Cantant entre guerres : música coral per a veus blanques a França i Catalunya a principis del segle XX
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball busca definir algunes característiques comunes d'obres musicals escrites a principis del segle XX per compositors francesos i catalans per a cor de veus blanques, mitjançant l'estudi de les seves biografies i l'anàlisi de les pròpies obres. Aquestes peces, compostes en llocs i moments diferents, convergeixen però en alguns punts estilístics,
transcendint les fronteres per contribuir a l'elaboració d'un llenguatge propi d'un entorn cultural més ampli, de París a Barcelona.
Ce travail cherche à dégager des caratéristiques communes entre des oeuvres écrites au début du XXème siècle par des compositeurs français et catalans pour un choeur de voix blanches, a travers l'étude de leurs biographies et l'analyse des oeuvres en question. Ces pièces, composées en des lieux et à des moments différents, convergent pourtant en certains points d'ordre stylistique, contribuant ainsi, par-delà les frontières, à l'élaboration d'un langage propre d'un environnement culturel plus large, de Paris à Barcelone.
This work intends to define some common characteristics in musical pieces written at the beginning of the 20th century by french and catalan composers for a female or children voices chorus, by studying their biographies and analysing the mentioned pieces. Composed in different places and at different moments, these pieces still converge on some stylistic points, thus contributing, across the borders, to the elaboration of the genuine language of a wider cultural environment, from Paris to Barcelona.
Este trabajo busca definir algunas características comunes de obras musicales escritas a principios del siglo XX por compositores franceses y catalanes para coro de voces blancas, mediante el estudio de sus biografías y el análisis de las propias obras. Estas piezas, compuestas en sitios y momentos diferentes, convergen a pesar de esto en algunos puntos estilísticos, transcendiendo las fronteras para contribuír a la elaboración de un lenguaje propio de un entorno cultural más amplio, de París a Barcelona.
Author
Language
Catalan
Publication date
2013-07-17Extension
59 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
PF Emmanuel Niubò Peludero.pdf
352.8Kb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Displaying related items by Title and Subject.
-
El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
Farré Rozada, Laura (2015-07-06)Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest ...Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal ...The main goal of this project relays on studying the contributions of Messiaen, Dutilleux and Boulez to the piano literature, analysing its significance nowadays in performance terms. With these targets ... -
Música d’Amèrica Llatina del segle XX : el piano a l’Argentina, al Brasil i a Cuba
Goñi Santamaria, Garazi (2013-07-10)No podem pensar en una tradició musical llatinoamericana si no és a partir de la relació i confrontació de les cultures indígenes, africanes i europees, enteses des de la colonització fins a corrents ...No podemos pensar en una tradición musical latinoamericana si no es a partir de la relación y confrontación de las culturas indígenas, africanas y europeas, entendidas desde la colonización hasta las ...In order to understand the Latin American musical tradition, we need to have a close look at the connections and relationships that have taken place among the Indigenous, African and European cultures ... -
Més enllà de la cobla : el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado des del punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía de haber ...The symphonic repertoire for tenora is a very unknown field among the performers of this instrument and little studied from the musicological point of view. However, everything meant that there was to ...