Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorCostal i Fornells, Anna, 1981-
dc.contributorSalisi, Viviana
dc.contributor.authorRibalta Coma-Cros, Martina
dc.date.accessioned2018-03-23T14:26:41Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:20:45Z
dc.date.available2018-03-23T14:26:41Z
dc.date.available2025-03-14T11:20:45Z
dc.date.created2016-07
dc.date.issued2016-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7180
dc.description.abstractEls concerts domèstics han estat una realitat freqüent en la història musical i social de Barcelona, sobretot al segle XX. Durant el primer franquisme (1939-1959), la ciutat gaudia d’un important nombre de domicilis que en celebraven concerts, i el lied era un gènere interpretat amb freqüència. Mitjançant el cicle “El Lied a través del temps”, dut a terme a casa de Josep Bartomeu durant el curs 1949-1950, ens aproximarem a la realitat musical de la postguerra barcelonina, a l’activitat cultural desenvolupada dins les cases burgeses d’esquena al règim, i a una nova faceta professional d’alguns artistes implicats. Ens hi acompanyaran classicistes, romàntics, nacionalistes i dodecafònics, presentats per Conxita Badia, Bartomeu Bardají, Ma. Teresa Balcells i Enriqueta Garreta, entre molts d’altres. Una aproximació diferent a la Barcelona postbèl·lica.cat
dc.description.abstractLos conciertos caseros han sido una realidad frecuente en la historia musical y social de Barcelona, sobre todo en el siglo XX. Durante el primer franquismo (1939-1959), la ciudad gozaba de un importante número de domicilios que los celebraban, y el lied era un género interpretado con frecuencia. Mediante el ciclo “El Lied a través del temps” [“El Lied a lo largo del tiempo”], llevado a cabo en casa de Josep Bartomeu durante el curso 1949-1950, nos aproximaremos a la realidad musical de la posguerra barcelonesa, a la actividad cultural desarrollada dentro de las casas burguesas, de espaldas al régimen, y a una nueva faceta profesional de algunos artistas implicados. Nos acompañarán clasicistas, románticos, nacionalistas y dodecafónicos, presentados por Conxita Badia, Bartomeu Bardají, Ma. Teresa Balcells y Enriqueta Garreta, entre muchos otros. Una aproximación distinta a la Barcelona posbélica.spa
dc.description.abstractDomestic concerts in the 20th century have been an interesting part of the musical and social history of Barcelona. During the first two decades of Franco’s regime (1939-1959), the city enjoyed quite a few concerts held in private houses, and the Germanic lied was frequently performed there. Following the cycle “El Lied a través del temps” [“Lied through the ages”], performed at the house of Josep Bartomeu over the 1949–1950 season, we will approach the musical reality of the post-war period. We will observe the cultural activity developed independently inside the bourgeois houses, and we will discover new angles of the artists’ careers. Therefore, we will go along with classicists, romantics, nationalists, and dodecaphonists, presented by Conxita Badia, Bartomeu Bardají, Ma. Teresa Balcells, and Enriqueta Garreta, among many others. A different approach to that period.eng
dc.format.extent76 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.subject.otherTFM MEAI
dc.titleEl lied més casolà: els concerts domèstics de lied a la Barcelona del primer franquismecat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacCançons--Barcelona (Catalunya)--S. XX
dc.subject.lemacCasa Bartomeu (Barcelona, Catalunya)--1949-1950
dc.subject.lemacBarcelona (Catalunya)--Música vocal--1939-1959


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/