. Obre en una nova finestra.Logo gencat
Menú
  • Imatge usuariInicia sessió. Obre en una nova finestra.
  • Imatge menúContacte
  • Menú idioma Idioma: cafletxa cap avallfletxa cap avall
    • Castellano
    • English
Cercador

RDE - Repositori del Departament d'Educació i Formació Professional

  • Inici
  • Informació sobre el repositori
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

|RDE - Repositori del Departament d'Educació i Formació Professional

Imatge capçalera
  • Inici 
  • Escola Superior de Música de Catalunya 
  • ESM sèrie - TFG 
  • Visualitza l'element 

Visualitza l'element 

  • Comparteix a Twitter
  • Comparteix a Facebook
  • Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

L'ús de la cançó per a potenciar el desenvolupament del llenguatge d'un nen autista


 


URI http://hdl.handle.net/20.500.12694/7132
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
L’ús de la cançó per a potenciar el desenvolupament del llenguatge d’un nen autista és un projecte que pretén donar una visió de la música com a eina per al desenvolupament del llenguatge verbal i no verbal dels nens amb diagnòstic de TEA (Trastorn de l’Espectre Autista). Busca també fer una revisió bibliogràfica en aquest camp per conèixer i relacionar una mica més aquests mons, sovint desconeguts. Finalment, presenta un programa d’intervenció adreçat específicament a quatre alumnes amb TEA, amb necessitats i objectius diferents, amb el pertinent seguiment, l’anàlisi de les dades recollides durant la intervenció, conclusions i noves vies de treball que es podrien dur a terme.

Resumen
La canción como herramienta para el desarrollo del lenguaje de un niño autista es un proyecto cuyo objetivo es presentar la música como una herramienta válida para abordar el desarrollo del lenguaje verbal y no verbal de los niños con diagnóstico de TEA (Trastorno del Espectro Autista). Igualmente, el presente trabajo busca presentar una revisión bibliográfica de esta materia para conocer más a fondo y establecer las relaciones adecuadas en un campo generalmente bastante desconocido. Finalmente, se detalla la realización completa de un programa de intervención dirigido a cuatro alumnos con TEA, con necesidades y objetivos diferentes. El seguimiento del programa, el análisis de los datos, las conclusiones extraídas y una propuesta de nuevas vías de trabajo para el futuro completan la exposición del presente proyecto.

Abstract
The main goal of the project “Using Music and Singing as a Way to Enhance Language Development in Autistic Children” is to present music as a tool involved in the development of verbal and non-verbal language in children with a diagnosis of ASD (Autism Spectrum Disorder). It is also aimed at performing a complete bibliographical review of this field in order to gain a deeper understanding of these kinds of situations. Finally, we present a therapeutic program intended for the treatment of four study cases. These students, who have been diagnosed with ASD, feature a varied range of needs and impairments. A comprehensive data analysis, including the treatment process, the conclusions reached, and further ways of research arising from this experience, has been thoroughly compiled in the present work.

Autor/a
Jorquera Bornodau, Júlia
Col·laboradors/ores
Escola Superior de Música de Catalunya
Mercadal-Brotons, Melissa
Llengua
Català
Data de publicació
2013-07-16
Extensió
104 p.
Matèries (LEMAC)
Autisme--Cançons i música
Infants--Llenguatge
Comunicació no verbal en els infants
Intervenció educativa
Paraules clau
TFG Pedagogia
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Mostra el registre complet de l'element

Documents per descarregar

Thumbnail

PF Júlia Jorquera Bordonau.pdf

1.453Mb

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

  • ESM sèrie - TFG [237]

Drets

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Ítems relacionats

Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.

  • Miniatura

    L'ús del llenguatge a l'escola: propostes d'intervenció per a l'alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge (2a edició, 2004) 

    Departament d'Educació. Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa (2004)
  • Miniatura

    Què és el que més influeix en l'ús del català? 

    Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2022-06)
  • Miniatura

    Amors, peregrines i ronya: estudi d'un cançoner d'Olesa de Montserrat 

    Planagumà Clarà, Laura (2019-06)
    Aquest TFG està dedicat a l’estudi d’un cançoner manuscrit (FBB. Manuscrit. 12) localitzat a l’Arxiu Parroquial d’Olesa de Montserrat, amb l’objectiu de contextualitzar-lo històricament i de localitzar ...
    Este TFG está dedicado al estudio de un cancionero manuscrito (FBB. Manuscrit. 12) localizado en el Archivo Parroquial de Olesa de Montserrat, con el objetivo de contextualizarlo históricamente y localizar ...
    This TFG studies a manuscript songbook (FBB. Manuscrit. 12) located in the Parish Archive of Olesa de Montserrat, with the aim of contextualizing it historically and locating melodies of the indicated ...

Visualitza

Tot el repositoriPer àmbits i col·leccionsPer autor/aPer títolPer tipus de documentPer matèriaPer data de publicacióAquesta col·leccióPer autor/aPer títolPer tipus de documentPer matèriaPer data de publicació

El meu compte

EntraRegistre

Estadístiques

Veure estadístiques d'ús

Segueix les xarxes socials del Departament d'Educació i Formació Professional:

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona d'Instagram
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
  • Icona de compartir
Logo generalitat
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Política de galetes
  • Mapa web