Arts Fusió : una proposta didàctica transdisciplinària a través d’un procés d’aprenentatge creatiu
dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Zaragozà, Josep Lluís | |
dc.contributor.author | Roig Guarch, Laura Pietat | |
dc.contributor.author | Castro Bérniz, Tamara | |
dc.date.accessioned | 2011-12-20T11:05:54Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:18:34Z | |
dc.date.available | 2011-12-20T11:05:54Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:18:34Z | |
dc.date.created | 2011-05 | |
dc.date.issued | 2011-12-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7146 | |
dc.description.abstract | Arts Fusió és un projecte pedagògic entorn a la transdisciplinarietat artística, consistent en una recerca al voltant d'aquest concepte i dels valors formatius que aporta en processos d'aprenentatge creatiu. A partir d'aquí hem creat uns principis metodològics per orientar una didàctica cap a la fusió del teatre, la dansa, la música i les arts visuals. Per posar de manifest els beneficis de la nostra proposta hem realitzat aplicacions didàctiques en educacio artística superior i en educació secundària obligatòria. Metodològicament ens situem en el paradigma de la complexitat i basem les intervencions en una perspectiva qualitativa exploratòria, en concret dintre de la línia de la investigació avaluativa. Com a resultats del treball hem vist que la transdisciplinarietat artística pot actuar com a mitjà i com a fi educatiu segons el context en el que ens trobem. | cat |
dc.description.abstract | Arts Fusió es un proyecto pedagógico entorno a la transdisciplinariedad artística que consiste en una investigación en relación al término y a los valores formativos que aporta en procesos de aprendizaje creativo. A partir de aquí hemos creado unos principios metodológicos para orientar una didáctica hacia la fusión del teatro, la danza, la música y las artes visuales. Para poner de manifiesto los beneficios de nuestra propuesta hemos realizado aplicaciones didácticas en educación artística superior y en educación secundaria obligatoria. Metodológicamente nos situamos en el paradigma de la complejidad y basamos nuestras intervenciones en una perspectiva cualitativa exploratoria, concretamente dentro de la línea de investigación evaluativa. Como resultados del trabajo hemos visto que la transdisciplinariedad artística puede actuar como medio y como fin educativo según el contexto en el que nos encontremos. | spa |
dc.description.abstract | Arts Fusió is a pedagogical project around artistic transdisciplinarity, which consists in a research related to the term and training values that it provides in creative learning process. From that point we worked out several methodological principles to draw a teaching technique through the mix of theatre, dance, music and visual arts. In order to highlight the benefits of our proposition, we implemented teaching applications in a higher artistic education school and in a compulsory secondary school (ESO). Methodologically, we stand at the paradigm of complexity and we base our interventions in a qualitative and exploratory perspective that clearly matches the evaluation research. As a result of our work, we observed that artistic transdisciplinarity can act as an educational mean and purpose depending on the context. | eng |
dc.format.extent | 385 p. | |
dc.language.iso | cat | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | Arts Fusió : una proposta didàctica transdisciplinària a través d’un procés d’aprenentatge creatiu | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.embargo.terms | cap | |
dc.subject.lemac | Pedagogia | |
dc.subject.lemac | Didàctica | |
dc.subject.lemac | Música -- Ensenyament | |
dc.subject.lemac | Teatre -- Ensenyament | |
dc.subject.lemac | Dansa -- Ensenyament | |
dc.subject.lemac | Art en l'educació |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
ESM sèrie - TFG i TFM [250]
TFG i TFM de l'ESMUC