L'ús de la cançó per a potenciar el desenvolupament del llenguatge d'un nen autista
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
L’ús de la cançó per a potenciar el desenvolupament del llenguatge d’un nen autista és un projecte que pretén donar una visió de la música com a eina per al desenvolupament del llenguatge verbal i no verbal dels nens amb diagnòstic de TEA (Trastorn de l’Espectre Autista). Busca també fer una revisió bibliogràfica en aquest camp per conèixer i relacionar una mica més aquests móns sovint desconeguts. Finalment, presenta un programa d’intervenció adreçat específicament a quatre alumnes amb TEA, amb necessitats i objectius diferents, amb el pertinent seguiment, anàlisi de les dades recollides durant la intervenció, conclusions, i noves vies de treball que es podrien dur a terme.
La canción como herramienta para el desarrollo del lenguaje de un niño autista es un proyecto cuyo objetivo es presentar la música como herramienta válida para abordar el desarrollo del lenguaje verbal y no verbal de los niños con diagnóstico de TEA (Trastorno del Espectro Autista). Igualmente, el presente trabajo busca presentar una revisión bibliográfica de ésta materia para conocer más a fondo y establecer las relaciones adecuadas en un campo bastante desconocido, por lo general.. Finalmente, se detalla la realización completa de un programa de intervención dirigido a cuatro alumnos con TEA, con necesidades y objetivos diferentes. El seguimiento del programa, el análisis de los datos, las conclusiones extraídas y una propuesta de nuevas vías de trabajo para el futuro, completan la exposición del presente proyecto.
The main goal of the project Using music and singing as a way to enhance language development in autistic children is to present music as a tool involved in the development of verbal and non-verbal language in children having a diagnose of ASD (Autistic Spectrum Disorder). It is also its aim to make a perform a complete bibliographical review on this field in order to get a deeper understanding of these kinds of situations. Finally, we present a therapeutic program intended for the treatment of four study cases. These students having been diagnosed with ASD feature a varied range of needs and impairments. A whole data analysis, including the treatment process, the conclusions reach and further ways of research arising from this experience have been duly compiled in the present work.
Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2013-07-16Extensió
104 p.
Matèries (LEMAC)
Documents per descarregar
PF Júlia Jorquera Bordonau.pdf
1.453Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Drets
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
L'ús del llenguatge a l'escola: propostes d'intervenció per a l'alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge (2a edició, 2004)
Departament d'Educació. Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa (2004) -
Què és el que més influeix en l'ús del català?
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2022-06) -
Amors, peregrines i ronya : estudi d'un cançoner d'Olesa de Montserrat
Planagumà Clarà, Laura (2019-06)Aquest TFG està dedicat a l’estudi d’un cançoner manuscrit (FBB.Manuscrit.12) localitzat a l’Arxiu Parroquial d’Olesa de Montserrat, per contextualitzar-lo històricament, així com localitzar melodies ...Este TFG está dedicado al estudio de un cancionero manuscrito (FBB.Manuscrit.12) localizado en el Archivo Parroquial de Olesa de Montserrat, para contextualizarlo históricamente, así como localizar ...This TFG studies a manuscript songbook (FBB.Manuscrit.12) located in Arxiu Parroquial d’Olesa de Montserrat, to contextualize it historically, as well as to locate melodies of the indicated tones in ...