Dies Irae, la seqüència perdurable: anàlisi i comparació de diferents lectures de la seqüència gregoriana en la història de la música
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Chiantore, Luca | |
| dc.contributor.author | Requesens Roca, Pol | |
| dc.date.accessioned | 2015-07-09T11:24:54Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:20:01Z | |
| dc.date.available | 2015-07-09T11:24:54Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:20:01Z | |
| dc.date.created | 2014-09 | |
| dc.date.issued | 2015-07-09 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7171 | |
| dc.description.abstract | La seqüència gregoriana Dies Irae s'ha convertit en un material musical àmpliament utilitzat per compositors per dotar d'un significat concret a les seves obres. Però a mesura que han passat els segles es pot determinar que l'objectiu que han tingut els compositors en voler incloure una referència a aquesta seqüència ha variat notablement. En aquest treball tracto de demostrar quins canvis hi ha hagut segons l'època i el compositor, ja sigui des del punt de vista conceptual com des del punt de vista tècnic tot analitzant obres de moments i estils diferents, parant atenció a sis obres concretes que o tenen importància a causa de la seva influència o la seva singularitat. Alhora, exposo com tot això m'ha influït per compondre obres que estiguin relacionades amb el Dies Irae i amb la música al voltant de la mort. | cat |
| dc.description.abstract | The Gregorian Dies Irae sequence has become a musical material widely used by composers to give a concrete meaning to their works. But over time it can be determined that the objective composers have in wanting to include a reference to that sequence has significantly changed. In this work I try to show what changes have been depending on the time and the composer, either from a conceptual point of view and from the technical point of view, analyzing works of different times and styles, with a focus on six specific works that are important because of their influence or their uniqueness. At the same time, I discuss how all this has influenced me to compose works that are related to the Dies Irae and the music around death. | eng |
| dc.description.abstract | La secuencia gregoriana Dies Irae se ha convertido en un material musical ampliamente utilizado por compositores para dotar de un significado concreto a sus obras. Pero con el paso del tiempo se puede determinar que el objetivo que han tenido los compositores en querer incluir una referencia a dicha secuencia ha variado notablemente. En este trabajo trato de demostrar qué cambios han habido según la época y el compositor, ya sea desde el punto de vista conceptual como desde el punto de vista técnico, analizando obras de momentos y estilos diferentes, con especial atención a seis obras concretas que o tienen importancia a causa de su influencia o de su singularidad. En el mismo tiempo, expongo cómo todo esto me ha influido para componer obras que estén relacionadas con el Dies Irae y con la música alrededor de la muerte. | spa |
| dc.format.extent | 72 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
| dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
| dc.subject.other | TFG Composició | |
| dc.title | Dies Irae, la seqüència perdurable: anàlisi i comparació de diferents lectures de la seqüència gregoriana en la història de la música | cat |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Dies Irae--Crítica i interpretació | |
| dc.subject.lemac | Cant gregorià, cant pla, etc.--Anàlisi i apreciació | |
| dc.subject.lemac | Música--Història i crítica |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC







