Compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí: de sardanes i música per a cobla de Pep Ventura a Josep Maria Bernat


Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
L’objectiu d’aquest projecte ha estat realitzar un compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí provinents de sardanes i de música per a cobla d’un període determinat: des de Pep Ventura (1817-1875) fins a Josep Maria Bernat (1925-1992). Així doncs, aquest treball no es basa en una hipòtesi de recerca determinada, sinó en l’evidència d’un fet: no existeix cap recull de solos publicat per a flabiol i tamborí. Per tal d’assolir aquest objectiu, s’han consultat diverses fonts documentals sobre els compositors i s’han extret els principals fragments solístics amb la voluntat que algun dia es pugui publicar el compendi. En aquest supòsit, el recull esdevindria una eina pedagògica per als estudiants i, indirectament, una eina de seguretat per als aspirants a una plaça vacant d’una cobla durant la vida professional d’un músic.Resumen
El objetivo de este proyecto ha sido realizar un compendio de pasajes solísticos para flabiol y tamborí procedentes de sardanas y de música para cobla de un periodo determinado: desde Pep Ventura (1817-1875) hasta Josep Maria Bernat (1925-1992). Así pues, este trabajo no se basa en una hipótesis de investigación determinada, sino en la evidencia de un hecho: no existe ninguna recopilación de solos publicados para flabiol y tamborí. Para lograr este objetivo, se han consultado diversas fuentes documentales sobre los compositores y se han extraído los principales fragmentos solísticos con la voluntad de que algún día se pueda publicar el compendio. En este supuesto, la recopilación resultaría una herramienta pedagógica para los estudiantes e indirectamente, una herramienta de seguridad para los aspirantes a una plaza vacante en una cobla durante la vida profesional de un músico.Abstract
The aim of this project was to make a compilation of solistic passages for flabiol and tamborí originating from sardanes and cobla music from a certain period: from Pep Ventura (1817–1875) to Josep Maria Bernat (1925–1992). Therefore, this work is not based on a particular research hypothesis, but on the evidence of a fact: there is no collection of solos published for flabiol and tamborí. To achieve this objective, many documentary sources about the composers have been consulted, and the main solistic pieces have been extracted with the purpose of publishing the compilation one day. In this context, the compilation would become an educational tool for students and, indirectly, a reference tool for applicants to a vacancy in a cobla during the professional life of a musician.Author
Language
Catalan
Publication date
2015-06Extension
153 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
4.324Mb
40.64Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
Farré Rozada, Laura (2015-07-06)Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest ...Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal ...The main goal of this project is to study the contributions of Messiaen, Dutilleux, and Boulez to piano literature and to analyze their significance in contemporary performance practice. With this aim ... -
Més enllà de la cobla: el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado desde el punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía haber ...The symphonic repertoire for the tenora is a little-known field among performers of this instrument and has been scarcely studied from a musicological point of view. However, everything suggests that a ... -
El compositor de la difícil senzillesa : aproximació analítica a l'obra per a cobla de Joaquim Serra i Corominas
Gual Gasull, Lluís (2022-06)Joaquim Serra i Corominas (1907–1957) ha estat un dels compositors catalans més influents del segle XX, amb una obra que abasta la música simfònica, coral, lírica, cambrística i, per sobre de tot, la ...Joaquim Serra Corominas (1907–1957) ha sido uno de los compositores catalanes más influyentes del siglo XX. Su obra incluye los géneros de la música sinfónica, coral, lírica, de cámara y, por encima de ...Joaquim Serra Corominas (1907–1957) has been one of the most influential Catalan composers of the twentieth century. His catalogue includes symphonic, choral, lyric, and chamber music, but his masterworks ...






