| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Pujol i Coll, Josep, 1964- | |
| dc.contributor.author | Coll, Xavier, 1960- | |
| dc.date.accessioned | 2017-02-22T15:31:12Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:21:29Z | |
| dc.date.available | 2017-02-22T15:31:12Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:21:29Z | |
| dc.date.created | 2016-06 | |
| dc.date.issued | 2017-02-22 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7191 | |
| dc.description | El treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió. | |
| dc.description.abstract | Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell des d’una perspectiva neurològica i psicològica, amb les implicacions que això comporta tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música. S’ha intentat explicar, des d’una òptica científica, com funciona la memòria, quina relació té l’emoció amb la interpretació en concert, quin paper hi juga la part visual, així com posar en qüestió alguns mites fortament arrelats en la professió. Finalment, en el darrer capítol es presenta una mirada a les tècniques d’aproximació per al tractament de les fòbies, entre les quals la teràpia cognitivoconductual ha assolit un percentatge d’èxit molt elevat, i que poden ser de gran utilitat per abordar els casos d’ansietat escènica. | cat |
| dc.description.abstract | Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la música. Se ha intentado explicar desde una perspectiva científica cómo funciona la memoria, qué relación tiene la emoción con la interpretación de un concierto, qué papel juega la parte visual, así como poner en cuestión algunos mitos que están fuertemente arraigados en la profesión. El último capítulo es una mirada a las técnicas de aproximación paulatina para el tratamiento de las fobias, con las que la terapia cognitivo-conductual consigue una tasa de éxito muy alta, y que pueden ser de mucha utilidad para tratar los casos de ansiedad escénica. | spa |
| dc.description.abstract | This work aims to offer an approach to the study of the brain from both neurological and psychological perspectives, considering its implications for the practice and pedagogy of music. It seeks to explain, from a scientific standpoint, how memory functions, the role of emotion in concert performance, and the influence of visual aspects, while also questioning certain myths deeply rooted in the profession. The final chapter examines various therapeutic approaches to the treatment of phobias, highlighting the high success rate of cognitive-behavioral therapy and its potential usefulness in addressing cases of performance anxiety. | eng |
| dc.format.extent | 61 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | |
| dc.subject.other | TFM MEAI | |
| dc.title | El cervell a l’escenari: una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música | cat |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Neurologia | |
| dc.subject.lemac | Memòria--Aspectes fisiològics | |
| dc.subject.lemac | Música--Aspectes psicològics | |
| dc.subject.lemac | Músics--Psicologia | |
| dc.subject.lemac | Psicologia de l'aprenentatge | |
| dc.subject.lemac | Música--Ensenyament | |
| dc.subject.lemac | Música--Execució | |
| dc.subject.lemac | Emocions en la música | |
| dc.subject.lemac | Fòbies | |
| dc.subject.lemac | Ansietat | |
| dc.subject.lemac | Teràpia de la conducta | |
| dc.subject.lemac | Teràpia cognitiva | |