Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorPujol i Coll, Josep, 1964-
dc.contributor.authorColl, Xavier, 1960-
dc.date.accessioned2017-02-22T15:31:12Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:21:29Z
dc.date.available2017-02-22T15:31:12Z
dc.date.available2025-03-14T11:21:29Z
dc.date.created2016-06
dc.date.issued2017-02-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7191
dc.descriptionEl treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió.
dc.description.abstractAquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell des d’una perspectiva neurològica i psicològica, amb les implicacions que això comporta tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música. S’ha intentat explicar, des d’una òptica científica, com funciona la memòria, quina relació té l’emoció amb la interpretació en concert, quin paper hi juga la part visual, així com posar en qüestió alguns mites fortament arrelats en la professió. Finalment, en el darrer capítol es presenta una mirada a les tècniques d’aproximació per al tractament de les fòbies, entre les quals la teràpia cognitivoconductual ha assolit un percentatge d’èxit molt elevat, i que poden ser de gran utilitat per abordar els casos d’ansietat escènica.cat
dc.description.abstractEste trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la música. Se ha intentado explicar desde una perspectiva científica cómo funciona la memoria, qué relación tiene la emoción con la interpretación de un concierto, qué papel juega la parte visual, así como poner en cuestión algunos mitos que están fuertemente arraigados en la profesión. El último capítulo es una mirada a las técnicas de aproximación paulatina para el tratamiento de las fobias, con las que la terapia cognitivo-conductual consigue una tasa de éxito muy alta, y que pueden ser de mucha utilidad para tratar los casos de ansiedad escénica.spa
dc.description.abstractThis work aims to offer an approach to the study of the brain from both neurological and psychological perspectives, considering its implications for the practice and pedagogy of music. It seeks to explain, from a scientific standpoint, how memory functions, the role of emotion in concert performance, and the influence of visual aspects, while also questioning certain myths deeply rooted in the profession. The final chapter examines various therapeutic approaches to the treatment of phobias, highlighting the high success rate of cognitive-behavioral therapy and its potential usefulness in addressing cases of performance anxiety.eng
dc.format.extent61 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
dc.subject.otherTFM MEAI
dc.titleEl cervell a l’escenari: una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la músicacat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacNeurologia
dc.subject.lemacMemòria--Aspectes fisiològics
dc.subject.lemacMúsica--Aspectes psicològics
dc.subject.lemacMúsics--Psicologia
dc.subject.lemacPsicologia de l'aprenentatge
dc.subject.lemacMúsica--Ensenyament
dc.subject.lemacMúsica--Execució
dc.subject.lemacEmocions en la música
dc.subject.lemacFòbies
dc.subject.lemacAnsietat
dc.subject.lemacTeràpia de la conducta
dc.subject.lemacTeràpia cognitiva


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/