dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Ginesi, Gianni | |
dc.contributor.author | Morcillo Zorrilla, Albert | |
dc.date.accessioned | 2019-05-22T16:41:28Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:21:00Z | |
dc.date.available | 2019-05-22T16:41:28Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:21:00Z | |
dc.date.created | 2017-06 | |
dc.date.issued | 2017-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7184 | |
dc.description.abstract | El mes de maig de 1935 un grup d’estudiants de l’Escola Municipal de Música de Barcelona fundaren una coral per cantar els corals de Bach, era el Cor Mixt Polifònic. A partir de Bach, s’interessaren també per la polifonia del Renaixement. La Guerra Civil Espanyola aturà la trajectòria de la coral. Un cop finalitzada la Guerra, el grup es reorganitzà i començà una nova etapa amb el nom de “Capilla Clásica Polifónica del Fomento de las Artes Decorativas”. El present treball és un estudi sobre els primers set anys d’activitat de la Capella: factors que motivaren la seva fundació, vinculació amb el Foment de les Arts Decoratives, ideals
estètics musicals, influència en el món coral català, etc. | cat |
dc.description.abstract | In May 1935, a student group who belonged to “Escola Municipal de Música de Barcelona” founded a choir for singing Bach chorales, the “Cor Mixt Polifònic”, which interest was also about the Renaissance polyphony. The Spanish Civil War stopped their trajectory. When the war finished, the group was reorganized and started a new stage under the name “Capilla Clásica Polifónica del Fomento de las Artes Decorativas”. This study tries to clarify and understand the beginnings of its activity, the seven early years of the Capilla; foundation factors, links and relations with “Fomento de las Artes Decorativas”, musical aesthetic ideals, influence on Catalan Choir Movement and so on. | eng |
dc.description.abstract | En Mayo de 1935, un grupo de estudiantes de la Escuela Municipal de Música de Barcelona fundaron una coral para cantar los corales de Bach, era el “Cor Mixt Polifònic”, se interesaron también por la polifonía del Renacimiento. La Guerra Civil Española detuvo la trayectoria de la coral. Una vez finalizada la Guerra, el grupo se reorganizó y empezó una nueva etapa con el nombre de Capilla Clásica Polifónica del Fomento de las Artes Decorativas. El presente trabajo es un estudio sobre los primeros siete años de actividad de la Capilla: factores que motivaron su fundación, vinculación con el Fomento de las Artes Decorativas, ideales estéticos musicales, influencia en el mundo coral catalán, etc. | spa |
dc.format.extent | 68 p. | cat |
dc.language.iso | cat | cat |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | La Capella Clàssica Polifònica del FAD: 1940-1947: el primer cor de cambra de Catalunya | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Capella Clàssica Polifònica | |
dc.subject.lemac | Coral (Música)--Catalunya--1940 | |