Aprendizaje cooperativo entre alumnos de grado de interpretación de saxo jazz/mm en la ESMUC
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball es basa en l’aplicació pràctica d’un mètode d’aprenentatge cooperatiu
anomenat tutoria entre iguals recíproca, que consisteix en la formació de parelles
d’estudiants que aprenen mutuament, alternant els rols de tutor i tutorat. Després d’11
sesions de tutoria entre iguals en les que hi participen 9 alumnes d’interpretació de
saxo jazz/música moderna de l’ESMUC, aquest treball demostra els enormes beneficis,
en termes d’aprenentatge i salut emocional, que l’aprenentatge cooperatiu pot aportar
al sistema educatiu musical de grau superior.
Este trabajo se basa en la aplicación práctica de un método de aprendizaje cooperativo
llamado tutoría entre iguales recíproca, que consiste en la formación de parejas de
estudiantes que aprenden mutuamente, alternando los roles de tutor y tutorado. Tras
11 sesiones de tutoría entre iguales en las que participan 9 alumnos de interpretación
de saxo jazz/música moderna de la ESMUC, este trabajo demuestra los enormes
beneficios, en términos de aprendizaje y salud emocional, que el aprendizaje
cooperativo puede aportar al sistema educativo musical de grado superior.
This work is based on the practical application of a cooperative learning method called
reciprocal peer tutoring, which consists in the grouping of pairs of students who learn
reciprocally, alternating the roles of tutor and tutored. After 11 peer tutoring sessions
in which 9 ESMUC jazz/modern music saxophone performance students participated,
this work demonstrates the enormous benefits, in terms of learning and emotional
health, that cooperative learning can bring to the current musical education system.
Author
Language
Spanish
Publication date
2021-06Extension
53 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
BAULA, de l'escola al barri : un projecte d'art comunitari per a la transformació social
Brossa Ordóñez, Marta; Puig Canal, Anna; Reguant Vila, Marc (2015-07-15)‘BAULA, de l’escola al barri’ és un projecte d’art comunitari pensat per ajudar a la construcció social del barri de Roquetes – districte de Nou Barris, Barcelona – a partir de l’actuació dins del marc ...‘BAULA, de la escuela al barrio’ es un proyecto de arte comunitario pensado para ayudar en la construcción social del barrio de Roquetes – distrito de Nou Barris, Barcelona – a partir de la actuación ...‘BAULA, from the school to the neighborhood’ is a community arts project created in order to boost the social construction of Roquetes area – in Nou Barris district, in Barcelona – from the action done ... -
Ricercando tra i Registri
Laurentaci, Giampaolo (2013-07-16)My final project is to show the development of the language and the style of the double bass and its change of role through different influences. To accomplish this I decided to make an analytic overview ...Mi proyecto final era para mostrar el desarrollo del lenguaje y el estilo contrabajistico y además el cambio del papel a través de influencias diferentes. Para lograr esto, decidí hacer un resumen ...El meu projecte final era per mostrar el desenvolupament del llenguatge i l'estil del contrabaix i a més el canvi del paper a través d'influències diferents. Per aconseguir això, vaig decidir fer un ... -
L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 1 (octubre 2011)
Escola Superior de Música de Catalunya (2011-10)Conté les seccions: Portada, Editorial, A dues veus, Destaquem, Article (Per a la consolidació d'un servei públic: la Guía de las escuelas municipales de música / Guillem Martí), La música té la paraula ...