TitleBy Document typeBy SubjectBy Issue DateThis CollectionBy AuthorBy TitleBy Document typeBy SubjectBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Follow Ministry of Education and Vocational Training's social networks:

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona d'Instagram
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
  • Icona de compartir
Logo generalitat
  • Legal notice
  • Accessibility
  • Cookies policy
  • Web map