Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorChiantore, Luca
dc.contributor.authorRequesens Roca, Pol
dc.date.accessioned2015-07-09T11:24:54Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:20:01Z
dc.date.available2015-07-09T11:24:54Z
dc.date.available2025-03-14T11:20:01Z
dc.date.created2014-09
dc.date.issued2015-07-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7171
dc.description.abstractLa seqüència gregoriana “Dies Irae” s'ha convertit en un material musical àmpliament utilitzat per compositors per dotar d'un significat concret a les seves obres. Però, a mesura que han passat els segles, es pot determinar que l'objectiu que han tingut els compositors en voler incloure-hi una referència a aquesta seqüència ha variat notablement. En aquest treball tracto de demostrar quins canvis hi ha hagut segons l'època i el compositor, ja sigui des del punt de vista conceptual com des del punt de vista tècnic, tot analitzant obres de moments i estils diferents, parant atenció a sis obres concretes que o bé tenen importància a causa de la seva influència o bé per la seva singularitat. Alhora, exposo com tot això m'ha influït a l’hora de compondre obres que estiguin relacionades amb el “Dies Irae” i amb la música al voltant de la mort.ca
dc.description.abstractLa secuencia gregoriana “Dies Irae” se ha convertido en un material musical ampliamente utilizado por compositores para dotar de un significado concreto a sus obras. Pero, con el paso del tiempo, se puede determinar que el objetivo que han tenido los compositores al querer incluir una referencia a dicha secuencia ha variado notablemente. En este trabajo trato de demostrar qué cambios han sido según la época y el compositor, ya sea desde el punto de vista conceptual como desde el punto de vista técnico, analizando obras de momentos y estilos diferentes, con especial atención a seis obras concretas que o bien tienen importancia a causa de su influencia o bien por su singularidad. Asimismo, expongo cómo todo esto me ha influido para componer obras que estén relacionadas con el “Dies Irae” y con la música alrededor de la muerte.spa
dc.description.abstractThe Gregorian “Dies Irae” sequence has become a musical material widely used by composers to give a concrete meaning to their works. However, over time, it can be observed that the objective composers have had in wanting to include a reference to that sequence has significantly varied. In this work, I attempt to show what changes have occurred depending on the time period and the composer, either from a conceptual point of view or from a technical point of view, analyzing works from different times and styles, with a focus on six specific works that are important because of their influence or their uniqueness. At the same time, I discuss how all of this has influenced me to compose works that are related to the “Dies Irae” and music associated with death.eng
dc.format.extent72 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subject.otherTFG Composició
dc.titleDies Irae, la seqüència perdurable: anàlisi i comparació de diferents lectures de la seqüència gregoriana en la història de la música
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacDies Irae--Crítica i interpretació
dc.subject.lemacCant gregorià, cant pla, etc.--Anàlisi i apreciació
dc.subject.lemacMúsica--Història i crítica


Fitxers en aquest element

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

info:eu-repo/semantics/openAccess
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/