De la metodologia a la pràctica : anàlisi de les metodologies d'ensenyament musical i elaboració d'una proposta metodològica per a la pràctica docent en l'àmbit del llenguatge musical a les escoles de música
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
Aquest treball vol ser una revisió d'algunes de les principals metodologies desenvolupades al llarg del segle XX per l'ensenyament del llenguatge musical. Aquesta revisió serà completada amb una anàlisi comparada de les visions filosòfiques i els objectius didàctics de les diferents propostes, d'on extreure unes conclusions per a una possible nova proposta didàctica. Les metodologies que s'analitzen són les dels següents autors: Émile Jaques-Dalcroze, Carl Orff, Zoltán Kodály, Edgar
Willems i Maurice Martenot.
Este trabajo quiere ser una revisión de algunas de las principales metodologías desarrolladas a lo largo del siglo XX pera la enseñanza del lenguaje musical. Esta revisión se completará con un análisis comparado de las visiones filosóficas y los objetivos didácticos de las diferentes propuestas, de donde extraeré unas conclusiones para una posible nueva propuesta didáctica. Las metodologías que se analizan son las de los siguientes autores: Émile Jaques-Dalcroze, Carl Orff, Zoltán Kodály, Edgar Willems i Maurice Martenot.
This academic work main purpose is to look back at some of the most used music methods developed during the twentieth century. It continues with a comparative analysis between different philosophical trends and their various educational goals, followed then by a personal conclusion for a new music method. Music methods analysed in this work come from the following authors: Émile Jaques-Dalcroze, Carl Orff, Zoltán Kodály, Edgar Willems i Maurice Martenot.
Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2015-07-07Extensió
41 p.
Matèries (LEMAC)
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Resolució per la qual s’adopten mesures urgents en l’àmbit dels ensenyaments de formació professional inicial i dels ensenyaments de règim especial per al curs acadèmic 2021-2022, en relació amb la Formació en Centres de Treball, entesa com la formació pràctica a l’empresa per a tots els ensenyaments per als quals està prevista, amb les denominacions i modalitats corresponents (11.02.2022)
Departament d'Educació. Direcció General de Formació Professional (2022-02-11) -
El cervell a l’escenari : una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Coll, Xavier, 1960- (2017-02-22)Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell, des del punt de vista neurològic i psicològic, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música. S’ha ...Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la ...This work aims to be an approach to the study of the brain, from both a neurological and psychological point of view, with reference to the implications for the practice and pedagogy of music. It will ... -
Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individualitzat: una eina per a la reflexió pedagògica i la presa de decisions dels equips docents
Departament d'Educació. Direcció General de Currículum i Personalització (2020-07)Aquesta publicació s'adreça a tots els docents i professionals que intervenen en els centres amb l'objectiu de proporcionar elements per elaborar el pla de suport individualitzat i facilitar el coneixement ...