Arts Fusió : una proposta didàctica transdisciplinària a través d’un procés d’aprenentatge creatiu
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Arts Fusió és un projecte pedagògic entorn a la transdisciplinarietat artística, consistent en una recerca al voltant d'aquest concepte i dels valors formatius que aporta en processos d'aprenentatge creatiu. A partir d'aquí hem creat uns principis metodològics per orientar una didàctica cap a la fusió del teatre, la dansa, la música i les arts visuals. Per posar de manifest els beneficis de la nostra proposta hem realitzat aplicacions didàctiques en educacio artística superior i en educació secundària obligatòria. Metodològicament ens situem en el paradigma de la complexitat i basem les intervencions en una perspectiva qualitativa exploratòria, en concret dintre de la línia de la investigació avaluativa. Com a resultats del treball hem vist que la transdisciplinarietat artística pot actuar com a mitjà i com a fi educatiu segons el context en el que ens trobem.
Arts Fusió es un proyecto pedagógico entorno a la transdisciplinariedad artística que consiste en una investigación en relación al término y a los valores formativos que aporta en procesos de aprendizaje creativo. A partir de aquí hemos creado unos principios metodológicos para orientar una didáctica hacia la fusión del teatro, la danza, la música y las artes visuales. Para poner de manifiesto los beneficios de nuestra propuesta hemos realizado aplicaciones didácticas en educación artística superior y en educación secundaria obligatoria. Metodológicamente nos situamos en el paradigma de la complejidad y basamos nuestras intervenciones en una perspectiva cualitativa exploratoria, concretamente dentro de la línea de investigación evaluativa. Como resultados del trabajo hemos visto que la transdisciplinariedad artística puede actuar como medio y como fin educativo según el contexto en el que nos encontremos.
Arts Fusió is a pedagogical project around artistic transdisciplinarity, which consists in a research related to the term and training values that it provides in creative learning process. From that point we worked out several methodological principles to draw a teaching technique through the mix of theatre, dance, music and visual arts. In order to highlight the benefits of our proposition, we implemented teaching applications in a higher artistic education school and in a compulsory secondary school (ESO). Methodologically, we stand at the paradigm of complexity and we base our interventions in a qualitative and exploratory perspective that clearly matches the evaluation research. As a result of our work, we observed that artistic transdisciplinarity can act as an educational mean and purpose depending on the context.
Language
Catalan
Publication date
2011-12-20Extension
385 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
4.664Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Competències bàsiques de l’àmbit artístic: música, educació visual i plàstica, arts escèniques i dansa: identificació i desplegament a l’educació secundària obligatòria (2a edició, 2022)
Departament d'Educació. Direcció General de Currículum i Personalització (2022-02) -
Fem teatre! Una proposta didàctica per treballar les habilitats comunicatives [material didàctic]
Llunell Argemí, Núria; Departament d'Educació. Servei d'Immersió i Ús de la Llengua (2009) -
Teatre: ara i aquí. Una proposta didàctica de teatre i llengua oral [material didàctic]
Mestres Emilió, Albert; Ortega Puig, Eva; Departament d'Educació. Servei de Suports i Recursos Lingüístics (2023-11)